בקריאות "מוות לישראל": המונים בבחריין הפגינו נגד ציון חג החנוכה בממלכה

מאות מתושבי הממלכה הפגינו בבירה מנאמה נגד חגיגות חג החנוכה שתוכננו להתקיים בעיר. לא זו בלבד, המפגינים מחו נגד הנורמליזציה עם ישראל, נגד "הישות הכובשת" וגם נגד אירוח משלחות ואישים ישראליים במדינה

זמן צפייה: 00:45

מאות תושבי בחריין הפגינו אמש (ראשון) בבירה מנאמה נגד חגיגות חג החנוכה שתוכננו להתקיים בעיר. לא זו בלבד, המפגינים מחו נגד הנורמליזציה עם ישראל, נגד "הישות הכובשת" וגם נגד אירוח משלחות ואישים ישראליים במדינה. לטענת חלק מגורמי האופוזיציה, בעקבות המחאה - בוטל האירוע החגיגי, אם כי לפי הדיווחים הרשמיים בבחריין ולפי תיעודים שהופצו ברשתות החברתיות - האירוע התקיים כמתוכנן.

במסגרת המחאה ברחובותיה של מנאמה, המפגינים צעקו בקריאות "מוות לישראל". בתגובה למחאה, כוחות הביטחון הבחריינים תגברו כוחות באזור "באב אל בחריין" - הכניסה הראשית לשוק של מנאמה שנחשבת למיקום מרכזי בבירה. לטענת גורמי האופוזיציה, הם אינם מתנגדים לציון חגים יהודים בממלכה, אלא מתנגדים לנוכחית ישראלית ו"ציונית" במדינת האי הקטנה.

בעוד בית המלוכה הבחרייני נמנה עם האסלאם הסוני, מרבית תושביה המוסלמים של המדינה הינם שיעים ועל כן - בחריין מהווה "קרקע" נוחה לפעילות חתרנית איראנית נגד שלטונו של המלך חמד בן עיסא. הפגנות בבחריין אינן דבר שבשגרה, אם כי הן יותר שכיחות בה מחלק גדול של מדינות אזור ערביות. הפגנות בממלכה מתקיימות לעיתים רחוקות ולרוב במתכונת מצומצמת יחסית, כשלעיתים קרובות הנושא הוא ישראל ונרמול היחסים עימה. ההפגנה האחרונה התקיימה בתחילת החודש, כמחאה לקראת ביקורו של הנשיא הרצוג במדינה.

הפגנות בבחריין נגד ציון חג החנוכה במדינה
תיעוד נוסף מההפגנות | צילום: מתוך טוויטר

הפגנות בבחריין נגד ציון חג החנוכה במדינה
צילום: מתוך טוויטר