האקרים איראנים: "המוסד ניסה להתנקש בחיי נשיא קזחסטן"

קבוצת ההאקרים האיראניים "Open Hands", שפרסמו לפני כשלושה שבועות את טפסי המס של ראש המוסד, טענה בפוסט בטלגרם כי המוסד ניסה להתנקש בנשיא קאסים-ג'ומארט טוקאייב, וכי ברקוב תפרסם סרטו תיעודי "על הנוכחות ההרסנית הישראלית בקזחסטן"

נשיא קזחסטן קאסים ג'ומאט-טוקייב בנאום לאומה
נשיא קזחסטן קאסים ג'ומאט-טוקייב בנאום לאומה | צילום: רויטרס

קבוצת ההאקרים האיראנית "ידיים פתוחות" פרסמה היום בפוסט בטלגרם כי המוסד ניסה להתנקש בחייו של נשיא קזחסטן, קאסים-ג'ומארט טוקאייב, וכי בקרוב יעלה "סרט תיעודי מיוחד על הנוכחות ההרסנית הישראלית בקזחסטן".

עוד נכתב בפוסט מטעמם בטלגרם, "האם אתם בטוחים שהפריצה היחידה היא מהאימייל של אשתו של מר ברנע? האם אתם עדיין מכחישים שהביטחון הלאומי שלכם נפגע?", בהתייחס לפעולה שביצעו בחודש מרץ נגד ראש המוסד דוד ברנע.

ראש המוסד דוד ברנע, בסרטון שפרסמו ההאקרים
ראש המוסד דוד ברנע, בסרטון שפרסמו ההאקרים

כאמור, לפני כשלושה שבועות קבוצת ההאקרים האיראניים "Open Hands" פרסמה את טופסי המס של ראש המוסד ברנע לשנת 2020. בישראל העריכו כי הטפסים נלקחו מחשבון המייל של אשתו, אשר מנהלת את החשבונות, במהלך הפריצה לחשבונות המייל של יאהו לפני כחצי שנה, במסגרתה נפרצו מיילים של אלפי ישראלים.

בסביבתו של ראש המוסד הבהירו כי לא מדובר בפריצה למייל או לטלפון של ראש המוסד עצמו, אלא רק בחומרים מחשבון המייל של אשתו. ההערכה היא כי בהמשך יפורסמו חומרים נוספים.