סופת הציקלון ממשיכה להכות בארה"ב: מעל 60 בני אדם נהרגו

בתיהם של רבבות תושבים נותקו מהחשמל בעקבות "פצצת הציקלון", שגרמה גם לביטולן של אלפי טיסות. עם זאת, כמויות השלג ירדו, ומזג האוויר צפוי להפוך למעט יותר נוח. במשטרת באפלו שבניו יורק הודיעו על גל גניבות שפוקד את העיר: "לא גונבים אוכל ותרופות, אלא טלוויזיות, ספות וכל מה שאפשר"

סופת הציקלון בארצות הברית
סופת הציקלון בארצות הברית | צילום: רויטרס

"פצצת הציקלון" ממשיכה להכות בעוצמה בארצות הברית, כשמעל ל-60 בני אדם נהרגו ברחבי המדינה ועשרות אלפים נפגעו. כך דווח היום (רביעי) בכלי התקשורת האמריקניים. בנוסף, אלפי תושבים נמצאים בבתיהם ללא חשמל, שהתנתק בעקבות סופת החורף האימתנית שפקדה את המדינה.

העיר באפלו שבמדינת ניו יורק הותקפה באופן קשה על ידי הסופה, כשרק בה מניין ההרוגים עלה ל-28. גורם רשמי בבאפולו הודיע כי משטרה צבאית הגיעה על מנת לעזור בהכוונת התנועה בעיר, בה עדיין חל איסור נהיגה בעקבות המצב.

רכב מכוסה בשלג בעקבות הסופה
רכב מכוסה בשלג בעקבות הסופה | צילום: רויטרס

בנוסף, התקבלו דיווחים על מקרי ביזה ושוד ברחבי העיר, על רקע מצב החירום. "אלה לא אנשים שגונבים חיתולים, תרופות ואוכל", אמר מפכ"ל המשטרה המקומית ג'וזף גרגמליה, והוסיף: "אנשים גונבים טלוויזיות, ספות וכל מה שאפשר. הורסים חנויות".

סופת הציקלון גרמה לבעיות גם בתחום התעופה, כשרק אמש בוטלו כ-4,800 טיסות בארצות הברית בעקבותיה, מה שהשאיר אלפי נוסעים חסרי מענה בשדות התעופה השונים. כעת התנאים אמורים להשתפר במעט, כשאמש חלה ירידה בכמות השלגים שירדה במדינה, ומזג האוויר צפוי להיות פחות קר ביחס לימים האחרונים.

פינוי שלג בעקבות ''פצצת הציקלון''
פינוי שלג בעקבות ''פצצת הציקלון'' | צילום: רויטרס

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש במחוז אירי שבניו יורק, גורמים רשמיים הודיעו כי מניין ההרוגים צפוי לעלות ככל שימשיכו החיפושים אחר לכודים נוספים בעקבות נזקי הסופה. "המספרים עדיין לא סופיים", אמר ראש העיר של באפולו ביירון בראון, והוסיף: "אנחנו יודעים שמספר ההרוגים במחזור אירי גבוה יותר". עם זאת, בראון הודיע כי חל שיפור בתנאים בעיר, עם כמויות שלג כאמור נמוכות יותר, ועם החזרה הדרגתית של חשמל במוקדים שונים.

ביום שני נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר בהצהרת חירום כי תינתן תמיכה פדרלית למדינת ניו יורק. "הלב שלי עם אלה שאיבדו את יקיריהם בסוף השבוע של החג הזה", צייץ הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו.