ניהלה "רומן" עם ניצול שואה - ועקצה מיליונים: "אכזריות שקשה לתאר"

במשך כחמש שנים הונתה פיצ'ס סטרגו, בת 36 מסן פרנסיסקו, ניצול שואה בן 88 מניו יורק. במהלך ה"קשר הרומנטי" שניהלה עמו, קיבלה ממנו תכשיטים וסכומי כסף גדולים שבהם קנתה, בין היתר, דירה, שעוני רולקס יוקרתיים ומכונית. הקשיש שנפל קורבן להונאה אמר בבית המשפט: "לא ציפיתי שאסיים את חיי כפי שהתחלתי אותם - עני ונבגד"

זמן צפייה: 02:16

בית המשפט בניו יורק גזר ביום חמישי האחרון ארבע שנות מאסר וחצי על פיצ'ס סטרגו, בת 36 מסן פרנסיסקו, שהורשעה בהונאה לאחר שהוציאה במרמה כ-3 מיליון דולר מניצול שואה בן 88 שעמו "ניהלה רומן" בין השנים 2018-2017.

סטרגו שכנעה את הקשיש כי נקלעה למצוקה כספית, ובמרוצת השנים קיבלה ממנו 62 צ'קים שאמורים היו לאפשר לה "לשרוד כלכלית", אך היא ניצלה את הכסף כדי לחיות חיי מותרות. בין היתר, היא לנה במלונות יוקרה, רכשה שעוני רולקס יוקרתיים, דירה ומכונית. היא התחזתה לעובדת בנק וזייפה מסמכים ותכתובות מייל שנועדו להרגיע את הקורבן שיקבל את כספו בחזרה. הפרשה התפוצצה לאחר שהקשיש סיפר לבנו שבזבז את כל חסכונותיו - והאחרון הבין כי מדובר בעוקץ ודיווח לרשויות.

לפי משטרת ניו יורק, סטרגו ניהלה זוגיות עם גבר אחר, ובהודעות ששלחה לבן זוגה היא לעגה לניצול השואה, שאמר לה כי הוא "אוהב אותה". השופט כינה את מעשיה "פשע אכזרי בצורה שלא ניתנת לתיאור". כמו כן, היא נדרשה לוותר על הבית שקנתה ועל יותר מ-100 פריטי יוקרה שרכשה מכספו של הקורבן.

"עבדתי ללא לאות כדי להקים עסק מצליח, משפחה ובית בניו יורק", כתב הקורבן במכתב שציטטה התביעה במשפטה של סטרגו. "לא ציפיתי שאסיים את חיי כפי שהתחלתי אותם - עני ונבגד".

עורכת הדין של סטרגו, אן פיץ', אמרה לרשת NBC שהיא מאמינה שעונש המאסר שנגזר על מרשתה הוא הראוי. לקראת מתן גזר הדין, פיץ' הגישה מסמכים שלפיהם לסטרגו סבלה מטראומה בילדותה וחוסר יציבות נפשית - מה שגרם לה להתנהגויות כפייתיות: שתייה, הימורים והתרמית שבה הודתה.