הגיל והתרגיל: מהיום - הדרום-קוריאנים צעירים יותר

לפי שיטת חישוב הגיל הקוריאנית שהייתה נהוגה עד כה, גילו של תינוק הוא שנה מיום היוולדו, ובכל 1 בינואר מתווספת שנה. כך למשל, תינוק שנולד בסוף דצמבר ייחשב לבן שנתיים בינואר - גם כשהוא בן חודשיים בלבד. בעקבות החלטת הפרלמנט בסיאול לשנות את החוק - מהיום 51 מיליון אזרחי הרפובליקה "צעירים" יותר בשנה או שנתיים

זמן צפייה: 00:53

51 מיליון אזרחי קוריאה הדרומית התעוררו הבוקר (רביעי) כשהם צעירים יותר בשנה או שנתיים. הסיבה: ממש היום נכנס לתוקפו החוק שמסדיר את קביעת הגיל במדינה לסטנדרט הבינלאומי. לצד חישוב הגיל "הרגיל", כפי שאנו מכירים אותו, בקוריאה הדרומית נהוגה שיטת חישוב גיל נוספת, לפיה תינוק נחשב בן שנה מהיום שבו נולד, וכל שנה מתווספת ב-1 לינואר.

כך למשל, תינוק שנולד בסוף דצמבר, ייחשב בתחילת ינואר לבן שנתיים - גם אם הוא למעשה בן יום. היום כאמור נכנס לתוקפו החוק שיסדיר את חישוב הגיל ובכך "הצעיר" מיליוני קוריאנים בין לילה.

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יול
נשיא דרום קוריאה יון סוק-יול | צילום: רויטרס

בעת הבחירות לנשיאות, הנשיא המכהן יון סוק-יול הצהיר כי בכוונתו לשנות את שיטת חישוב הגיל בת מאות השנים שבה השתמשו לפני כן, והיום, כאמור,  שונתה השיטה, שלדבריו הייתה "מיושנת וגבתה מחירים חברתיים וכלכליים מקוריאה הדרומית".

במשאל עם נרחב שנערך התשובה הייתה חד-משמעית, כששלושה מכל ארבעה אזרחים הצביעו בעד השיטה הבינלאומית לחישוב הגיל. בכך, קוריאה הדרומית הצטרפה ליפן ששינתה את שיטת חישוב הגיל שלה כבר בשנות ה-50 של המאה הקודמת, וגם השכנה מצפון כבר משתמשת בשיטת החישוב הגלובלית במשך למעלה מ-40 שנה.