סוף אוגוסט עם הילדים: מה חשבנו על 3 התערוכות הגדולות של הקיץ

לאן כדאי לקחת את הילדים בשבוע האחרון של אוגוסט? לתערוכת הקסמים "אברא קדברא", לתערוכת הבלונים הגדולה בנמל תל אביב או אולי לתערוכת "צבע" במוזיאון העיצוב? שלחנו כתבים וילדיהם לסקר את 3 התערוכות הגדולות של החופש וזה מה שהם חשבו

תערוכת בלונים מהאגדות
תערוכת בלונים מהאגדות | צילום: באדיבות האנגר 11

תערוכת "צבע" במוזיאון העיצוב חולון

המבנה של מוזיאון העיצוב, מכניס לאווירה יצירתית עוד טרם במעבר בדלת. והאדריכלות המיוחדת, מושכת את המבקר פנימה. הברזל שהשמש עשתה בו גוונים נראה מבחוץ, ומקבל התייחסות גם כאחד המוצגים בפנים, כחלק מתערוכת הצבע והשאלה – מה עושה השמש לחומר.

התערוכה הנוכחית "צבע" מדגימה כיצד צבע הוא אחד האלמנטים שעוזרים לנו להבין את המציאות סביבנו ולקטלג אותה: החל בסממנים ביולוגיים כמו צבע עור, שיער ועיניים, סמלים לאומיים כמו דגל או מיתוג לחברות מסחריות ולקבוצות ספורט. יש התייחסות לבחירה של הצבע הצהוב כסמל את המאבק להשבת החטופים, ומנגד לכחול של מושבי האוטובוסים (צבע שניתן לראות בכל העולם).

בת השש רצתה לשמוע על המשמעויות השונות של הצבעים בתרבויות שונות, וצפתה בעניין בסרט שמציג תמונות מחיי התרבות הישראלית.

דיברנו על הדרכים בהם אנו מבינים, קולטים ומפרשים צבע וצבעוניות? איך משפיעים הזמן, המקום, המסורת והתרבות. כדאי לשים לב לפוסטרים הצבעוניים ועטורי הפרטים של אורי טור ולפרוייקט של מיכל לוריא שיצרה עבודה בשם: "צבע מאכל" ובה מפה ושלל מטפחות שמסמלות את הארוחה כמוקד לשמחות, חגיגות, קשרים וסודות – חיים.

יש גם מעבדה שבה ניתן לצייר על הקירות וחוברת חכמה עם פעילויות ומשימות לילדים, זה המתחם שהבנות (6 ו2) הכי אהבו, כי מדובר בחדר צבעוני עם ציורים של חיות יפות ופינת יצירה.

בגדול זו אינה תערוכה לילדים, אבל הורה ששבע ממקומות רועשים והומי אדם יכול לבלות באי השקט הזה, ולהנות גם עם הילדים מכמה שעות של אומנות ויופי. בהתאם, ילדים מתחת לגיל 5 לא מחוייבים בכרטיס כניסה.

מיקום: מוזיאון העיצוב חולון, פנחס אילון 8, חולון

מועד התערוכה: עד ה-19.12

מחיר: 25-45 ש"ח

בחנה וסיקרה: עדי ארצי שלו

תערוכת צבע בחולון
עבודתה של מיכל לוריא 'צבע מאכל' | צילום: אלעד שריג

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

תערוכת אברא כדברא בחולון

רוצים לגלות את הסודות הגדולים של עולם הקסמים? אמן החושים המוביל, נמרוד הראל, מגלה את מאחורי הקלעים של הקסמים הידועים במיצגי ענק וחושף סודות בני מאה שנה של הקוסמים הכי גדולים.

יצאנו אל תערוכת הקסמים הגדולה בעולם, "אברא כדברא", כדי שיהיו לנו נושאים חדשים לשיחה בארוחת הערב של שישי. מי אמר שיחה? התכוונו קסמים, זה עדיף מסתם מילים... אכן מצאנו את מבוקשנו, ולמדנו איך להעלים גפרור, לתעתע בעין עם חפיסת קלפים או מטבעות זהובים.

בת השש מצאה עניין גדול בלימוד, האם היא זוכרת את הקסמים יום למחרת? כנראה שפחות... (מה שמביא אותי לומר שאולי זה מתאים לילדים קצת גדולים יותר).

במרכז התערוכה ישנו גם מופע קסמים שילדים בכל הגילאים אהבו עם תוכי חמוד, שירים מקפיצים והשתתפות פעילה של הקהל. בשלל המייצגים אפשר לצלם את הילדים עפים באוויר על מיטת קוסמים או שטיח מעופף, משקים עציץ קסם, או מניפים חרב כמו טור.

אינסטגרמי? כן, לגמרי. מתאים לכל הגילאים. טוב, בת השנתיים פחות אהבה, היא נמשכה למתחם הלגו שבחוץ. לצד הלגו היו גם פינות יצירה, וקולנוע – שמציג רק סדרות וסרטים על קסמים.

ניכר שחשבו כאן על הכול עד הפרטים הקטנים, כך שמי שמגיע יוכל להעביר כמה שעות טובות במתחם. רק הערה קטנה, כנראה שלהרבה הרבה הורים קוסם הרעיון ליום בילוי בתערוכת קסמים, מופע, מזגן וגם חניה נוחה, ולכן – עמוס שם מאוד... אז בואו מוקדם.

מיקום: היכל טוטו חולון.

המחיר המלא: 119 ש"ח, אבל יש המון ועדי עובדים שמורידים את המחיר לפחות מחצי, אז שווה לבדוק.

בילתה וסיקרה: עדי ארצי שלו

הקסמים אברא כדברא בחולון
אברא כדברא בחולון | צילום: עדי ארצי שלו

 

"בלון סטורי מהאגדות" בנמל תל אביב

"BALLOON STORY", תערוכת הבלונים שזכתה להצלחה גדולה בשנה שעברה עם למעלה מ-200 מבקרים, שבה גם השנה לנמל תל אביב. השנה, הנושא המרכזי של התערוכה עוסק באגדות.

התערוכה עצמה מורכבת מחדרים שונים, ובכל אחד מהחדרים המבקרים יפגשו את הדמויות האהובות מאגדות הילדים כשהן מורכבות מבלונים, מתנפחים צבעוניים ומייצגי אוויר.

בין הדמויות ניתן למצוא את שלגיה, כיפה אדומה, בת הים הקטנה, אלאדין, אליס בארץ הפלאות ועוד.

שימו לב: התנועה בתערוכה היא בכיוון אחד ואי אפשר לחזור אחורה, אז תמצו את כל הצילומים והחוויות במתחם שבו אתם נמצאים.

אי אפשר שלא להתפעל מהמיצגים האומנותיים, מהירידה לפרטים ומהמחשבה על החוויה הכללית. במתחם עצמו, שמתפרש על שטח של כ-4,000 מ"ר, יש למעלה מ-600 אלף בלונים!! חוץ מהאגדות יש במתחם גם את עולם הקרקס והליצנים, בריכת כדורים המדמה ממלכת דרקונים ואבירים (תיזהרו: היא עמוקה ולא מתאימה לכל גיל), תאים לצילום סלפי/תמונות משפחתיות ומתחמי משחק אינטראקטיביים.

מיקום: האנגר 11, נמל תל אביב.

מועד התערוכה: עד ה-3.9

מחיר: 139 ש"ח לכרטיס. יש הנחות והטבות בוועדי עובדים ומועדוני צרכנות.

נהנה וסיקר: עידן בן חמו

תערוכת הבלונים בלון סטורי
תערוכת הבלונים בלון סטורי