סבתו של הנער שנורה למוות בצרפת: "הפסיקו את המהומות"

אחרי שנכדה נא'אל בן ה-17, שנורה למוות בידי שוטר בשבוע שעבר, הובא למנוחות - מה שהצית מהומות אלימות ברחבי צרפת, קראה סבתו של הקורבן למפגינים: "אל תנפצו חלונות, אל תשחיתו בתי ספר ואל תתקפו אוטובוסים. הפסיקו". בתוך כך, מקרון דחה את נסיעתו לגרמניה ויכנס את הקבינט

זמן צפייה: 02:06

נדיה, סבתו של נא'אל מ' - הנער הצרפתי ממוצא אלג'יראי שנורה למוות על ידי שוטר- התראיינה היום (ראשון) לטלוויזיה הצרפתית, וביקשה להרגיע את הרוחות. "אני אומרת לכל מי שמתפרע: אל תנפצו חלונות, אל תתקפו בתי ספר או אוטובוסים. תפסיקו! יש אמהות שלוקחות את האוטובוס והולכות ברחוב".

כמו כן, כפי שנכתב בעיתון ה"אליזה", נשיא צרפת עמנואל מקרון יכנס היום את קבינט חירום עם חברי ממשלתו לאור המצב. הוא דחה ביקור ממלכתי בגרמניה שאמור להתחיל ביום ראשון, לאות חומרת המצב במדינה.

Whatsapp Image 2023 07 02 At 1
שוטר בפריז, אמש | צילום: רויטרס
תוצאות המהומות בפריז, אמש | צילום: רויטרס

נזכיר כי המחאות פרצו ביום שלישי, לאחר שהנער בן ה-17 ממוצא אליג'ראי-מרוקאי נורה למוות על ידי שוטר, בטענה שניסה לברוח בעת בדיקה משטרתית. השוטר טען ש"חש מאוים", אך לפי עדויות אמר לצעיר שניות לפני הירי הקטלני: "אירה לך בראש". עוברי אורח שהיו עדים לאירוע תיארו אותו כ"הוצאה להורג", ותיעודים רבים של המקרה נפוצו ברשתות החברתיות. במשטרת פריז טוענים כי הירי בוצע לאחר שהקורבן ניסה להתנגש בשוטרים עם רכבו. השוטר נחקר ושוהה במעצר.