"פלישה אכזרית ובלתי מוצדקת לעיראק": פליטת הפה של בוש

נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, נאם באירוע בדאלאס ואמר כי "הפלישה לעיראק הייתה אכזרית ובלתי מוצדקת". הוא מיהר לתקן את עצמו ואמר: "התכוונתי לאוקראינה". לאחר מכן "האשים" את גילו המתקדם בטעות. הקהל פרץ בצחוק

ג'ורג' בוש | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, אמר אתמול (רביעי) במהלך אירוע בדאלאס כי "הפלישה לעיראק" הייתה "אכזרית" ו"בלתי מוצדקת". מיד לאחר מכן הוא מיהר לתקן את עצמו וכשל בלשונו: "התכוונתי לאוקראינה"

בנאומו ביקר הנשיא לשעבר את המערכת הפוליטית ברוסיה ואמר, "החוסר במערכת איזונים ובלמים ברוסיה היא מה שהוביל לפלישה".

Speaking in Dallas this afternoon, former President George. W Bush made a significant verbal slip-up while discussing the war in Ukraine.

הנשיא בן ה-75 "האשים" את גילו המבוגר בטעות לקול צחוקו של הקהל. הטעות של בוש הפכה לוויראלית והתפשטה כאש בשדה קוצים ברשתות החברתיות, והסרטון מהאירוע כבר צבר מעל ל-3 מיליון צפיות בטוויטר בלבד.

בוש גם השווה את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי למנהיגה של בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, וינסטון צ'רצ'יל, בזמן שגינה את פעולותיו של פוטין, שהובילו לפלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר. ב-2003 הורה בוש לפלוש לעיראק בעקבות חשד להימצאות נשק להשמדה המונית שהחזיק הדיקטטור סדאם חוסיין.