חקירת המעורבות הרוסית: "הסנאט יקבל גישה לכתבים של קומי"

לאחר שקומי הודה שהדליף לתקשורת כי הנשיא לחץ עליו לסגור חקירה נגד יועצו לביטחון לאומי במהלך אחת מפגישותיהם - הסנאט הודיע שיקבל גישה למזכרים שראש ה-FBI המפוטר

מנהיגי ועדת המודיעין בסנאט האמריקני הודיעו הלילה (רביעי) כי הגיעו להסכם שיאפשר להם לראות את המזכרים שכתב מנהל ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בתום פגישותיו עם הנשיא דונלד טראמפ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ההכרזה של ועדת המודיעין באה לאחר שקומי הדליף לתקשורת כי במהלך אחת הפגישות שקיים עם הנשיא האמריקני הוא הפעיל עליו לחץ לסגור את החקירה נגד יועצו לביטחון לאומי מייקל פלין בדבר קשרים שהיו לו עם שורה של גורמים בכירים במוסקבה.

במהלך עדותו בסנאט הודה קומי כי העביר את תוכן אחת מהפגישות שלו עם טראמפ לחבר וביקש ממנו לאחר מכן שיעביר את הדברים לכתב של הניו יורק טיימס. "על פי שיקול דעתי הייתי צריך להוציא את זה החוצה", הסביר קומי בעדותו. "לכן ביקשתי מחבר שלי לחלוק את המידע עם כתב".

שעות לאחר העדות, התייחס הנשיא טראמפ לפרשה בטוויטר, ואמר כי קומי הוא "מדליף". עוד טען כי כל מה שנחשף מזכה אותו מהאשמות בהתערבות בחקירת החשד למעורבות רוסית בבחירות. "למרות כל כך הרבה הצהרות כוזבות ושקרים, מדובר בזיכוי שלם ומוחלט", כתב טראמפ.

במשך מספר שבועות סירב טראמפ לומר האם יש בידיו הקלטות של הפגישות שיוכלו להפריך את טענותיו של קומי. רק בשבוע שעבר הוא הסכים להודות כי אין בידיו הקלטות כאלו: "עם כל הדיווחים בעת האחרונה על מעקב אלקטרוני, יירוטים, גילויי האמת, והדלפות לא חוקיות, אין לי מושג אם ישנן 'קלטות' או הקלטות של שיחותיי עם ג'יימס קומי. בכל מקרה, אני לא הקלטתי, ואין ברשותי הקלטות שכאלה".

ועדת המודיעין של הקונגרס הודיעה שביקשה מקומי עצמו להעביר כל מזכר או פתק שכתב הקשור לשיחות שניהל עם טראמפ במהלך הפגישות שהתקיימו בין השניים. הוועדה פנתה גם לבית הלבן ודרשה לקבל את הקלטות הפגישות שהנשיא האמריקני סירב להכחיש או לאשר את קיומן עד לשבוע שעבר.