מלכות לבנות: עוגות הגבינה הכי טובות לשבועות 2020

זאת שנמסה מבפנים וגרמה לנו ליילל בלילות של ירח מלא, הבבקה שעוררה געגועים לסבתא, הטבעונית שהעיפה לנו את החך והגבינתית השובבה שמארחת אוראו ובראוניז שוקולד. קבלו את עוגות הגבינה הכי טובות לשבועות 2020

ביסקוטי

עוגת גבינה באסקית | קפה נורדוי

שמנמנה, לא הכי גבוהה, כהה מבחוץ על גבול השרופה, וגם שוקלת כמו הגוף שלכם אחרי שבועות. יתכן שמדובר בהסוואה מושלמת מפני טורפים, כי עוגת הגבינה החצי נמסה של נורדיניו היא אחת הטעימות ביקום - אבל עדיף שהחברים שלכם לא יגלו את זה כי אז תישאר לכם יותר. מבחוץ היא קטיפתית, קרמלית בחלקה השזוף ועשירה, אבל השוס מתרחש בפנים, בחלק השמנתי הכמעט נמס שנוזל וזולג החוצה מתוך הפרוסה וממלא את הפה בשמנתיות עדינה וונילית. למעשה, אם היה אפשר לתרגם מרקם לאוממי - אבשלום קור היה מדגים את האפקט באמצעות העוגה הזאת, ואז מתנפל וטורף את הכל בשידור חי. המלצה מסחבק לפה שלכם - כדי ליהנות מהאפקט האורגזמי, הקפידו להוציא את הזדונית הזאת מהמקרר כשעה לפני הבליסה.

עוגת הגבינה של קפה נורדוי
עוגת הגבינה של קפה נורדוי | צילום: צילום: סיון הררי

עוגת גבינה סאן סבסטיאנית של קפה נורדוי - 110/190 שקלים לעוגה בקוטר 18/24 ס"מ. הזמנות בטלפון 0503388833

 

קסטה סיציליאנית | בייקרי 

מבחוץ היא נראית כמו עוגת שוקולד, אבל ברגע שמבתרים אותה ללא רחם מגלים שכבות שכבות של תענוגות עזי טעם: ריקוטה עשירה, תפוז מסוכר, שוקולד מריר ופיסטוקים סופר קראנצ'יים שמסתתרים בין הביסים ומשגעים את הפה. למרות הכובד ועושר המרכיבים, מדובר בעוגה אינטליגנטית להפליא עם שילוב טעמים ומרקמים נהדר, ומראה מצודד בזכות שכבת קרמו שוקולד מבריק שעוטף את העוגה מכל צדדיה ומעוטר במקרון פיסטוק מדליק.

קסטה סיציליאנית של בייקרי
קסטה סיציליאנית של בייקרי | צילום: עידית עוליאל

קסטה סיציליאנית: 92 שקלים, להשיג באתר ובסניפי בייקרי ודליקטסן

 

עוגת גבינה פטל וליקוריץ מלוח | פיקה

מרגע שהתלוננו שאנחנו לא סובלים ליקוריץ, הספקנו לחסל רבע עוגה. לא ברור איך, אבל האופה השוודי שהחליט שפנקוטה ליקוריץ, פטל וגבינה הם שילוב לגיטימי - הצליח לגרום לנו להתחנן לעוד. זה נשמע אולי סוטה, אבל דמיינו את השילוב הבא: תחתית עוגייתית קרמלית פריכה ועבה שמזכירה מעט לוטוס, קרם קטיפתי של גבינה ופטל, ומעל הכל פס דקיק של פנקוטת ליקריץ מלוחה מעט, שמדגישה את טעמי הגבינה ומטריפה את הפה בניסיון להבין למה זה טעים כל כך ולמה לעזאזל אנחנו אוכלים ליקוריץ אחרי שנים של סלידה.

עוגה נוספת שזכתה למחמאות היא עוגת ה-Daim, אותו חטיף שוקולד שוודי שעשוי משוקולד וקרמל שקדים פריך ועצבני. מדובר במבנה תלת שכבתי שמתחיל בפאדג' שוקולד לח ועסיסי ומעליו עוגת גבינה ושוקולד מהזן האפוי. את הפנטאהוז מגלם גנאש שוקולד חלב עם שברי daim. זה מצוין, דחוס ושוקולדי, ויעשה נעים בבטן לאוהבי שילוב שוקולדי-גבינתי.

עוגת גבינה, פטל וליקוריץ מלוח של fika
עוגת גבינה, פטל וליקוריץ מלוח של fika | צילום: מייקל רוטשילד

עוגת גבינה פטל וליקוריץ מלוח/ עוגת גבינה ודיים : 85/130 שקלים, להשיג בסניפי פיקה

אולי יעניין אתכם:

לגזור ולשמור: 14 מתכונים מושלמים לעוגות גבינה מנצחות

די כבר עם הקממבר: הגבינות הכי מיוחדות שאף מגש לא יהיה שלם בלעדיהן

עוגת גבינה דיאטטית של קרין גורן

העוגה הטעימה בעולם: המתכון של אפרת אנזל לעוגת גבינה בסקית

עוגת גבינה פילדלפיה על בסיס בראוניז שוקולד | בוטיק סנטרל

עצרו הכל, אין מה להמשיך לחפש, זו אחת העוגות המנצחות בקטגוריות שוקולד + גבינה. נתחיל בקרם האפוי שבורך במרקם מושלם ובמתיקות מעודנת, נתעלף מהשילוב בין המלית הגבינתית לעוגיות האוראו שהביס את כל המתחרות בקטגוריה, ונציין לטובה את המראה המפתה שגרם לקרב כפיות עוד לפני שהתחילה הטעימה.

עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו של בוטיק סנטרל
עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו של בוטיק סנטרל | צילום: טל סיון ציפורין

עוגת גבינה אפויה על בראוניז: 148 שקלים, להשיג בסניפי בוטיק סנטרל

 

באטר קראסט | ביסקוטי

כמה תמימה למראה, ככה שובבה בפה. הבאטר קראסט של ביסקוטי מצליחה בקלות לקחת את הקלאסיות המתוקה והחלבית האופיינית לעוגות גבינה, ולהטיס אותה למחוזות מושחתים. התחתית הסופר קראנצ'ית עשויה מפירורים גסים של חמאה וקרמל שמציפים את הפה. המלית הקרה והיציבה שייכת למחוזות הגבינתיים הקלאסיים, ואת הסדר הטוב שוברת שוב מלמעלה שכבה עבה של אותו קראמבל חמאתי קרמלי נפלא.

את אותה אהבה חשנו גם כלפי הפלורנטינה, עוגת גבינה אלגנטית ומרשימה על בסיס גבינת שמנת ניו-יורקית מהזן המפנק, המוקפת בקראמבל שוקולד ואגוזי לוז, קרם שנטילי ושבבי שוקולד לבן שחובה להסליק עם האצבע.

פלורנטינה של ביסקוטי
פלורנטינה של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

באטרקראסט/ פלורנטינה: 64 שקלים לפס, 118 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ, 168 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ. להשיג באתר ובחנויות ביסקוטי

 

עוגת גבינה טייגר ואמרנה | רולדין 

עזבו את הצבע הארגמני הפתייני ואת המראה שעושה חשק לתלות אותה על הקיר, עוגת השמרים של רולדין היא תענוג צרוף מבפנים ומבחוץ: המעטה החיצוני עשוי מבצק שמרים רך, תפוח וחמאתי, והמילוי משלב בין רכות גבינתית, מתיקות מאוזנת וביסים חצופים של דובדבני אמרנה שמוסיפים מרירות שובבה ושוברים את הלוק אנד פיל של עוגת גבינה מסורתית. מלכה לבנה נוספת שזכתה לציון "הידד" היא עוגת גבינה אפויה וגבוהה במראה ובטעם קלאסי, מרקם קטיפתי מאוורר מספיק כדי שנוכל ליישר חצי ממנה, ותחתית עדינה של סבלה שקדים שהכניס עניין נוסף בכל ביס.

מאפה טייגר, גבינה ואמרנה של רולדין
מאפה טייגר, גבינה ואמרנה של רולדין | צילום: טל סיון ציפורין

טייגר ואמרנה: 44 שקלים לפס | עוגת גבינה גבוהה: 99 שקלים, להשיג בסניפי רולדין

 

כנאפה ריקוטה | ג'ייקובס

חשבנו שכנאפה הוא טרנד שנטחן ומוצה עד תום, אבל אז טעמנו את כנאפה הריקוטה החלומי של ג'ייקובס והבנו שטרנד או לא טרנד, אנחנו מוכנים לאמץ אותו כדרך חיים. שערות הקדאיף שזופות ופריכות בדיוק בדרגה הנכונה ובעובי שהופך כל ביס לפצצת קראנצ'יות, מילוי הריקוטה עשיר אך לא מכביד, וגולת הכותרת היא סירופ מי זאהר שממלא את המאפה בהדריות רעננה שמרחיקה את הכנאפה ממחוזות מתוקים ומעיקים. מפזרים על הכל שברי פיסטוקים קלויים שמגיעים בצד, ויש לכם קינוח מפואר ושובר שגרה. ראויה לציון תחת אותה מחמאה עוגת הבראונצ'יז שוקולד, שמשלבת (ללא רחמים על הגזרה) בין נוטלה לגבינת שמנת, עם תוספת מבורכת של נטיפי נוטלה שיתחבבו בקלות על הילדים.

מאפיות ג'ייקובס
מאפיות ג'ייקובס | צילום: נטע ליבנה

כנאפה ריקוטה ומי זוהר: 88 שקלים, להשיג באתר ובסניפי ג'ייקובס

 

מיקי שמו | עוגת גבינה שמרים

מצידנו שתחליף את השם ל"מלכת האווריריות" ותתחרה עם עדן בן זקן. הבבקה של מיקי שמו היא הדבר הכי קרוב לענן אכיל שיצא לנו לטעום. מילוי הריקוטה הקטיפתי, הוונילי והמתוק מוקף עלים דקיקים שמרפרפים ועושים נעים בפה. צורת השבלול שומרת על המבנה האוורירי - לא משנה מאיפה תוקפים - והרכות הממכרת יחד עם נדיבות המילוי עושה חשק להישבע לפחמימה הנעימה הזאת אמונים. חימום קצר ימיס ויאוורר מעט את המלית, ויעמיק משמעותית את אפקט ההתמכרות.

בבקה של מיקי שמו
בבקה של מיקי שמו | צילום: דניאל לילה

בבקה גבינה שמרים: 45 שקלים, להשיג בסניפי שמו

 

טארט לימון | מימי

התמכרות לעוגות לימוניות הוא עניין חשוך מרפא, וטארט הלימון החלומי הזה הביא את ההנאה הלימונית לשיא חדש. נתחיל דווקא מהסוף: שכבת המרנג השרוף מלמעלה היא ביס ששווה לשבור עבורו כל דיאטה, לא משנה כמה הבטחתם לעצמכם. מתחתיו ניצב בקטיפתיות קרם לימון עדין ושכבת בצק פריך קשוח מרקם אך חמאתי. השילוב בין כל הפריך-ענוג-מתוק-לימוני הזה כל כך נעים בפה, שלא איכפת לנו לדחות את המעבר לבגד ים בחודש שלם. אולי אפילו בשנה. שימו לב גם לעוגת הגבינה אפויה על בסיס קראמבל ללא גלוטן. משהו בשילוב בין הקרמיות העשירה לקלילות הקראמבל עובד כל כך טוב, שאשכרה חשבנו לחבר לממזרתה הזאת סרנדה, אבל אז התעשתנו וטרפנו את הכל.

טארט לימון של mimi
טארט לימון של mimi | צילום: דניאל לילה

טארט לימון: 118 שקלים | עוגת גבינה אפויה ללא גלוטן: 127 שקלים. להשיג בסניפי mimi

 

עוגת גבינה אפויה | דלאל

עם גובה מרשים, לובן יפהפה ואפקט ואוו שיוצא אוטומטית מהפה מפאת אלגנטיותה, העוגה של דלאל היא אחת הקלאסיות והמוצדקות שתטעמו בחג הקרוב. הכל בה נכון ומאוזן להפליא: הווניליות הטבעית ניכרת בכל ביס, המרקם קטיפתי ומדויק להפליא מבלי להכביד על הפה, ושכבת שמנת שמעטרת ככתר מלמעלה מוסיפה חמצמצות מרעננת וטעימה.

עוגת גבינה של דלאל
עוגת גבינה של דלאל | צילום: בן דיאמנט

עוגת גבינה אפויה: 98/118/155 שקלים, להשיג באתר ובקונדיטוריה דלאל

 

פאי לימון טבעוני | מיכאלאנג'לו

שימו בצד כל חשש לטעם שעושה כאילו, מרקם מוזר שמנסה לחקות גבינה ורימזוזי סויה, הפאי הטבעוני של מיכאלאנג'לו טעים בפני עצמו - עם ובלי קשר לשבועות. מלית הלימון החמצמצה-מתקתקה עשויה מחלב סויה בייצור עצמי יחד עם חמאת קקאו, ומרקמה עדין ומלטף, ואת השוליים מרכיבים שבבי וופל פריכים יחד עם פקאנים שעושים בלאגן כיפי בפה. את ההוד וההדר משלימות אוכמניות שמסודרות ככתר על ראשה, והולכות נהדר עם החמצמצות הלימונית.

פאי לימון טבעוני של מיכאלאנג'לו
פאי לימון טבעוני של מיכאלאנג'לו | צילום: גלעד בר

פאי לימון: 165 שקלים, להשיג באתר ובמעדניה של מיכאלאנג'לו

 

עוגת יוגורט משמש | דה לה פה

השילוב של חמוץ ומתוק הוא אוממי לנשמה. תוסיפו לזה מראה אלגנטי ושכבות צבעוניות במראה של פעם (אבל בקטע טוב), וקיבלתם את אחת העוגות המרעננות והכיפיות לחג. קרם היוגורט הקליל והאוורירי ושכבת המשמש הג'לית החמצמצה הזניקו את העוגה לפסגת המחמאות. תחתית הפיסטוק, לעומת זאת, עוררה סערה. חלק טענו שמדובר בהברקה, בעוד אחרים לא הבינו את הקשר בין כל הנוכחים בביס. מצד שלישי - ככה זה עם שלמות, תמיד יהיה מי שיתלונן. כיפאק היי מגיע גם לעוגת גבינת השמנת הקלאסית, שניחנת במראה ובטעם ניו יורקי, מבוססת על גבינה נדיבה באחוזי שומן ומגיעה במתיקות מעודנת ומרקם עשיר שהופך אותה לפצצת קלוריות מוצדקת ומהנה.

עוגת יוגורט משמש של דה לה פה
עוגת יוגורט משמש של דה לה פה | צילום: יקי אפטר

עוגת יוגורט משמש/ עוגה גבינה אפויה: 169 שקלים, להשיג בסניפי דה לה פה

 

סטריפ גבינה ומרמלדת לימון | מתוקה

איזה כיף זה כל כך הרבה מרקמים בעוגה אחת! העוגה הצבעוניות והיפה של מתוקה מתחילה בבצק חמאה חצי פריך, אליו מצטרף מוס לימון קרמי ועשיר ועליו מוס גבינה מתוקה בדיוק במידה הנכונה. את המבנה הרב שכבתי חותמת מרמלדת לימון חמצמצה, וזה מענג, מרענן ועושה נעים בכל הגוף.

גבינה ומרמלדה לימון של מתוקה
עוגת גבינה ומרמלדה לימון של מתוקה | צילום: בני גם זו לטובה

פס מרמלדת לימון: 65 שקלים, להשיג בסניפי מתוקה

 

טירמיסו | קונדיטורית תל יצחק

למרות שלא מדובר בעוגת שבועות קלאסית, שהרי לא מדובר בחג הקפה - הטירמיסו של בייקרי תל יצחק היה אתנחתא נעימה מגלונות הלקטוז שנחתו עלינו טרום החג. קרם גבינת מסקרפונה עם ביסקוטי אוורירי תוצרת בית, ונוכחות מודגשת של קפה הרכיבו את הקינוח האוורירי. אהבנו את המרקם המדויק של המסקרפונה שלא היה דחוס מדי, וגם אבקת הקקאו תרמה טעם שוקולדי נעים בפה.

טירמיסו של תל יצחק
טירמיסו של תל יצחק | צילום: יהונתן בן חיים

טירמיסו: 65 שקלים ל-3-4 סועדים, להשיג בבייקרי תל יצחק

מבשלים עצמאות בערוץ 13 | כל המתכונים הכי שווים לחג שבועות מפנק