500 אלף דולר, רכב יוקרה ומטילי זהב: סנטור בכיר נאשם בשוחד

כתב האישום נגד הסנטור הדמוקרטי בוב מננדז מייחס לו ולאשתו קבלה של כספים והטבות שונות בתמורה לקידום מהלכים שיטיבו עם כמה גורמים, בהם מצרים. בעקבות האשמות נגדו, מננדז פרש מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט - אך נשאר חבר בה. זו הפעם השנייה בעשור האחרון בה הוא מואשם בשחיתות

הסנטור בוב מננדז ורעייתו נדין
הסנטור בוב מננדז ורעייתו נדין | צילום: רויטרס

משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש אתמול (שישי) כתב אישום נגד הסנטור הדמוקרטי הבכיר בוב מננדז ואשתו נדין, בטענה כי השניים נהגו לקבל כספי שוחד בסכומים גבוהים. בעקבות האישומים, הודיע הסנטור על התפטרותו מתפקידו היוקרתי כיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט האמריקני. עם זאת, הוא יוכל להמשיך ולכהן כחבר הוועדה וכסנטור.

על פי כתב האישום, בני הזוג נהגו לסחור בהשפעתו הפוליטית של מננדז בתמורה להטבות שונות - ובניהן מאות אלפי דולרים במזומן, מטילי זהב ורכב יוקרה. התובעים סיפרו כי חלק מהזהב והכסף שהתקבלו במרמה נמצאו בפשיטה שנערכה על ביתם של בני הזוג בניו ג'רזי - המדינה אותה מייצג מננדז בסנאט מאז שנת 2006. לפי החשד, במסגרת עסקאות השוחד, מננדז השתמש בכוחו הפוליטי כדי לקדם מהלכים שיטיבו עם הממשלה בקהיר.

זו הפעם השנייה בעשור האחרון שבה הסנטור הוותיק נאשם בשחיתות, ובעבר הוא כבר נאשם בעבירות של שוחד והונאה. בתגובה לאישום הנוכחי, אמר מננדז: "כבר שנים שכוחות הפועלים מאחורי הקלעים מנסים להשתיק אותי ולקבור אותי פוליטית. מאז הדלפת קוימה של חקירה נגדי לפני כשנה, החל נגדי קמפיין בהובלת מקורות אנונימיים שמטרתם להכפיש אותי".

התובע מציג את הראיות נגד מנדז
התובע מציג את הראיות נגד מנדז | צילום: רויטרס

"התובעים הציגו את עבודתי השוטפת בקונגרס בצורה מטעה", הוסיף הסנטור, "יתרה מכך, הם לא הסתפקו בהאשמות שקריות נגדי ותקפו גם את רעייתי בעקבות קשרי חברות שהיו לה עם אנשים שהיא הכירה בטרם פגשה אותי לראשונה".

יחד עם בני הזוג מננדז, הואשמו בפרשה שלושה אנשי עסקים מניו ג'רזי. עורך הדין של נדין, אשת הסנטור, הודיע כי בכוונתה לכפור באשמה ולטעון שהיא חפה מפשע בבית המשפט.