פיצוץ מחוץ לבית כנסת בצרפת: "החשוד עטה דגל פלסטין"

פיצוץ עז אירע הבוקר סמוך לבית כנסת בעיירה לה גרנד-מוט שבדרום צרפת. דיווח: החשוד נצפה במצלמות כשהוא עטוף בדגל פלסטין. לפי החשד, באחת המכוניות הוחזק בלון גז. שר הפנים היוצא של צרפת: "התקפה מכוונת נגד יהודים, כל האמצעים יינקטו כדי לאתר את המפגע"

זמן צפייה: 02:04

פיצוץ עז אירע הבוקר (שבת) סמוך לבית הכנסת "בית יעקב" בעיירה לה גרנד-מוט שבדרום צרפת - כששתי מכוניות התפוצצו בכניסתו. דלתות בית הכנסת עלו באש, ולפי החשד, באחת המכוניות הוחזק בלון גז. קצין משטרה ששהה במקום נפצע באירוע ופונה לבית חולים.

ראש העירייה מסר לתקשורת כי מצלמות האבטחה זיהו אדם המצית אש באחת המכוניות, וכעת מתנהלת חקירה בשביל לאתר אותו. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, החשוד נצפה במצלמות האבטחה כשהוא עטוף בדגל פלסטין. ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הצהיר כי יגיע יחד עם שר הפנים היוצא, ז'רלד דרמנין, לזירת האירוע.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס לפיגוע ואמר: "נעשה הכל כדי למצוא את מבצע פעולת הטרור - ולהגן על מקומות תפילה. הקרב נגד אנטישמיות הינו קרב מתמיד".

כוחות שיטור סמוך לזירת הפיצוץ, ליד בית הכנסת בדרום צרפת
כוחות שיטור סמוך לזירת הפיצוץ, ליד בית הכנסת בדרום צרפת | צילום: רויטרס
דלתות בית הכנסת בדרום צרפת עולות באש
דלתות בית הכנסת בדרום צרפת עולות באש | צילום: לפי סעיף 27א'
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

שר הפנים הצרפתי דרמנין גינה בחריפות את האירוע, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "התקפה מכוונת נגד יהודים, הבוקר בבית הכנסת בגרנד מוט. מעביר לקהילה היהודית את כל תמיכתי, ולבקשת הנשיא עמנואל מקרון - כל האמצעים יינקטו על מנת למצוא את המפגע".