הצפות באוסטרליה: תושבי סידני פונו מבתיהם בעקבות הגשמים העזים

סערה שפקדה את החוף המזרחי של אוסטרליה בסופ"ש האחרון, גרמה לשיטפונות ולפינוי של אלפי אזרחים מבתיהם. כבישים מרכזיים נסגרו וחלק מבתי ספר ביטלו את הלימודים. "אירוע שקורה אחת ל-50 שנה"

זמן צפייה: 00:24

ממשלת אוסטרליה הכריזה היום (ראשון) על אסון טבע באזורים גדולים במדינת ניו סאות' ויילס, בעקבות גשמים עזים ששוטפים את המדינה ומאלצים אלפי אזרחים להתפנות מבתיהם. ראש ממשלת ניו סאות' ויילס, גלאדיס ברג'יקליאן, אמרה כי הגשם במדינה, המאוכלסת ביותר באוסטרליה עם 8 מיליון בני אדם, היה גרוע מכפי שציפו, במיוחד באזורים נמוכים בצפון מערב סידני. 

"אתמול קיווינו שזה יהיה רק ​​אירוע של אחת ל -20 שנה, עכשיו זה נראה כמו אירוע של אחד ל -50 שנה", אמרה ברג'יקליאן בתדרוך בטלוויזיה. אלפי אזרחי סידני כבר נדרשו לעזוב את בתיהם באמצע הלילה, בעקבות שיטפונות שפקדו את האזור וגרמו להרס רב. לפי ברג'יקליאן, כ -4,000 אזרחים נוספים עשויים להתבקש להתפנות בזמן הקרוב. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יומיים לבחירות: נתניהו מגיע לישורת האחרונה מעודד • פרשנות

חצי שנה אחרי שניצלה מרצח: שירה מדגמנת ניצחון בשבוע האופנה

חודשים לאחר שהפכה אדומה: האם הישראלים יחזרו בהמוניהם לדובאי?

הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה | צילום: רויטרס

הגשמים העזים גרמו להצפות מאז יום חמישי האחרון, אך חלקים מהחוף המזרחי נקלעו למשבר אמש כאשר סכר גדול עלה על גדותיו וגרם לשיטפונות. שירותי החירום במדינה מעריכים שמאות בתים נפגעו כתוצאה מהגשמים העזים. בנוסף, כבישים מרכזיים נסגרו ברחבי המדינה ובתי ספר רבים ביטלו את הלימודים עד למחר.

מזג האוויר הקיצוני השפיע גם על אספקת חיסוני הקורונה ברחבי אוסטרליה, ושיבש את התוכניות למסור את מנות החיסון הראשונות לכמעט שישה מיליון איש בשבועות הקרובים. לאור המצב הקשה, ראש הממשלה סקוט מוריסון הכריז בפוסט בפייסבוק על סיוע כספי לנפגעי ההצפות.

הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה | צילום: רויטרס

בין הנפגעים בהצפות, נמצאים גם הזוג שרה סוארס וג'ושוע אדג, שביתם שהכיל רכוש רב ואת חיות המחמד של הזוג, נסחף כליל בהצפות - דווקא ביום חתונתם. למרבה המזל, הזוג לא היה בבית באותה העת. "הבית פשוט התרומם וצף במורד הנהר", אמרה הכלה המאוכזבת, "אני לא חושבת שזה באמת יכה בי עד שאבין עם בן זוגי מה נעשה". לדבריה, "יש לנו משפחה לעבור אליה כך שאני אסירת תודה שלפחות יהיה לנו איפה לגור".

הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה | צילום: רויטרס