קרנבל פשע: סיפור ההצלחה של "איתוראן" הישראלית בברזיל

החברה של משפחת שרצקי זכתה במקום הראשון במדינה באיתור רכבים גנובים. בתיעוד של אחד המקרים ניתן לראות את הגנב יוצא מהרכב ונוטש אותו מחוץ לאחת משכונות העוני הגדולות בסאו פאולו

זמן צפייה: 04:15

חברת "איתוראן" הישראלית של משפחת שרצקי זכתה במקום הראשון בברזיל באיתור רכבים גנובים. החברה מחזיקה ב-700 אלף מנויים בשתי הערים ריו דה זניירו וסאו פאולו. זאת, בהשוואה ל-650 אלף בכל ישראל. "50% מהגניבות במדינה, בניגוד למה שקורה בישראל, זה שוד חמוש. פשוט שולפים את האדם מהרכב, לוקחים אותו ונעלמים. "סיפר עמית לוזון, מנכ"ל החברה בברזיל.

בתיעוד אחד המקרים שבהם אותר רכב, ניתן לראות את הגנב יוצא מהמכונית ונוטש אותה מחוץ לאחת הפאבלות הגדולות בסאו פאולו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתה מפצעיה הילדה שנפגעה מרכב כשנסעה על קורקינט בדרום בסופ"ש

סרגיי שאשתו ההרה ובתו נהרגו בתאונה: "רצינו להיות ביחד בחג"

החשד לרצח בקריית ביאליק: משפחת האם נאבקת על גידול הבנות

חברת ''איתוראן'' בברזיל
חברת ''איתוראן'' בברזיל | צילום: החדשות 13

ל-70% מהברזילאים אין ביטוח רכב על רקע המצוקה הכלכלית במדינה, והפשע ברחובות שמעלה את תעריפי הביטוח. החברה מטפלת בכל חודש בכ-1,300 אירועי גניבה ושוד במדינה, והחזירה יותר מ-72 אלף מכוניות גנובות מאז הקמתה ב-1999, בשווי של יותר משלושה מיליארד ריאל.

אלון לביא, הקונסול הכללי בסאו פאולו, הדגיש כי לא רק חברת איתור הרכבים מבוקשת במדינה. "הרבה מאוד טכנולוגיה ישראלית מיוצאת לברזיל. המדינות הגיעו לאחרונה לפרויקטים משותים בתחום של מחקר ופיתוח טכנולוגי וכבר הוכרזו שותפיות בין חברות סטרטאפ ישראליות וברזילאיות", אמר.