הרוגים ונעדרים בשיטפונות קטלניים ביוון, טורקיה ובולגריה

לפחות שמונה בני אדם נספו בשיטפונות ביוון, טורקיה ובולגריה. מכוניות נסחפו בכבישים שהפכו ל"נהרות". נזק נגרם למבנים ונרשמו הפסקות חשמל נרחבות. ראש ממשלת יוון התריע מפני "תופעת טבע קיצונית במיוחד", ראש העיר היוונית ולוס לתושבים: "אל תצאו מהבית"

זמן צפייה: 03:52

לפחות שמונה בני אדם נהרגו ביוון ובטורקיה, בעקבות שיטפונות שנגרמו בשל גשמים עזים באזור ביוון - שם מכה הסופה "דניאל", וכן בטורקיה ובבולגריה. נזקים נגרמו לבתי מגורים ודווח על הפסקות חשמל נרחבות. מכוניות תועדו נסחפות בשטף המים האדיר. על-פי הרשויות באתונה, נמדדה ביוון כמות הגשם הגדולה ביותר מאז שהחלו המדידות במדינה. בטורקיה דווח על חמישה הרוגים בצפון-מערב המדינה. גם בבולגריה דווח על הרוגים ונעדרים.

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, הפציר אתמול באזרחיו להישמע להוראות הבטיחות ואמר כי מדינתו עומדת בפני "תופעת מזג אוויר קיצונית במיוחד".

''דניאל'' מכה ביוון
''דניאל'' מכה ביוון | צילום: רויטרס

אחת מההרוגות ביוון היא אישה בת 85, שגופתה נמצאה בחצי האי פיליון שבמרכז המדינה. "גופתה נמצאה מתחת לערימת עצים", נמסר משירותי ההצלה, שממשיכים לחפש אחר נעדרים נוספים.

גבר נוסף נהרג אתמול בעיר וולוס, לאחר שקיר התמוטט עליו. בתוך כך, 94 קשישים פונו למקום מבטחים, לאחר שבית האבות בו שהו נפגע מהגשמים. על פי עדי ראייה, הגשם יצר הצפות באזור הכניסה של בית האבות. המשטרה פרסמה אזהרה מפני הגעה לערים טריקלה וקרדיצה שבמערב יוון. על-פי האזהרה, הגשמים צפויים להתחזק היום.

נזקי הסופה ''דניאל'' במרכז יוון
נזקי הסופה ''דניאל'' במרכז יוון | צילום: רויטרס
כוחות חילוץ פועלים ביוון
כוחות חילוץ פועלים ביוון | צילום: רויטרס
הסופה ''דניאל'' ביוון
הסופה ''דניאל'' ביוון | צילום: רויטרס

בחברת "פספורטכארד" מסרו כי "נערך צוות חילוץ של פספורטכארד ומגנוס חילוץ והצלה לחלץ את הנצורים במקום. בפספורטכארד מטפלים כעת בשני מקרי מצוקה, האחד פינוי רפואי של זוג מבוגרים שחשו ברע ונזקקים לפינוי רפואי, ומשפחה עם ילדים קטנים שנצורים בבניין דירות ואין להם דרך להתפנות מהמקום וכן נגמר להם המזון. בשלב זה לא ידוע על מטיילים הנמצאים במצב של סכנה, עם זאת כל מי שבמצוקה במקום המצאו, מתבקש ליצור קשר ואנו נפעל לחילוצו".