ארה"ב: לפחות 19 הרוגים בסופת טורנדו

סופת טורנדו שהכתה את מיסיסיפי החל משעות הלילה, גרמה לנזק רב במבנים שונים ותשתיות חשמל באזורים כפריים במדינה. אמבלונסים ורכבי הצלה נוסעים באזור במטרה להציל לכודים

סופת טורנדו במיסיסיפי
סופת טורנדו במיסיסיפי | צילום: מתוך פייסבוק

לפחות 19 הרוגים בסופת טורנדו קשה שמכה את מדינת מיסיסיפי שבארצות הברית החל משעות הלילה (שבת). הסופה הרסה מבנים רבים באזורים הכפריים שבמדינה. שירותי מזג האוויר האמריקני דווחו כי הטורנדו גרמה לנזק בכ-96 ק"מ משטח המדינה.

אחד ממשרדי השריף המקומיים דיווחו על דליפת גז ועל אנשים לכודים בין ההריסות. בעיירה רולינג פורק שבמדינה ניזוק בית חולים מקומי, ועוד מרחבים עם שדות כותנה, תירס ופולי סויה. מושל מיסיסיפי טייט ריבס סיפר בחשבון הטוויטר שלו כי אמבולנסים ורכבי חילוץ והצלה נמצאים באזור על מנת להעניק טיפול רפואי לניצולים.

ראש עיריית רולינג פורק טען כי הוא "לא הצליח לצאת מביתו הפגוע זמן קצר לאחר פגיעת הטורנדו מכיוון שתשתית החשמל התנתקה". עוד לדבריו כוחות הצלה ניסו להציל תושבים ולפנות אותם לבתי החולים, אך הוא לא יודע כמה אנשים נפגעו.

אחד מתושבי המקום, קורנל נייט, סיפר כי הוא יחד עם אשתו ובתם בת השלוש שהו בביתו של חבר שגר בעיירה, וסיפר שהשמיים היו חשוכים אך ניתן היה לראות הבזקים בעקבות פיצוצים של תשתיות חשמל ושנאים. עוד הוא סיפר כי סופת הטורנדו פגעה גם בביתו של חבר אחר, וגרמה לקריסת אחד הקירות שלכד מספר אנשים בתוך הבית.

בשירות המטאורולוגי הזהירו מפני פיגעת יתר בעקבות הסופה באזורים מסויימים, בגלל בנייה של הרבה מבנים אך במצב סוציו אקונומי נמוך: "אתה בעצם מערבב נוף פגיע עם סופת טורנדו מהירה לילית, במסלול ארוך  - והאסון יקרה".