השיטפונות בגרמניה: מנהיגי אירופה מאשימים את משבר האקלים

בעוד שממדי האסון מתחילים להתבהר, תושבים ברחבי היבשת נערכים לניקוי מאסיבי של אזור מגוריהם עם נסיגת המים. מומחים טוענים: ההתחממות הגלובלית מעלה את הסיכון לשיטפונות. "הרס בלתי נתפס"

זמן צפייה: 05:46

מימדי האסון בגרמניה ובלגיה, המדינות שניזוקו בצורה הקשה ביותר בשיטפונות, מתחילים להתבהר כאשר מפלס המים מתחיל לרדת. תושבים במדינות מוכות האסון נערכים כעת לניקוי מאסיבי של אזור מגוריהם. עד כה, לפחות 180 בני אדם נהרגו כתוצאה מנזקי השיטפונות ורבים עדיין מודרים כנעדרים, לכן ביבשת צופים עלייה נוספת במספר הקורבנות.  

בתוך כך, מנהיגי אירופה האשימו את שינויי האקלים בשיטפונות אשר השפיעו גם על מדינות נוספות כמו שוויץ, לוקסמבורג והולנד. "אינטנסיביות האירועים ואורכם מהווה אינדיקציה ברורה לכך ששינוי האלקים זה דבר שדורש מאתנו לפעול באופן הדחוף ביותר", אמרה אורסולה פון-דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית. במקביל, מומחי אקלים טוענים כי ההתחממות הגלובלית מעלה את הסיכון לשיטפונות והצפות.

ממדי האסון בבלגיה כתוצאה מנזקי מזג האוויר
ממדי האסון בבלגיה כתוצאה מנזקי מזג האוויר | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חיסול בדרום תל אביב: ראש ארגון פשע מיפו נורה למוות

לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים החדשים ביממה חצה את רף האלף

הבמאי נדב לפיד זכה בפרס בפסטיבל קאן על סרטו "הברך"

שיטפונות באירופה
שיטפונות באירופה | צילום: רויטרס

בגרמניה, שעד כה ניזוקה בצורה הקשה ביותר, ישנו חשש כי הסערה תתפשט גם לאזור דרום המדינה, היכן מתרחשים לאחרונה גשמים עזים המאיימים לגרום נזק נוסף. במערב המדינה, סכר מרכזי עדיין נותר בסכנת קריסה, ובעקבות כך תשובים רבים הגרים בסמוך אליו פונו מבתיהם.

ראש ממשלת ריין-וסטפאליה, ארמין לאשט, אמר כי ההצפה היא "אסון בממדים היסטוריים", והוסיף: "השיטפונות העלימו ממש את הקרקע מתחת לרגליהם של אנשים רבים שאיבדו את בתיהם, חוותיהם או עסקיהם". נוסף על כך, נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, אמר כי הוא "המום" מממדי האסון.

שיטפונות באירופה
שיטפונות באירופה | צילום: רויטרס

שגיא עמיר גרוס, ישראלי המתגורר בעיר האגן, שבמדינת ריין-וסטפאליה אשר הוכתה קשות בסערת השיטפונות, סיפר על אירועי הימים האחרונים. "כמויות ההרס בלתי נתפסות, זו סיטואציה מפחידה" אמר גרוס והוסיף כי "אנחנו בתחושה של מלחמה - כל הסופרמרקטים סגורים ושקי חול הוצבו ברחובות".

דקה דומיה של ספורטאים גרמנים בטוקיו לזכרלזכר הנספים בשיטפונות בגרמניה
דקה דומיה של ספורטאים גרמנים בטוקיו לזכרלזכר הנספים בשיטפונות בגרמניה