עיראק: שריפה פרצה במחלקת קורונה - יותר מ-60 בני אדם נהרגו

עשרות נהרגו ונפצעו בדליקה שניצתה בעקבות פיצוץ מיכל חמצן בבית חולים בעיר נאסריה שבדרום המדינה. רה"מ העיראקי הורה לעצור את מנהלת המרכז הרפואי, במקביל להפגנת משפחות הקורבנות

עיראק, שריפה
שריפה בבית חולים בעיראק | צילום: רויטרס

60 בני אדם נפטרו ועוד 70 נפצעו בשריפת ענק שהתרחשה היום (שלישי) במחלקת קורונה בבית חולים בעיר נאסריה שבעיראק. לפי הדיווחים הדליקה פרצה כתוצאה מפיצוץ מיכל חמצן. משפחות הקורבנות הפגינו מול בית החולים והתעמתו עם כוחות המשטרה. במהלך העימותים, נשרפו 2 ניידות.

הקולות בעולם הפוליטי לא איחרו להגיע. ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל קדמימי, הורה לעצור את מנהל המרכז הרפואי בזמן שיו"ר הפרלמנט העיראקי, מוחמד אל-הלובי, צייץ כי השריפה היא "הוכחה ברורה לכישלון הגנת חיי עיראק, והגיע הזמן לשים קץ לכישלון האסון הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

תגלית: מטבעות מימי מרד היהודים ברומאים נמצאו בבנימין

החל מהבוקר: שביתה של עובדי המנהל בבתיה"ח הממשלתיים

שריפה בבית חולים בעיראק
שריפה בבית חולים בעיראק | צילום: רויטרס

במחלקת הקורונה שנשרפה היו 70 מיטות והיא נבנתה לפני שלושה חודשים. שומר בית החולים אשר היה עד לאירוע אמר כי "שמעתי פיצוץ גדול בתוך מחלקות נגיף הקורונה ואז אש פרצה מהר מאוד". במחלקה החדשה היו 70 מיטות והיא נבנתה רק לפני שלושה חודשים.

זה אינו מקרה ראשון של שריפה בבית חולים בעיראק בזמן האחרון. לפני כשלושה חודשים, 82 בני אדם נהרגו ו-110 נפצעו בפיצוץ מיכל חמצן בבית חולים בעיר הבירה בגדאד. שר הבריאות חסן אל תמימי התפטר מתפקידו לאחר אותה שריפה.

שריפה בבית חולים בעיראק
שריפה בבית חולים בעיראק | צילום: רויטרס

מגיפת וירוס הכבידה מאוד על שירותי הבריאות בעירק, שכבר סבלה משנים של מלחמה, הזנחה ושחיתות. המדינה האסייאתית רשמה 1.4 מיליון זיהומים ודיווחה על יותר מ -17,000 מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה, כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.