רטוב, מרענן ובחינם: 30 מעיינות בארץ שאפשר לשחות בהם

לכבוד חג המים, זה הזמן לצאת לטבע! אז לפני ששוב יסגרו אותנו בהסגר, מצאנו לכם 30 פינות חמד רטובות מצפון ועד דרום. טבילה נעימה

זמן צפייה: 01:08

לכבוד חג המים אספנו את 30 המעיינות במרחק נגיעה, עניין של עד 200 מטר הליכה קלילה מהרכב עד לשפת המעיין והנה אתם כבר משכשכים במים, שיעשו לכם כיף ונעים בחופש, בעיקר שהכניסה ל-28 מהם היא לגמרי בחינם. טבילה נעימה.

צפון

עין חשק ועין מימון, רמת הגולן

מי המעיין הקרירים זורמים לבריכה, שעומקה כ-1.5 מטר, ואתם מוזמנים לטבול בה לצד הדגיגונים ולהתענג על קול שאון המים המפכים, ועל נוף מדרונות הגולן הגולשים לעמק החולה. למרות שהבריכה מוקפת צמחייה, היא אינה מוצלת ולכן מומלץ שתתארגנו בהתאם או לחלופין תגיעו בין הערביים. הדרך למעיין עוברת לאורך ערוץ נחל אל-קצב ואפשר ללכת בתוך פלגי המים. המצוידים ב-4X4 יכולים להמשך בנסיעה עד לשפת המעיין, האחרים יחנו בכניסה לשביל העפר ויצאו להליכה קצרה אם אתם בעניין של עוד מים, פנו מזרחה ותמשיכו בנסיעה במעלה ההר, בשביל המסומן בכחול, המוביל לעין מימון - בובמקור עין אלמא'מון, סמוך לשרידי כפר סורי, מוקף בחורשת אקליפטוס, עצי בוסתן ושיחי סברס.

הגעה: מצומת גונן, בכביש 918, פונים מזרחה לכביש 959 ולאחר כ-150 מטרים פונים שמאלה לחנייה.

עין תינה, בין גדות וגונן

גן עדן קטן עם פלגים ומעיינות נובעים ובהמשכם בריכה טבעית צוננת, בינגו לימים הלוהטים. תחילתו של המסלול (המעגלי) בבריכה הקטנה וסופו, אם תרצו להמשיך רגלית, עוד כק"מ עד למפל שנופל לבריכה. הכי מרענן ללכת בתוך המים הרדודים כשמבין צמחיית הסוף מתגלים שרידי טחנת קמח. בדרך סוכת מצלה למנוחה, פיקניק ותצפית על עמק החולה והרי נפתלי.

הגעה: מכביש 918, פונים לפי השילוט.

עין תינה | צילום: ויקיפדיה

עין דבשה, בין גדות וגונן

מעיין יפה שמזרזף בין עצי תאנה, שיחי פטל ושרידי טחנת קמח עתיקה ויפה, שמסתתרת מאחורי סבך צמחיית הקנה. המים רדודים ומתאימים לטבילת רגלים ולישיבה במים, אך אם  תרצו אוותם יותר שופעים תמשיכו בהליכה בשביל, או בתוך המים, עד למתקן השאיבה ולבריכות העמוקות.

הגעה: מכביש 918, בסוף שדרת האיקליפטוסים. מחנים וחוצים את הכביש.

עוד בנושא:

מבשלים שבועות עם ערוץ 13: כל המתכונים הכי שווים מחכים לכם כאן

מלכות לבנות: עוגות הגבינה הכי טובות לשבועות 2020

לגזור ולשמור: 13 מתכונים לעוגות גבינה מנצחות לשבועות

עוגת גבינה דיאטטית של קרין גורן

עינות סלוקיה, קצרין

סלוקיה, המעיין הרשמי של "מי עדן", מספק מים לשתי בריכות רדודות שגובהן 60 ס"מ. בתמורה ל'ניצול' המעיין החברה מטפחת ומתחזקת  את המקום היפה והיא נטעה בוסתנים ומדשאות ועל הסלעים, המקיפים את הבריכות, חקקה פסוקים מהתנ"ך בהם מוזכרת המילה מים. תוכלו לשכשך רגלים, ליהנות מהמפלונים הקטנים ולעשות פיקניק קטן על הדשא.

הגעה: מכביש 87. חולפים על פני הפנייה שמאלה לקצרין, ואחרי כ-500 מטרים פונים ימינה לפי השילוט.

המסלול היבש והרטוב במג'רסה - צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-015' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rgnwqn4d' duration='45'']

אין שם, פלג הירדן

דרך העפר, העבירה לכל הרכבים, עוברת בחורש המקביל לערוץ הירדן. על אם הדרך תמונה הפסטורלית של פרות רועות באחו, עדר סוסים שמשתעשע ומתרענן בשלוליות המים, מטעים ואקליפטוסים גבוהי צמרת. לאווירת הכיף תורמים חותרי הקיאקים שמשייטים על הנהר ומנופפים לנו לשלום. בהמשך השביל מחסום דרך מימי. ואם אתם מצוידים ב-4x4 תחצו אותו בקלות, אם לא, זה המקום לחנות, לחצות את הפלג רגלית – והנה הגעתם. למעיין הנסתר אין שם, אך סימן ההיכר שלו הוא עץ האקליפטוס הענק ממנו משתלשלת נדנדה מעל המים, ושרידי הקומזיץ שעשו החבר'ה מאתמול.

הגעה: מגשר אריק מכביש 87. המגיעים מצומת בית ציידא יפנו ימינה, לדרך העפר, מיד אחרי הגשר, המגיעים מצומת אלמגור יפנו שמאלה לפני הגשר.

עין ליאור, יער בירייה (בסמוך לצפת)

פנינת גן עדן קטנה שמסתתרת במעמקי יער בירייה, נחבאת בצל עץ השיטה הגדול שסוכך עליה ורק טיפוס במדרגות שנחצבו בסלע יגלה אותה – בריכת אבן קטנה שמימה צלולים וקרים. הבריכה מתמלאת במי המעיין שפורצים מבין הסלעים ומזרזפים לתוכה. הבריכה הוקמה על ידי משפחתו חבריו של ליאור דהאן, במטרה להנציחו, והיא יפה, שמורה ומטופחת, צופה לנוף הרי מירון, מוקפת בעצי בוסתן עמוסי פרי, ובצילם ספסלים ושולחנות.

הגעה: מצומת עין זיתים, בכביש 8900 המטפס לצפת, פונים לכיוון היישוב בירייה, נוסעים כ-800 מטר, פונים ימינה בשביל העפר וממשיכים עד לחנייה שלמרגלות המדרגות.

עין איוב, כפר נחום

האגדות מספרות שזה המעיין אליו ברח איוב כדי לטבול ולהירפא מהצרעת, ומכל הבשורות הרעות, וראו זה פלא, זה עבד, ויש האומרים שהוא עובד גם היום. כך או כך,  מדובר באחד מהמעיינות והמפלים היפים והנגישים בארץ הממוקמים על שפת הכנרת. המים פורצים מתוך הסלעים וסבך צמחי התות ונופלים מטה מגובה 7 מטרים ובדרך בריכות קטנות בין הסלעים. המים קפואים אך אם תהיו אמיצים ותעמדו תחת זרימתם החזקה תזכו לעיסוי מענג לכתפיים וגם להיטהרות כמו שעשה איוב.

הגעה: מצומת כפר נחום פונים לכביש 87, נוסעים כ-500 מטרים ופונים שמאלה לחנייה שעל הגבעה. חוצים את הכביש , יורדים במדרגות ואתם שם.

עין נון, צומת מגדל

סמיכותה של הבריכה לכביש, מימיה הצלולים, שניזונים ממי המעיין, והאפשרות הנהדרת להשתעשע במים הרדודים, הופכת אותה למאוד מפתיעה, אהובה ומשמחת. הבריכה הגדולה עברה ניקוי ושיפוץ וסביבה הציבו שולחנות וספסלים למנוחה והתרגעות בצל עצי דקל, תאנה ואיקליפטוס. המקום מוסדר, מטופח, נקי אז אנא, אשאירו אותו כזה גם אחריכם.

הגעה: מכביש 90, או מכביש 65, פונים לכביש 807 המוביל למושבה מגדל. מהכניסה למגדל פונים ימינה (ליד הסופרמרקט) ונוסעים בדרך עפר לפי השילוט.

עין נון, צומת מגדל | צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת

עין קדש

דרך נוף יער שוויץ היא מהיפות בארץ שמומלצת לעצירה על אם הדרך כדי להתענג על המראות. ואם עצירה, הכי מתבקש שתהיה רטובה ובסמוך למעיין של קדש. מי המעיין נובעים מתוך נקבה, נקווים אל בריכת אגירה ואל בריכות ואמת המים ששוקמו וסביבן נטעו עצי אשל ודקל והוצבו גשרוני עץ מעל תעלות המים. סביב הבריכות הקטנות תוכלו למצוא שולחנות פיקניק וספסלים למנוחה בצל העצים. המעיין, כדאי שתדעו, הוא נקודת אתנחתא נהדרת להתרעננות ומנוחה על תוואי שביל ישראל, בדרך לטבריה ולמושבה כנרת.

הגעה: מכביש 767, היורד מצומת אלומות לכנרת, או מכביש 768 דרך נוף יער שוויץ ואכסניית פורייה.

עין שפע, מושב בן עמי

פלג נחל הגעתון זורם למרגלות חממות הבננות, נסתר בסבך צמחית הקנה, אך קול פכפוך המים מעיד שהוא שם. קול הזרימה מלווה את הדרך עד למעיין וכשהוא יגבר בעיקול הדרך תבינו שהגעתם לשפע. או אז תגלו מעיין עם מפלונצ'יק שזורם בין הסלעים. גודלו קטן ומאכזב קצת, אבל כשתהיו שם לבד, עם המים הצוננים תבינו שהיה שווה.

הגעה: מקצה רחוב דרך המעיין שמושב. אם המחסום פתוח ממשיכים עם הרכב, אם לא, מחנים לפני המחסום, עוברים אותו רגלית (ואפשר באופניים) ופונים ימינה והולכים לאורך השביל.

עין שפע, נחל געתון | צילום: אריאלה אפללו

עמק בית שאן

מודע, שוקק וקיבוצים, פארק המעיינות

עמק בית שאן מיתג עצמו כ"עמק המעיינות" על שום  1000 המעיינות הפזורים בשטחו. חלק מהמעיינות, בהם הסחנה וחוגה, הפכו לפארקים מוסדרים בתשלום, ולאחרים הגישה, עדיין, חופשית. את מעיינות עין שוקק, עין מודע ונחל הקיבוצים כינסו לפארק מוסדר שהגישה אליהם היא רגלית ובאופניים אבל מאחר והם רחוקים מהחנייה עומד שאטל (בתשלום) לרשות המטיילים, או אפשרות לשכור אופניים ורכבי גולף, לנוע בין המעיינות שיותר מזמינים להתנחל מסביבם. וקבלו טיפ על הדרך – מומלץ שתצידו את הילדים לנעלי ים, מזרנים ומצופים. בשנה שעברה נחנך בשטח הפארק שביל לזכרו של סרן צביקה קפלן, שנהרג בצוק איתן. השביל הרטוב מחבר בין נחל שוקק לבריכת הטחנה והוא מזמין ללכת בתוך המים ובמבוך הצמחייה.

הגעה: מכביש 6687 ופניה בשילוט המפנה לפארק.

נחל הקיבוצים, פארק המעיינות | צילום: יחצ
עין מודע, פארק המעיינות | צילום: משה ברקוביץ

עין נזם, קיבוץ שדה אליהו

בריכה המוקפת בסבך  צמחיית קנה שמסתירה את גדותיה והופכת אותה לפינת חמד נסתרת. על הגדה בנו הקיבוצניקים סוכת צל והציבו מזח עם סולם לירידה למים. עומק המים כמטר-מטר וחצי.

הגעה: מכביש 6678 לכיוון קיבוץ שדה אליהו.

עין יהודה (וגם עין הנצי"ב),  קיבוץ עין הנצי"ב

מעיין ובריכה טבעית גדולה וכחולה, מהיפות בארץ, שמימיה בוהקים בטורקיז מהפנט. אם תגיעו בשעת בוקר מוקדמת, כשהמים עוד צלולים וזכים, תוכלו לראות את הנביעה מתפרצת בקרקעית הבריכה. המקומיים תלו חבלי טרזן מעל המים, הכניסו מזרנים למים והחגיגה גדולה, רק לא בשבת, כי הקיבוץ דתי וסוגר את הגישה למעיין.

הגעה: מכביש 6678. משער הקיבוץ נוסעים כ-100 מטרים והבריכה מסתתרת בסבך הצמחייה

עוד בנושא:

5 טיפים לשיפור המוטיבציה לפני אימונים
איך לחזור להתאמן בחדר הכושר בצורה נכונה ובריאה

עין יזרעאל, למרגלות הגלבוע

חורשת אקליפטוס סוככת על המעיין, הנקבה (אם תביאו פנס, או שתאירו עם הנייד, תוכלו לזחול בתוכה) ותעלת הבטון שמובילה את המים לבריכה. במרכז הבריכה בית משאבות מימי הבריטים ועל העץ תלויים חבלים לקפיצת למים. על שפת המעיין שולחנות לפיקניק ועצים לתלות ערסל. ואם תרצו קצת להשכיל, זה המעיין בו חנה צבאו של שאול המלך לפני צאתו לקרב בגלבוע.

הגעה: מכביש 675 בסמוך לצומת יזרעאל ודרך נוף גלבוע.

עין יזרעאל | צילום: אריאלה אפללו

עמק יזרעאל

עין חיזין, אלוני אבא

חיזין נחבא בין השדות והמטעים של קיבוץ אלונים ונובע בתוך בריכה מבוטנת, בצל עצי התאנה שפרותיהם בדיוק הבשילו ואפשר לקטוף ולזלול. המעיין, שיש האומרים שהוא בעצם בור לאגירת גשמים, הוא מקום נהדר ולהתנחל בו שעות. המים קרים, עומקם כ-4 מטרים ואם תצללו פנימה תגלו שמתחתם מסתתרת בריכה נוספת שמקורה בבטון.

הגעה: מצומת אלונים, בכביש 75, פונים לכביש 7513 (לכיוון בית לחם הגלילית) ונוסעים כ-2 ק"מ עד לפניה ימינה לדרך העפר. במידה והמחסום סגור תחנו מולו ותמשיכו בהליכה קלה כחצי ק"מ. המדוושים יוכלו להגיע עד למים

עין שני, נהלל

שני הוא אחד מהשרידים הנובעים של הביצות שכיסו את עמק יזרעאל. מדובר במקום מקסים להפסקת קפה, פיקניק קטן, להתבודדות והרגעות. אזור המעיין מתוחזק ומטופח, מסביב נטעו עצי דקל ובוסתן ונבנתה בריכת נוי להנצחת אחד מבני המושב. נביעת המעיין מסתתרת בין השיחים, עומקה כמטר ונראה אתכם עומדים בפיתוי שלא לטבול בה.

הגעה:  נכנסים לנהלל, נוסעים עד סוף הכביש החוצה אותו ומתחבר לדרך העפר. ממשיכים בנסיעה עד צומת T שם פונים שמאלה, נוסעים 200 מטר, פונים ימינה, נוסעים עוד 100 מטר, פונים שמאלה וממשיכים עד למעיין.

עין צור, פארק הנדיב

זה המקום בו נפגשים היסטוריה, ארכיאולוגיה, מים ונופים. מהחניה מוביל שביל הליכה קצר לחירבת עקב  - וילה ביזנטית עם שרידי חווה חקלאית, בית מרחץ מתקופת הורדוס, בריכה אקולוגית ומעיין שמפכפך בתוך נקבה אפלולית שנחצבה בסלע. למרות הפיתוי הכניסה אל הבריכה אסורה, בגלל השמירה האקולוגית אך סוד קסמו של המקום הוא בנקבת המעיין, שאורכה 47 מטרים ובתוכה מזרזפים מים צוננים, שאפשר ללכת ולזחול בתוכה לאור פנסים וניידים.

הגעה: מהחניון של ביה"ס אורט בנימינה, על כביש 652 בנימינה - זכרון יעקב.

עין יבקע, נחל ציפורי

שמו העממי של יבקע הוא מעיין הסוסים בשל שיירות הסוסים שאהבו להשתולל במים בעוד הרוכבים תפסו להם מנוחה בצל. גם היום הרוכבים עוד מגיעים למעיין, וכך גם עדרי הצאן,  אבל עיקר העניין הוא הלוקיישן המוצלח לפיקניק וקומזיץ על גדותיו (למרות שהמקום לא ממש מוצל) והאפשרות לשחות בבריכה היפה והגדולה (30X10 מ"ר). מי המעיין ממלאים את הבריכה הרומית העתיקה ולמרות שקרקעיתה מלאה בירוקת אל תתנו לה לעצור אתכם מלהיכנס. עומק המים 1-1.5 מטר והם קרים גם בימים מאוד חמים.

אם אתם חובבי לכת, ובא לכם על טיול, תוכלו לעשות את המסלול לאורך הנחל דרך שרידי טחנת הקמח, טחנת הנזירים ועד למעיין. אם אתם רוצים ישר ולעניין – תגיעו בנסיעה או בדיווש כמעט עד למים. המסלול עובר גם במבנה טחנת הנזירים העתיקה, הבריכה האקולוגית והבריכונת הקטנה שבה נובעים מי מעיין צלולים המותרים לשתייה, שהפכו למתחם ירוק ומזמין לפיקניק רומנטי, לחגיגה משפחתית ולמקום לשכשך רגלים בימים חמים.

הגעה: ממחלף זרזיר, בכביש 77, פונים לכביש 7626 המוביל לכעביה. ממשיכים עם הכביש עד שהוא מצטלב עם השביל המסומן בכחול.

ירושלים וחבל בנימין

עין שריג, יער עמינדב

באין ים בירושלים תושביו משכשכים במעיינות הנובעים בין מורדות ההרים. שריג הוא אחד מהם, והוא גם חלק ממסלול שביל המעיינות העובר ביער. מי המעיין זורמים בשתי בריכות – האחת עליונה ועומקה כמה עשרות ס"מ, שנייה עמוקה, וגובה כמטר פלוס, והכי כיף לטבול במימיהם הקרים כשבחוץ השמש מלהטת.

הגעה: מכביש הגישה למושב אבן ספיר ממשיכים עד לעיקול החד בכביש, ופונים שמאלה אל שביל העפר וממשיכים עד לחנייה. מהחניה הולכים בשביל הירוק עד למעיין.

עין סג'מה ועין אל-קסיס, גוש עציון

בגוש חמישה מעיינות טבעיים שעברו ניקוי ושיפוץ והפכו לנגישים ומוסדרים. בין המומלצים עין סג'מה - נובע במדרון הנחל ובוקע מנקבה חצובה בסלע המסתתרת תחת עצי התאנה. המים זורמים בין הטרסות היישר לבריכה צלולה המשקיפה אל ואדי גן-עדן השופע עצי בוסתן ונוף מרהיב. הגישה מבת עין, שם פונים ימינה לכיוון משואות יצחק הנטוש, וממשיכים בשביל הכחול העובר בין עצי תות ושיחי גפן פראיים.

עין אל-קסיס - מעיין גדול ושתי בריכות שהגדולה מתמלאת מנביעות וממי גשמים והקטנה אוגרת מי מעיין קרירים. הגישה מנווה דניאל לכיוון שדה בועז.

הגעה: דרך המנהרות בכביש 60 או בכביש 367 דרך בית שמש.

שביל המעיינות - פארק גיבורות התנ"ך, חבל בנימין

מסלול מעגלי קליל שלאורכו נובעים חמישה מעיינות, סמוכים זה לזה. המעיינות יפים, נגישים ומטופחים, נקראו על שם גיבורות תנ"כיות, והם מאוד אהובים על הילדים:

מעיין רחל (אמנו): בריכה גדולה מסביבה ספסלי פיקניק בצל עצי החורש.

מעיין שארה: בריכת שכשוך קטנה הבוקעת מתוך מערונת קטנה הסמוכה לשרידי חווה חקלאית, בתוך מקמו ספסלי עץ ומתחת לעץ הזית הציבו שולחן פיקניק הצופה לבריכה

מעיין דבורה (הנביאה): בריכת בגובה 40 ס"מ שבסמוך לה ספסלי פיקניק.

מעיין חנה (אמו של הנביא שמואל): בריכה כפולה שמופרדת במחיצת סלעים  שיוצרת מפלס של מים רדודים ומצד שני בריכה שמימיה מגיעים לגובה מטר. בצמוד לבריכה ספסלי פיקניק בצל העצים.

מעיין אחינועם (אשת שאול המלך): מקום מושלם לפיקניק לצד מעיין יפהפה עשבו דגי זהב ופרגולה מצלה מעל הספסלים.

הגעה: מכביש 458 פונים שמאלה לישוב אלון וממשיכים לפי השילוט.

פארק גיבורות התנך ושביל המעיינות | צילום: תיירות חבל בנימין

מצפון הנגב לבקעה

עין הבשור, פארק אשכול

מעיינות נחל הבשור מזרזפים וממלאים את פלג הבשור שחוצה את הפארק היפה והמטופח, המוקף במדשאות, עצים מצלים, שולחנות פיקניק, שרותים ומקלחות. אפשר לשחות בנחל, לשוט ולדוג דגים, או לטבול בבריכות השכשוך הגדולות, או באלה שהוכשרו לקטנטנים ומעליהם הציבו פרגולות מצלות ושביל נגיש לעגלות. בפארק יש אפשרות ללינת קמפינג על הדשא, או במגורונים צמודי מטבח ומקלחת. בתשלום.

הגעה: מצומת אורים, בכביש 232, פונים לכביש 2411 וממשיכים לפי השילוט.

עין סוכות, הבקעה

יודעי ח"ן מקומיים ילחשו באוזניכם על מקומות רטובים וצוננים שנחבאים בתוך צמחיית קנים, וכאלה, כמה מפתיע, לא חסרים שם. למשל, מעיינות פצאל עם המים הצלולים ועצי השיזף המצלים; המעיינות החמימים בחמאם אל מליח; המאגר והסכרים שמעל נחל תרצה הנשפך לירדן. הפעם דגמנו את עין סוכות, הבריכה הסודית של תושבי הבקעה. סימן הזיהוי, סבך צמחיית קנים המסתירה מעיין נובע שזורם למאגר מאוד גדול, שגלגלים ומזרני ים יעצימו את חוויה השהייה במים. כאן אין מציל, כמובן, ולרב הבריכה תהיה כולה שלכם, לכן יש לשים לב כי המים עמוקים. לפרטים: 02-9946658.

הגעה: מכביש 90, בשילוט לשדמות-מחולה, פונים מזרחה לכביש קטן. בפנייה ראשונה פונים שמאלה וממשיכים בדרך העפר לאורך הגדר עד לסוכה הממוקמת בכניסה לבריכה.

עין סוכות | צילום: אריאלה אפללו

עינות צוקים, צפון ים המלח

בעוד הים  מתאדה למוות נווה המדבר הקסום שופע מעיינות מתוקים. השמורה מחולקת לשלוש – החבויה והלא נגישה, הפתוחה והחצי פתוחה שהכניסה אליה מבוקרת ובליווי מדריך. החצי פתוחה נראית כפיסת גן עדן כאשר החי והצומח בה מזינים זה את זה בהרמוניה. במרכז השמורה בריכה גדולה שבה שוחים דגי אמנון, סרטנים וקרפדות ומסביבה צומחים עצי אשל, רותם דקל ותפוח סדום. מעל הבריכה מגדל תצפית  המשקיף על האזור ועל השמורה במלוא תפארתה. בשטח מסתובבים עדרי יחמורים, שועלים וחתולי מדבר שפעילותם מתרכזת בלילה.

ואם הגעתם בגלל המים, בשמורה הפתוחה נובעים מעיינות מתוקים שזורמים לתוך פלגים שממלאים את בריכות השכשוך ואת בריכת השחייה גדולה, מסביבה שולחנות לפיקניק גם בתוך המים.

הגעה. מכביש 90. בתשלום

עיינות צוקים | צילום: רשות הטבע והגנים

עין פלוטית, בכניסה למושב עין תמר

מעיין קטן ויפה שהנגישות אליו הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד. המקום נקרא גם מעיין האהבה והאגדות מספרות שמי המעיין הצלולים, שצבעם כחול במיוחד, מחזירים אהבות קדומות ובשביל זה תצטרכו לטבול את הידיים והפנים במים. אם לא יועיל, מקסימום סתם ירענן אתכם ביום קיץ חם.

הגעה: מכביש 2499 המוביל למושבים עין תמר ונאות הכיכר.

עין פלוטית | צילום: יחצ מועצת אזורית תמר

עינות צוקים, צפון ים המלח

בעוד הים  מתאדה למוות נווה המדבר הקסום שופע מעיינות מתוקים שמסתתרים בתוך שמורה טבע. השמורה מחולקת לשלוש – הצפונית, החבויה והלא נגישה, האמצעית, הפתוחה, והדרומית, החצי פתוחה שהכניסה אליה מבוקרת ובליווי מדריך. החצי פתוחה נראית כפיסת גן עדן כאשר החי והצומח בה מזינים זה את זה בהרמוניה. במרכז השמורה בריכה גדולה שבה שוחים דגי אמנון, סרטנים וקרפדות ומסביבה צומחים עצי אשל, רותם  דקל ותפוח סדום. מעל הבריכה מגדל תצפית  המשקיף על האזור ועל השמורה במלוא תפארתה. בשטח מסתובבים עדרי יחמורים, שועלים וחתולי מדבר שפעילותם מתרכזת בלילה.

ואם הגעתם בגלל השכשוך במים, בשמורה הפתוחה נובעים מעיינות מתוקים שזורמים לתוך פלגים שממלאים את בריכות השכשוך ואת בריכת השחייה גדולה, מסביבה שולחנות לפיקניק גם בתוך המים. מתי: כל השבוע, 08:00–19:00

הגעה. מכביש 90. הכניסה בתשלום.