"מראות אפוקליפטיים": עשרות נספו בשריפות הענק בהוואי

האש, שמשתוללת בשני האיים המרכזיים במדינה, פרצה שלשום ולובתה על-ידי רוחות חזקות שמקורן בהוריקן שהכה באזור. כוחות הכיבוי המקומיים טרם השתלטו על השריפות - שכבר גרמו להרס בכמה אזורי תיירות פופולריים. הרשויות קוראות לתיירים לא להגיע

זמן צפייה: 02:21

שריפות ענק פרצו שלשום בשני האיים הגדולים של הוואי - "האי הגדול" ומאווי, כאשר נכון להבוקר (חמישי) דווח על 36 בני אדם שנהרגו עד כה כתוצאה מהאש. מאות תושבים פונו מבתיהם, ואזורי תיירות פופולריים הפכו לעיי חורבות.

כוחות הכיבוי המקומיים טרם השתלטו על הלהבות, שמלובות בידי רוחות עוצמתיות שמקורן בהוריקן "דורה" שהכה באזור. הצלב האדום האמריקני פתח מרכז חירום בבית הספר התיכון של מאווי בכדי לטפל בנפגעים שפונו מבתיהם והרשויות קראו לתיירים להימנע מהגעה לאזור. "זה האסון הכי גרוע שחווינו", אמר מייסון ג'ריי, אחד התושבים. "המראות אפוקליפטיים".

השריפות בהוואי
השריפות בהוואי | צילום: רויטרס
מוקד האש במאווי שבהוואי
מוקד האש במאווי שבהוואי | צילום: רויטרס
השריפות בהוואי
השריפות בהוואי | צילום: רויטרס

באי מוואי תועדו אנשים כשהם קופצים למי הים בכדי לברוח מהלהבות והעשן, וכעת משמר החופים של ארצות הברית פועל במטרה לחלץ אותם. במקביל, החלו הרשויות בסקירת ההרס שנגרם עד עכשיו למבנים ושטחים פתוחים. בתמונות וסרטונים שהעלו תושבי האיים לרשתות החברתיות ניתן לראות תמונות אפוקליפטיות של להבות גדולות, ענני עשן שמכסים את השמים וחופים עם עצי אננס חרוכים.

Whatsapp Image 2023 08 10 At 0
צילום: רויטרס

השריפות בהוואי מצטרפות לשורה של אירועים דומים שהתרחשו באזורים רבים בעולם במהלך הקיץ האחרון. ביוון, ספרד, פורטוגל ומדינות אחרות באירופה אלפי בני אדם פונו מבתיהם בעקבות שריפות שיצאו משליטה. על פי מדענים, ההתחממות הגלובלית שנגרמת על ידי בני אדם מעלה באופן משמעותי את תדירותם של אירועי מזג האוויר קיצוניים, והם קוראים לממשלות העולם להפחית את הפליטות המזהמות ובכך להימנע מאסון.