בלינקן באיום חריף: "כניסה נוספת של כוחות רוסיים לאוקראינה תגרור תגובה קשה מאוד"

ככל שהפלישה הרוסית לאוקראינה מתקרבת, כך גם רמת האיומים של המערב עולה שלב נוסף, כאשר מזכיר המדינה האמריקנית שלח מסר תקיף וברור לגורמים בקרמלין לפיו "כוח רוסי נוסף שייכנס לאוקראינה באופן אגרסיבי יוביל לתגובה חזקה מצדנו ומצד אירופה"

זמן צפייה: 02:17

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שלח היום (ראשון) איום חריף לרוסיה, לפיו "אם כוח צבאי אחד נוסף ייכנס באופן אגרסיבי לאוקראינה - המהלך יגרור תגובה קשה מאוד מצד ארה"ב ואירופה", זאת נוכח החשש הכבד מפני פלישה צבאית רוסית לאוקראינה בזמן המיידי.

 האיום של מזכיר המדינה בלינקן משקף את הלך הרוח של הממשל האוקראיני כלפי המשך האגרסיה הצבאית הרוסית כלפי שכנתה. לצד מסרים דומים ששלחו גורמים רשמיים אמריקנים, הנשיא ג'ו ביידן שלח מסר מבלבל בשבוע שעבר כאשר אמר ש"התנגשות מינורית" בין המדינות לא תוביל לתגובה של נאט"ו כפי שהייתה מגיבה במקרה של פלישה צבאית מלאה.

אימון צבאי של הכוחות המזוינים של אוקראינה
צילום: אימון צבאי של הכוחות המזוינים של אוקראינה | רויטרס

בתוך כך, לפי הערכות מעודכנות, כ-120 אלף חיילים רוסים נמצאים כעת בסמוך לגבול אוקראינה, כשבמקביל שר החוץ הרוסי אמר כי מוסקבה עדיין מחכה לתגובה בכתב לדרישותיה הביטחוניות - אותם כידוע המערב דחה על הסף.

כמו כן, מוקדם יותר היום חשף משרד החוץ הבריטי מידע לפיו הקרמלין מתכנן להחליף את צמרת השלטון האוקראיני, לרבות הנשיא הפרו-אוקראיני וולודימיר זלנסקי, במנהיג פרו-רוסי שיקים משטר בובות שיהיה כפוף לנשיא ולידימיר פוטין.