"פרשת המסמכים" של ביידן: חשש מהשלכות על הדמוקרטים בבחירות

בעקבות הסתבכות הנשיא המכהן, אשר מסמכים מסווגים נמצאו בלשכתו הישנה ובביתו הפרטי, בכירי מפלגתו וציבור המצביעים חוששים שהפרשה תפגע בסיכוייהם של הדמוקרטים לנצח בבחירות לנשיאות ב-2024 - ותסייע לנשיא לשעבר דונאלד טראמפ לנצח אותן

זמן צפייה: 01:21

"פרשת המסמכים" הסודיים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: בעקבות הסתבכות הנשיא המכהן, במפלגה הדמוקרטית האמריקנית, על בכיריה ובקרב ציבור המצביעים שלה, חוששים ש"פרשת המסמכים" של הנשיא ביידן תפגע בסיכויים שלו להתמודד שוב לראשות המפלגה, ובכלל - בסיכוייה של המפלגה לנצח בבחירות הקרובות לנשיאות, שיתקיימו בחודש נובמבר 2024.

בארצות הברית חוששים של"פרשת המסמכים" של הנשיא ביידן יהיו השלכות מרחיקות לכת מבחינת המפלגה הדמוקרטית, כמו זו של "פרשת המיילים" בהם הייתה מעורבת הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית בבחירות 2016. לא זו בלבד, הדמוקרטים חוששים שהפרשה אף תסייע לנשיא לשעבר דונאלד טראמפ לנצח את הבחירות, בדיוק כפי שקרה בשנת 2016.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ביידן | צילום: אריה לייב אברהם, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר, פורסם בארה"ב כי לפני חודשיים, נמצאו מסמכים מסווגים במשרד פרטי של הנשיא ביידן - מסמכים מתקופת כהונתו כסגנו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. כמה ימים לאחר מכן, התגלו מסמכים נוספים בגראג' ביתו הפרטי של הנשיא, ואתמול - התגלו עוד מסמכים מסווגים בחדר העבודה שצמוד לגראג'.

בתגובה, מונה תובע מיוחד שיחקור את העניין, והוא צפוי להחליט בסופו של דבר, האם להעמיד את הנשיא ביידן לדין. מצידם, עורכי דינו של נשיא ארה"ב טענו שחלק מהמסמכים הממשלתיים נמצאו במשרד בוושינגטון הבירה, בו השתמש בזמן שיתוף הפעולה שלו עם אוניברסיטת פנסילבניה, בה היה פרופסור לשם כבוד משנת 2017 עד 2019.

יוזכר כי במסגרת "פרשת המיילים", המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, הילרי קלינטון, שלחה לפחות ארבע הודעות דואר אלקטרוני, המכילות חומר מסווג מחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כמזכירת המדינה האמריקנית.