מתכוננים לחירום: הוריקן "אידליה" מתקרב לחופי פלורידה

לפחות 10 מחוזות בפלורידה הוציאו צו פינוי חובה לאזורי החוף, ויותר מ-5 אלף חברי המשמר הלאומי גויסו כדי לעזור במקרה של נזקי גוף ורכוש. ההוריקן הוגדר כסופה טרופית כשהתחיל בקובה, שם יותר מ-8 אלף בני אדם פונו מאזורי החוף של מערב המדינה

זמן צפייה: 02:33

הוריקן "אידליה", שהחל במדינת קובה, צפוי להכות מחר (רביעי) בחופי פלורידה, ארצות הברית. "אידליה" הוגדרה תחילה "סופה טרופית", אך עם התחזקותה, כעת הסופה מוגדרת הוריקן מקטגוריה 3 (מתוך 5). בכך, "אידליה" עתידה לגרום לנזקים כבדים במפרץ פלורידה, מה שיביא לפינוי וסגירת בתי ספר בחלקים שונים של המדינה.

הוריקן אידליה מתקרב לפלורידה
הוריקן אידליה מתקרב לפלורידה | צילום: רויטרס

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב, אידליה הייתה "כמעט הוריקן" עד אתמול בלילה, בעת שהחלה להתקרב לארצות הברית. כאמור, היא החלה בקובה, שם פונו יותר מ-8 אלף בני אדם מאזורי החוף של מערב המדינה, בעקבות הדיווחים על הפיכת הסופה להוריקן. היא צפויה להמשיך ולהתחזק במהירות עד שתגיע ביום רביעי לרצועת החוף של פלורידה, המשתרעת מטמפה עד דרומית לטלהאסי. באזור זה, ההוריקן גם עתיד להגיע לקיצו ולהתפייד.

Whatsapp Image 2023 08 29 At 1
בית מוצף בהוואנה. מתוצאות הוריקן אידליה | צילום: רויטרס

לפחות 10 מחוזות בפלורידה הוציאו צו פינוי חובה לאזורי החוף, ויותר מ-5 אלף חברי המשמר הלאומי גויסו על מנת לעזור במקרה של נזקי גוף ורכוש שעתיד להיגרם על ידי הרוחות הקשות, הגשם הכבד וההצפות. בג'קסונוויל, ראשת העיר דונה דיגן הכריזה על מצב חירום מקומי, ואמרה כי מספר מקלטים יפתחו כדי לאכלס מפונים.