ביידן חיובי לקורונה; גובר הלחץ שיפרוש: "העבר את הלפיד"

בריאיון ל-BET News אמר נשיא ארה"ב כי ישקול לפרוש מהמרוץ לנשיאות "אם תצוץ בעיה רפואית שתחייב זאת". זמן קצר לאחר מכן הודיע הבית הלבן כי הוא אובחן כחיוני לקורונה. דיווחים: מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, וננסי פלוסי - לשעבר יו"ר בית הנבחרים - דוחקים בביידן לפרוש

זמן צפייה: 00:24

זמן קצר אחרי שאמר בריאיון ל-BET News כי ישקול לפרוש מהמרוץ לנשיאות "אם תצוץ בעיה רפואית שתחייב זאת" - הודיע בלילה (בין רביעי לחמישי) הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אובחן כחיובי לקורונה, מה שעלול להשפיע על פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני.

בינתיים, בזמן שדונלד טראמפ מצליח לאחד את כל הרפובליקנים הבכירים סביבו במרוץ לנשיאות - ביידן ממשיך לצלול בסקרים. לפי סקר שפורסם ב-AP - כשני שליש מהדמוקרטים מעוניינים שיפרוש. עוד עלה בסקר כי הנשיא מאבד אחיזה במדינות מפתח - כולל מדינות שבהן ניצח בעבר.

בתוך כך, לפי דיווח ברשת ABC, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, נפגש עם ביידן ואמר לו ש"עדיף יהיה אם יפרוש מהמרוץ ויעביר את הלפיד למועמד אחר". ב-CNN דווח כי גם ננסי פלוסי, לשעבר יו"ר בית הנבחרים, שוחחה עם ביידן ואמרה לו כי לפי הסקרים - אין לו סיכוי לנצח את טראמפ. לדבריה, הדבר "יכול להרוס את סיכויי הדמוקרטים לזכות ברוב הקונגרס". לפי הדיווח, ביידן השיב לה כי הוא בטוח ביכולתו לגבור על טראמפ.

הנשיא ביידן בפסגת נאט"ו ה-75 בוושינגטון
הנשיא ביידן בפסגת נאט"ו ה-75 בוושינגטון | צילום: רויטרס

בתחילת החודש, בניסיון להדוף את הקולות הקוראים לו לפרוש מהמרוץ לכהונה שנייה בבית הלבן, ביידן העניק ריאיון ראשון מאז הופעתו החלשה בעימות הנשיאותי מול טראמפ, שבמהלכו הבהיר באופן חד-משמעי כי הוא מתכוון להתמודד עד הסוף: "אני בטוח שאני הבן אדם המתאים ביותר לנצח את דונלד טראמפ", אמר ביידן בריאיון לעיתונאי ג'ורג' סטפנופולוס ברשת ABC, שהוגדר במפלגה הדמוקרטית כקריטי עבור המשך הקמפיין של הנשיא המכהן.

לאורך הריאיון ביידן נראה חד ועירני בהשוואה להופעתו בעימות. הוא התחייב כי יוכל לכהן כנשיא במשך ארבע שנים נוספות וביקש להדגיש את הישגיו כמנהיג המעצמה החשובה בעולם. "אני מאמין שיש לי את היכולות להמשיך ולכהן, לא הייתי רץ אם לא הייתי חושב ככה", אמר הנשיא בתשובה לשאלה אודות מצבו הבריאותי, "אני רץ כי אני מאמין שאני מבין היטב מה צריך לעשות כדי לקדם את המדינה".