האו"ם מזהיר את פוטין: אם נמלי אוקראינה לא ייפתחו - מיליונים ימותו ברעב

ראש תוכנית המזון של האו"ם התייחס למשבר העולמי המתעורר בעקבות המלחמה במדינה, פנה לנשיא רוסיה ואמר כי "אם יש לך לב בכלל - פתח את הנמלים". בתוך כך שרי החוץ של ה-G7 אמרו בתום פגישותיהם כי המשבר פוגע בעיקר במדינות עניות וחלשות ממילא, וקרא לרוסיה להפסיק לאתלר את ההתקפות על תשתיות תחבורה באוקראינה

עשן מיתמר מעל אודסה הבוקר, אוקראינה, הפגזות
עשן מיתמר מעל אודסה | צילום: מתוך טוויטר

דייוויד ביזלי, ראש תוכנית המזון העולמית של האו"ם,אמר אתמול (שישי) בכנס לרשת CNN האמריקנית כי הוא מתחנן בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתוח מחדש את נמלי הים השחור באוקראינה לפני שאסון עולמי יקרה. "מיליוני אנשים ברחבי העולם ימותו בגלל שהנמלים האלה חסומים", אמר.

כשנשאל מה היה אומר אם היה מדבר ישירות לפוטין, אמר ביזלי: "אם יש לך לב בכלל, לשאר העולם, בלי קשר למה שאתה מרגיש לגבי אוקראינה, אתה צריך לפתוח את הנמלים האלה". משלוחים חיוניים של דגנים ומוצרי חקלאות מאוקראינה, הידועה כ"סל הלחם של העולם", תקועים במדינה שסובלת ממלחמה, בעקבות חסימת נמל אודסה והנמלים הסמוכים נחסמו על ידי הכוחות הרוסים.

כבאים פועלים לכיבוי אש בבניין שנהרס לאחר פגיעת טילים באודסה
כבאים פועלים לכיבוי אש בבניין שנהרס לאחר פגיעת טילים באודסה | צילום: רויטרס

גם שרי החוץ של ה-G7, שנפגשו במהלך הימים האחרונים, הזהירו בתום פגישותיהם כי המלחמה באוקראינה מעוררת משבר מזון ואנרגיה עולמי, דבר המאיים בעיקר על המדינות העניות וחלשות יותר ממילא. יש לדבריהם צורך בש "בצעדים דחופים" כדי לפתוח את מחסני התבואה עליהם שהשתלטה רוסיה באוקראינה.

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה שהמלחמה הפכה ל"משבר עולמי", וה-G7 קורא לרוסיה להפסיק לאלתר את ההתקפות על תשתיות תחבורה באוקראינה, כולל נמלים, כדי לאפשר לאוקראינה לייצא מוצרים.

Whatsapp Image 2022 04 26 At 0
בנייני מגורים במריופול | צילום: רויטרס