חמינאי: הסכם האמירויות עם ישראל - בגידה בפלס' ובעולם האסלאמי

המנהיג העליון של איראן תקף את המדינה ברקע ביקור המשלחת הישראלית, והזהיר כי המהלך מציב אותה בעמדת עימות מול מדינות האזור: "בגידתן לא תחזיק מעמד זמן רב – אך יהיה עליהן אות קלון לנצח"

זמן צפייה: 09:19

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף היום (שלישי) את איחוד האמירויות בעקבות ההסכם עם ישראל ואמר כי "ההסכם הוא בגידה בפלסטינים ובעולם האסלאמי". זאת, ברקע ביקור המשלחת הישראלית במדינה, זה היום השני.

"הנורמליזציה של האמירויות עם ישראל מנוגדת לאינטרסים של מדינות האזור - מה שישים אותן בעמדה של עימות איתה", המשיך חמינאי. "בגידתן לא תחזיק מעמד זמן רב – אך יהיה עליהן אות קלון לנצח. אני מקווה שאיחוד האמירויות יתעוררו בקרוב ויפצו על מה שהם עשו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהיום: חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי תציע טיסות לישראלים

ברקע פתיחת הלימודים: שיא שלילי במספר הנדבקים בקורונה בישראל

הקישוטים שהכינה המורה מרמלה לתלמידיה – שעות לפני שנהרגה מירי

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי | צילום: רויטרס

בתוך כך, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נחתם פרוטוקול הבנות ראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות על שיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסים, עליו חתמו מ״מ מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, ונגיד הבנק של איחוד האמירויות עבדול חמיד סעיד. נוסף על כך, תוקם קבוצת עבודה מיוחדת כדי לקדם את הנושא.

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב למהלך וציין: "אני מברך על מהלך היסטורי זה, על התחלתו של שיח פורה בין המדינות ועל הפרוטוקול שנחתם. משרד האוצר בראשותי ישלב ידיים עם שותפינו באיחוד האמירויות וביחד נקדם נושאים כלכליים ופיננסים ברמה בילטראלית וכן פרויקטים אסטרטגיים ברמה מולטילטראלית ובפרט פרויקט הדגל 'רכבות לשלום אזורי' שעניינו פיתוח כלכלי של ישראל ומדינות האזור. ביחד נצעיד את ישראל והמזרח התיכון אל עבר חזון השלום הכלכלי".

בהקשר זה, הצדדים ידונו בקידום שיתוף פעולה בתחום השירותים הכלכליים והורדת חסמים פיננסים לביצוע השקעות בין המדינות, וכן קידום השקעות משותפות בשוקי ההון. גם קידום שיתוף פעולה בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים יידונו.

המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות
המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

נתניהו בירך על ההבנות: "הן יסייעו לנו לקדם השקעות הדדיות ושיתופי פעולה נרחבים. נודיע בקרוב על הסכמות נוספות בתחומי התעופה, התיירות, המסחר ועוד".

כזכור, אתמול נחתה בבירת איחוד האמירויות טיסת אל על ועליה המשלחת הישראלית-אמריקנית. הביקור, שיסתיים היום, כלל פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לצרכי חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים. עם נחיתת המטוס, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני ג'ארד קושנר נשא דברים וציין כי "האנשים רצו בהסכם השלום, רבים חגגו אותו. האזור כולו משתחרר מהקנאות ומהקיצוניות".