איראן: "תקפנו מטה של המוסד בחבל הכורדי בעיראק"

משמרות המהפכה הודיעו כי תקפו הלילה "מרכזי ריגול אנטי-איראניים" בעיראק באמצעות טילים בליסטיים, וכן מטרות דאעש בסוריה - בתגובה לפיגוע הסמוך לקבר סולימאני בעיר כרמאן. עיראק השיבה את שגרירה בטהרן על מנת לדון בהשלכות המתקפה, טהרן הגיבה: "התקיפות - הגנה על ריבונותנו"

זמן צפייה: 00:24

משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי תקפו הלילה (שלישי) "מרכזי ריגול אנטי-איראניים" באירביל שבחבל הכורדי בעיראק באמצעות טילים בליסטיים, ביניהם "מפקדת ריגול של המוסד". כמו כן, הודיע הכוח של הרפובליקה האסלאמית כי תקפו מטרות של דאעש סמוך לעיר חלב בסוריה, בתגובה לפיגוע הסמוך לקבר סולימאני בכרמאן לפני כשבועיים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401152339' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה באירביל שבעיראק ' poster='' kid='1_r1z8zrfc' duration='6']

עיראק גינתה בחריפות את התקיפות "האגרסיביות" בשטחה, והחזירה את השגריר בטהרן למדינתה על מנת לדון בהשלכותיהן. לטענתה, נפגעו אזרחים בשכונות מגורים - דבר המהווה פגיעה בריבונות המדינה ובביטחון אזרחיה. עוד אמרו כי "ינקטו בכל האמצעים המשפטיים נגד התנהגות זו - כולל הגשת תלונה למועצת הביטחון של האו"ם".

בתגובה, דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנעני טען: "מטרת התקיפות הלילה - הגנה על ריבונות וביטחון המדינה. טהרן מכבדת את השלמות הטריטוריאלית של מדינות, אך עליה להרתיע איומים ביטחוניים".

במקביל, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר, גינה בתקיפות את האירוע: "ארה"ב מתנגדת לתקיפות חסרות האחריות של איראן המערערות את יציבות עיראק". כמו כן, משרד החוץ הצרפתי הגיב בחריפות: "התקיפה עלולה לגרום להסלמה אזורית נוספת ומהווה פגיעה בוטה ומדאיגה בריבונות העיראקית".