ארה"ב: סוכל פיגוע נגד הקהילה היהודית בניו יורק

שני חשודים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו לאחר שאיימו לבצע פיגוע בבית כנסת. אחד מהם כתב בפוסט: "אני הולך לשאול כומר אם אני צריך להפוך לבעל או לבצע ירי בבית כנסת ולמות". במהלך מעצרם נמצא אמל"ח רב

שוטרי משטרת ניו יורק
שוטרי משטרת ניו יורק | צילום: רויטרס

משטרת העיר ניו יורק הודיעה הלילה (ראשון) על מעצרם של שני צעירים שתכננו פיגוע בבית כנסת בעיר. לדברי המשטרה, החשודים כריסטופר בראון, בן 21 מאקוובו, ניו יורק, מואשם באיום טרור, הטרדה מחמירה והחזקת נשק פלילית. יחד עם מתיו מהרר, בן 22 ממנהטן, שעומד בפני אישום יחיד של החזקת נשק פלילית, היוו "איום מתפתח על הקהילה היהודית".

שוטרים מרשות התחבורה של מטרופולין ניו יורק (MTA) עצרו את בראון ומהרר כשנכנסו לתחנת "פן" במנהטן בשבת בבוקר, כך לפי נציב משטרת ניו יורק קיצ'נט סוול. השוטרים גם תפסו "סכין ציד גדולה, כלי נשק בלתי חוקי, מחסנית עם 30 כדורים, ועוד כמה פריטים", אמר הנציב. לאחר מעצרם, החשודים הוסגרו למשטרת ניו יורק וה-FBI.

מקורות במשטרת ניו יורק מסרו לרשת CNN האמריקנית כי איומים מצד השניים החלו להופיע בחשבון טוויטר ב-12 בנובמבר, והם המשיכו גם במהלך יום שישי דרך מחשב במרפאה וטרינרית שבה עבד אחד החשודים. האיומים כללו לכאורה התייחסות לתקיפת בית כנסת: "אני הולך לשאול כומר אם אני צריך להפוך לבעל או לבצע ירי בבית כנסת ולמות", נכתב לכאורה בפוסט אחד.