שיטפונות בקליפורניה: לפחות 14 הרוגים, אלפים מפונים מבתיהם

ילד בן חמש מוגדר כנעדר לאחר שנסחף בשיטפון על הכביש, כוחות החילוץ הפסיקו את החיפושים לאחר שבע שעות בשל תנאי מזג האוויר המסוכנים. עשרות אלפי בתים מנותקים מחשמל, הדרכים נחסמות בשל שטפונות בוץ ובינתיים עוד ועוד מחוזות מכריזים על פינוי מיידי של התושבים

זמן צפייה: 02:33

חלקים גדולים ממדינת קליפורניה שבארה"ב קמו היום (שלישי) לרחובות מוצפים במים, אחרי גשם שוטף שלא הפסיק לרדת מזה כמעט שבוע, והמים הגיעו בחלק מהמקומות לגובה של 30 ס"מ לפחות. לפחות 14 בני אדם נהרגו כתוצאה מהגשמים והרשויות מקדמות את פינויים של אלפי תושבים בהם גם "שכונת הסלבס", בה גרים בין השאר הנסיך הארי והדוכסית מייגן, ואופרה ווינפרי. הערב צפויה הפוגה בגשמים.

התקשורת מדווחת כי ילד בן חמש נחשב כנעדר לאחר שנסחף בזרמי המים. הילד נסע עם אימו לבית הספר, כשהרכב נסחף עם זרם השיטפון ברחוב. עוברי אורח הצליחו לחלץ את האם, וראו את הילד נסחף אל מחוץ למכונית. צוותי חילוץ יצאו למסע חיפושים של שבע שעות, ולא מצאו את הילד עד שהתנאים נעשו מסוכנים מדי כדי להמשיך בחיפושים. הנעל של הילד נמצאה על ידי צוותי החילוץ והוא טרם הוכרז כמת.

עמוד חשמל שקרס בעקבות הגשמים בקליפורניה, ארצות הברית
עמוד חשמל שקרס בעקבות הגשמים בקליפורניה, ארצות הברית | צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם נותרו ללא חשמל, ובכל שעה עוד ועוד מחוזות מודיעים על פינוי התושבים. השריף של מחוז סנטה ברברה אמר כי ההחלטה על הפינוי הגיעה על בסיס "הקצב המתמשך של הגשם וללא סימן לשינוי עד הלילה". הודעת פינוי יצאה גם במחוז סנטה קרוז, בו מתגוררים כ-32 אלף תושבים ליד נחלים שמתמלאים במהירות מדאיגה.

אשת הטלוויזיה האמריקאית אלן דג'נרס העלתה סרטון וידאו שצילמה ליד ביתה, בו רואים נהר שוצף ומים זורמים בחוזקה, כאשר דג'נרס מעידה שרוב ימות השנה הנקיק יבש לחלוטין. כמו כן מספר דרכים וכבישים נחסמו לתנועה בעקבות מפולות בוץ ועצים שקרסו על הכביש. הרשויות מפצירות בתושבים להישאר בבית.

שיטפונות במורו ביי, קליפורניה
שיטפונות במורו ביי, קליפורניה | צילום: רויטרס

הגשמים נוצרו מתופעה שידועה כ"נהר אטמוספרי", אזור לח וצפוף באטמוספירה שמכיל כמות משמעותית של אדים, ולכן יכול לגרום לבעיות רבות באזורי החוף. השיטפון מגיע בדיוק חמש שנים אחרי שריפות הענק בקליפורניה, שגבו את חייהם של 23 בני אדם והרסו מאות בתים.