איראן: תיעוד הטרדה מינית של מפגינה בידי שוטר מעורר זעם ברשת

סרטון שעלה לרשתות החברתיות מראה הפגנה נגד המשטר בכיכר מרכזית בטהרן, ובו נראית אישה מובלת למעצר על ידי שוטרים מכוחות המהומות של איראן. אחד מהשוטרים תופס את המפגינה בישבנה, והיא נראית נופלת לרצפה. לאחר מכן, הצליחה המפגינה לברוח. משטרת טהרן מסרה כי היא חוקרת את האירוע

תיעוד הטרדה מינית של מפגינה באיראן
תיעוד הטרדה מינית של מפגינה באיראן | צילום: מתוך טוויטר

המשטרה באיראן חוקרת תיעוד בו נראה שוטר מכוחות המהומות כשהוא מטריד מינית, לכאורה, מפגינה צעירה - כך דווח היום (שבת) ב"גרדיאן" הבריטי. המקרה תועד במהלך הפגנה בעיר הבירה טהרן ביום רביעי האחרון והופץ ברשתות החברתיות, זאת על אף שהמשטר הודיע על ניתוק מהאינטרנט. גם חלק מתומכי המשטר גינו את מעשי השוטר, אותו כינו "עבריין".

בסרטון שהופץ ביאראן ופורסם על ידי BBC, נראית צעירה שהפגינה בכיכר ארגנטינה בטהרן, כשהיא מוחזקת באלימות על ידי כוחות המשטרה ומובאת לאזור הומה בשוטרים, רובם על אופנועים. האישה מוחזקת בצווארה על ידי אחד מהשוטרים, והוא מוביל אותה אל עבר אחד האופנועים, כאשר אז שוטר אחר תופס באחוריה של האישה בידו השמאלית ולא משחרר.

בשלב הזה האישה ספק כורעת על הרצפה, ספק מוטחת לרצפה בכוח, ושוטרים נוספים מתקרבים אליה. קול אישה מאחורי המצלמה נשמע אומר "הם מושכים לה בשיער", כך לפי דיווח של ה-BBC. ברגעים שלאחר מכן הנהגים שמסביב לאירוע החלו לצפור, צורה של מחאה שנראית בשבועות האחרונים נפוצה בהפגנות באיראן. אז מצליחה האישה לקום ולברוח ממקום האירוע. בשלב זה נשמע אותו קול של אישה מאחורי המצלמה אומר: "תראו אותו, הוא צוחק", בהתייחסה לשוטר המהומות.

סרטון נוסף שפירסמו ה-BBC מראה תקרית אלימה נוספת בין מפגינות לכוחות משטרה, כאשר האחרונים מושכים בשיערה של אישה איראנית ומפילים אותה לקרקע. אישה נוספת נראית כשהיא מנסה לעזור לראשונה, וגם היא מופלת על הכביש. לבסוף עזבו השוטרים את שתי הנשים, והן נמלטו מהמקום.

נמשכות ההפגנות בבירה טהרן
נמשכות ההפגנות ברחבי איראן. מהומות בבירה טהרן | צילום: רויטרס

דוברות משטרת טהרן אמרה כי התקרית נמצאת תחת חקירה, אך לא נתנה פרטים נוספים. גורמים רשמיים במשטרה טוענים כי האישה הצליחה להתחמק מהמשטרה קודם לאירוע, ו"עודדה מהומות", לכן נעצרה. עוד אמרו במשטרה כי "האויב משתמש בלוחמה פסיכולוגית ומנסה לעורר בציבור חרדה ואלימות".

עוד הוסיפו ב-BBC כי התעללויות מיניות ופסיכולוגיות אינן דבר חדש, ואסירים באיראן מדווחים על כך במשך שנים. אזרחי הרפובליקה האיסלאמית הגיבו ברשתות החברתיות כי התיעוד מהטריד תרם לנחישות שלהם לצאת לרחובות ולהפגין.