"ניחוח אנטישמי": הריאיון והציוצים שסיבכו את אילון מאסק

לאחר שהתבטא בשורת ציוצים מעוררי מחלוקת נגד הפלינתרופ היהודי ג'ורג' סורוס, וגרם לסערה בטוויטר, המיליארדר האמריקני התראיין לרשת CNBC והגן על היורה מטקסס שרצח בשבוע שעבר שמונה בני אדם כשצלב קרס מקועקע על גופו: "עליונות לבנה? קשקוש"

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

בעלי טוויטר וטסלה, אילון מאסק, התראיין הלילה (רביעי) לרשת CNBC, והתעקש כי היורה מטקסס, אשר רצח שמונה בני אדם ופצע שבעה נוספים במרכז קניות לפני כעשרה ימים, אינו גזען שמאמין ב"עליונות לבנה" למרות שקעקע על גופו סממנים גזעניים כמו צלב קרס. מאסק טען כי הקעקועים והססמאות על אותה "עליונות" מגיעות כ"פעולות פסיכולוגיות".

בריאיון טען מאסק שהוא חושב כי המעשה סווג כפעולה של "עליונות לבנה" בטעות, ושמדובר ב"קשקוש". מאסק הוסיף כי הראיה לכך היא ש"המידע הגיע מאתר רוסי לא ברור, שאף אחד לא שמע עליו ושאין לו עוקבים". עוד אמר: "אנחנו לא צריכים לייחס פעולות ל"עליונות לבנה" באופן שקרי".

היורה מטקסס, עם סממנים נאצים על גופו
היורה מטקסס, עם סממנים נאצים על גופו

עוד בריאיון הגן איש העסקים המיליארדר על מספר ציוצים שצייץ בטוויטר אמש נגד איש העסקים והפילנתרופ היהודי ג'ורג' סורוס, לפיהם סורוס "מזכיר את מגנטו (הנבל הראשי מסדרת הקומיקס 'אקס-מן')", ש"כוונותיו אינן טובות", ושהוא "שונא את האנושות".

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

לאחר ההתבטאויות של מאסק נגד סורוס, משרד החוץ הישראלי פרסם כי הביטוי "היהודים" (The Jews) זינק לרשימת הנושאים הטרנדיים בטוויטר, "בעקבות ציוץ בעל ניחוח אנטישמי של לא אחר מאשר הבעלים והמנכ"ל של הרשת החברתית, אילון מאסק". בנוסף נטען כי הציוץ של מאסק הביא למבול של תיאוריות קונספירציה אנטישמיות ברשת החברתית.