עשרות חברי קונגרס לביידן: "אל תאפשר לממשלה הישראלית לפגוע בדמוקרטיה"

92 חברי קונגרס דמוקרטים חתמו על מכתב פתוח המיועד לנשיא ארה"ב, בו הם מפצירים בנשיא שלא לאפשר לממשלת ישראל לפגוע במוסדות הדמוקרטיים שלה. "השתמש בכל הכלים הדיפלומטים העומדים לרשותך בכדי למנוע ממנה לפגוע במוסדות הדמוקרטים", כתבו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

92 חברי קונגרס דמוקרטים חתמו על מכתב פתוח המיועד לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בו הם מפצירים בנשיא שלא לאפשר לממשלת ישראל לפגוע במוסדות הדמוקרטיים שלה. "אל תאפשר לממשלה הישראלית לפגוע בדמוקרטיה. השתמש בכל הכלים הדיפלומטים העומדים לרשותך כדי למנוע ממנה לפגוע במוסדות הדמוקרטים במדינה, באופן שיערער את הפוטנציאל לפתרון שתי המדינות לשני העמים", כתבו חברי הקונגרס.

חברי הקונגרס השונים שחתמו על המכתב, אותו הובילה הנציגה בבית הנבחרים מטעם קונטיקט רוזה דלורו, הביעו את דאגתם ה"עמוקה" מהשינויים המתוכננים במערכת המשפט הישראלית, מהמצב הביטחוני ביהודה ושומרון כמו גם מ"האיום בסיפוח חלקי או מלא" של "אזורים ושטחים שעשויים להיות חלק ממדינה פלסטינית עתידית".

הקונגרס האמריקני בוושינגטון
הקונגרס האמריקני | צילום: רויטרס

עוד חברי הקונגרס ציינו במכתבם כי "מנהיגות דיפלומטית עקבית ומתמשכת של ארה"ב קריטית כדי למנוע פעולות וצעדים חד-צדדיים חסרי תועלת, אלימות והסלמה של המצב הביטחוני". לדבריהם, "התוכניות של ממשלת ישראל עשויות להעצים את כוחם של המחוקקים מהימין הקיצוני שמבקשים לבסס התיישבות בגדה המערבית ולקדם אג'נדה התומכת בסיפוח. כל אלו - מערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות ומאיימים על קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

פלסטינים מהומות ביהודה ושומרון
מהומות ביהודה ושומרון (ארכיון) | צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

במכתב שהגישו לנשיא ביידן, חברי הקונגרס טענו כי לאור התגברות האלימות והטרור בשטחי יהודה ושומרון, כשברקע "פעולות הסיפוח" ו"מאות אלפי ישראלים שיוצאים לרחובות כדי להגן על הדמוקרטיה" - "אנו תומכים בפעולה דיפלומטית אינטנסיבית של ממשל ביידן".

אמש, במהלך שיחה עם כתבים מדיניים ברומא, איטליה, גורם מדיני בכיר נשאל על-ידי חדשות 13 האם ישנו קשר בין המהפכה המשפטית לבין אי הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן. "תשאלו את הבית הלבן", השיב הגורם. "נתניהו לא מוזמן לדעתי בגלל מספר גורמים".