מהומות ביוון: שוטר ירה בראשו של נער שלא שילם על דלק

הפגנות ועימותים פרצו לאחר ששוטר ירה בראשו של צועני בן 16 ופצע אותו אנושות, מכיוון שתדלק את רכבו סמוך לסלוניקי וחמק מתשלום. האופוזיציה ביקרה את הממשלה בעקבות המקרה: "החברה לא יכולה להמשיך ולסבול את אווירת הפחד שנוצרה על-ידי ברוטליות משטרתית"

הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16
הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16 | צילום: רויטרס

מהומות פרצו אמש (שני) ביוון, לאחר ששוטר ירה בראשו של נער צועני בן 16 שלא שילם על דלק, ופצע אותו באורח אנוש. האירוע התרחש לפני תחילת גל ההפגנות השנתיות נגד שיטות השיטור במדינה, הנחשבות לאגרסיביות, ונגד אפליה של הציבור הצועני.

לפי הדיווח, האירוע החל כשהנער תדלק את רכבו בתחנת דלק מקומית סמוך לעיר סלוניקי, ונסע מבלי לשלם את החשבון על סך 20 אירו. שוטר הגיע למקום והחל במרדף אחר הנער, בסיומו כאמור ירה בראשו. לפי שעה השוטר הושעה מתפקידו, וצפוי להיות מואשם בניסיון הריגה.

הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16
הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16 | צילום: רויטרס

לאחר המקרה כ-1,500 מפגינים הלכו ברחובות עיר הנמל, התפרעו, ניפצו חלונות ראווה והשליכו בקבוקי תבערה אל עבר כוחות המשטרה, שהגיבו בעזרת פיזור גז פלפל והשלכת רימוני הלם.

שמו של הקורבן טרם פורסם ביוון, אך קרובים זיהו אותו כבן המיעוט הצועני. חברי הקהילה הצוענית במדינה יחד עם ארגוני זכויות אדם, מאשימים באופן קבוע את הממשל בהתנהלות מפלה כלפי המיעוט. מספר הגברים הצוענים שנפצעו במהלך תקריות עם המשטרה בשנתיים האחרונות נחשב לגבוה, אך ברשויות טוענים כי מדובר באנשים שניסו לברוח מכוחות המשטרה על מנת לחמוק ממעצר.

הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16
הפגנות ביוון בעקבות ירי בנער בן 16 | צילום: רויטרס

במקביל, פוליטיקאים מבקרים את ההתנהלות המשטרתית, כשדובר הממשלה ג'אניס אויקונומו הגיב על המקרה ואמר כי "לעולם לא ניתן למדוד ערך חיי אדם בעד שום סכום כסף".

דובר מטעם האופוזיציה ביקר את הממשלה ואמר: "החברה לא יכולה להמשיך ולסבול את אווירת הפחד שנוצרה על ידי ברוטליות משטרתית קיצונית, שמסיבות טריוויאליות, איימה על חייו של נער בן 16".