זעם בפריז לאחר ששוטר ירה למוות בשליח בן 17: "הוצאה להורג"

בירת צרפת הפכה שוב למוקד הפגנות אלימות, לאחר ששוטר ירה בנער, בטענה שניסה לדרוס אותו ואת שותפיו כשהורו לו לעצור בצד הכביש. כלי רכב ופחי אשפה הוצתו, ומשפחת הקורבן הגישה תלונה בגין רצח

רכב שרוף במחאות בפריז
רכב שרוף במחאות בפריז | צילום: רויטרס

זעם ניצת ביממה האחרונה בפריז, בירת צרפת, לאחר ששוטר ירה למוות בשליח בן 17 - בטענה שלא עצר לבדיקה משטרתית ו"חש מאוים". עם זאת, לפי עדויות, השוטר אמר לצעיר שניות לפני הירי הקטלני: "אירה לך בראש". עוברי אורח שהיו עדים לאירוע תיארו אותו כ"הוצאה להורג", ותיעודים רבים נפוצו ברשתות החברתיות. במשטרת פריז טוענים כי הירי בוצע לאחר שהקורבן ניסה להתנגש בשוטרים עם רכבו.

בעקבות הירי, צעירים רבים יצאו לרחובות פריז, שרפו פחי אשפה, הציתו רכבים ואף ירו זיקוקים אל שוטרים שניסו לבלום את ההפגנות האלימות. ממשטרת פריז נמסר כי 24 חשודים נעצרו ומפקד המשטרה אמר: "השוטרים הרגישו מאוימים, אך פעולותיהם מעלות תהיות לגבי המקרה".

השריפות בעת ההפגנות בפריז
השריפות בעת ההפגנות בפריז | צילום: רויטרס
שריפת רכבים בפריז
שריפת רכבים בפריז | צילום: רויטרס

מנגד, עורך דינו של משפחת הצעיר שנורה למוות ואמר: "צריך לחכות לתוצאות הסופיות של החקירה, אבל העדויות מראות שהיה כאן רצח בדם קר של צעיר צרפתי-על ידי שוטרים. מה שאירע היה רחוק מאוד מהגנה עצמית, והמשפחה הגישה תלונה על השוטרים בטענה ששיקרו בנוגע לניסיון הדריסה של השוטרים מצד בנם המנוח".