למרות התנגדות הקהילה היהודית: שעון יד של היטלר נמכר ב-1.1 מיליון דולר

שעון שנטען כי היה שייך למנהיג הנאצי מתוצרת חברת "הובר", עליו צלב קרס בתוכו חרוטים ראשי התיבות AH נמכרה במכירה פומבית במרילנד. לא פחות מ-34 מניהיג הקהילה היהודית גינו את המכירה הפומבית, שכללה גם פריטים נאציים אחרים כמו שמלתה של אווה בראון ותמונות חתומות של פקידים נאציים

לא הועמד לדין. היטלר
אדולף היטלר | צילום: ויקיפדיה

שעון שנטען שהיה שייך למנהיג הנאצי אדולף היטלר נמכר ב-1.1 מיליון דולר במכירה פומבית במרילנד, ארצות הברית. השעון של חברת "הובר", נמכר למציע אנונימי, ומציג צלב קרס שעליו חקוקים ראשי התיבות AH. לא פחות מ-34 מנהיגי הקהילה היהודית גינו את המכירה הפומבית של בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" במרילנד, כינו אותה "מתועבת" וקרא למשוך את הפריטים הנאצים מהמכירה הפומבית.

אולם בית המכירות הפומביות, שמכר כבר מזכרות נאציות בעבר, אמר לתקשורת שמטרתו היא לשמר את ההיסטוריה. קטלוג המוצרים של השעון אומר שהוא ניתן כמתנת יום הולדת למנהיג הנאצי ב-1933, השנה שבה הפך לקנצלר גרמניה.

שעון היד של היטלר שנכמר במכירה פומבית בארצות הברית
שעון היד של היטלר שנכמר במכירה פומבית בארצות הברית | צילום: ALEXANDER HISTORICAL AUCTIONS

על פי הערכה של בית המכירות הפומביות, נכתב כי השעון נלקח למזכרת כאשר כ-30 חיילים צרפתים הסתערו על הברגהוף, המסתצור של היטלר בהרים, במאי 1945, ועל פי הידוע השעון נמכר מחדש והועבר לאורך כמה דורות עד עכשיו.

פריטים נוספים במכירה הפומבית כללו שמלה שהייתה שייכת לאשתו של היטלר, אווה בראון, תמונות חתומות של פקידים נאצים וטלאי מגן דוד צהוב שהוטבע עם המילה "ג'וד".

אווה בראון ואדולף היטלר
אווה בראון ואדולף היטלר | צילום: GettyImages/אימאג'בנק