דאעש לקח אחריות על הפיגוע באפגניסטן

ארגון הטרור הודיע כי הוא אחראי לפיגוע שגבה את חייהם של עשרות בשדה התעופה בקאבול. בין ההרוגים - לפחות 12 אמריקנים כולל חיילי מארינס. רה"מ בנט: "מביעים צער עמוק על מותם של אמריקנים"

זמן צפייה: 02:20

לאחר שני הפיצוצים שהתרחשו בשדה התעופה של קאבול באפגניסטן מוקדם יותר הערב (חמישי), מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אישר כי ישנם 12 חיילים אמריקנים הרוגים ו-15 פצועים. בסך הכול ידוע עד כה על מעל 60 הרוגים בסך הכול בשני הפיצוצים ולפחות 143 פצועים. דאעש קיבל אחריות רשמית על הפיגוע בקאבול.

בתגובה לאירועים, ראש הממשלה בנט כתב: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע את צערנו העמוק על מותם של אמריקאים בקאבול. ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית".

בהודעה הרשמית של ארגון הטרור, נכתב: "160 הרוגים ופצועים של הכוחות האמריקנים והמשת"פים בפעולת התאבדות של המדינה האסלאמית סמוך לשדה התעופה בקאבול. מקורות צבאיים אמרו לסוכנות אעמאק כי לוחם של המדינה האסלאמית הצליח היום לחדור מבעד לכל הביצורים הביטחוניים של הכוחות האמריקנים ומיליציית טאליבאן סביב הבירה קאבול ולהגיע אל מקום ההתקהלות של המשת"פים עם הצבא האמריקני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית: "אמת יש רק אחת"

בשל הפיגוע באפגניסטן: דחייה בפגישת בנט-ביידן למועד לא ידוע

בתי החולים שוללים את פתרון האוצר: "נמשיך במתכונת חירום"

קאבול, אפגניסטן, פיצוץ
פצועים מגיעים לשדה התעופה בקאבול | צילום: ASVAKA NEWS, דרך רויטרס

בהמשך לכך, הוסיף אוסטין כי מדובר בשני מחבלים מתאבדים שגרמו לשני הפיצוצים ומאשר את ההערכות שדאעש עמד מאחורי הפיגוע. לדבריו, כאלף אמריקנים עדיין נמצאים באפגניסטן והם נחושים להשלים את המשימה ולהוציא אותם מהמדינה בזמן. כמו כן, הם נערכים לפיגועים נוספים של דאעש.

הפיצוץ הראשון התרחש ממש על השער של שדה התעופה שם שהו מאות בני אדם. המחבל פוצץ עצמו במעין תעלה שמקיפה את שדה התעופה ומאחוריה הייתה הגדר שם נמצאו החיילים האמריקנים. זמן קצר אחר כך פיצוץ נוסף אירע במלון מחוץ לשדה התעופה.

מחבל מתאבד
מחבל מתאבד של ארגון הטרור דאעש שפוצץ עצמו בקאבול

לפי דיווח ברשת החדשות "CNN", מקורות רשמיים בארצות הברית מעריכים כי דאעש אחראי לפיגוע. שעות לפני האירוע כבר התריעו כי יש תכנון לבצע פיגוע כלשהו בנמל התעופה והאמריקנים ביצעו שינויים ברמה הטקטית בתוך המתחם אך לא הצליחו למנוע את הפיגוע. בנוסף, הבוקר אמר סגן שר ההגנה הבריטי, ג'יימס האפי, כי התקבל מידע מודיעיני אמין על כוונת ארגון הטרור לבצע פיגוע בשדה התעופה בבירת אפגניסטן.

ארגון טליבאן השולט במדינה מאז לפני כשבועיים, גינה את האירוע ואמר כי מדובר בשטח בשליטת ארצות הברית ובאחריותה. בנוסף, גורם רשמי בטליבאן אמר בראיון לרשת טלוויזיה טורקית שהפיגוע קרה באשמת "הנוכחות הזרה בשדה התעופה".

אפגניסטן פיגוע פיצוץ טליבאן
מיקום הפיצוץ בנמל התעופה