דרך האמן: תערוכות חדשות ופעילות לכל המשפחה במוזיאונים לאמנות ועיצוב

תערוכת צבע, תערוכה של דודליזם ותערוכה בעקבות שירה של לאה גולדברג "כובע קסמים", זאת לצד פעילויות קיץ מיוחדות לילדים במוזיאונים השונים לאמנות ברחבי הארץ. 6 המלצות לבילוי משפחתי ממוזג ואמנותי

נורית קוניאק וטל בלטוך חמש כמוסות_ בתערוכת צבע מוזיאון העיצוב חולון
נורית קוניאק וטל בלטוך "אנחנו בצבע". בתערוכת צבע במוזיאון העיצוב חולון | צילום: אלעד שריג

תערוכות חדשות במוזיאונים: 

תערוכת צבע – COLOR, מדיטק ומוזיאון העיצוב חולון

צבע – COLOR היא תערוכת קיץ אינטראקטיבית שמחה, צבעונית ומלאת אופטימיות על טהרת העיצוב הישראלי, המתאימה לביקור משפחתי  ולמבוגרים כאחד.

תערוכה עשירה ומגוונת בה מוצגים למעלה מ־50 עבודות של מעצבים ומעצבות ישראלים, כולל עבודות מקוריות שנוצרו במיוחד לתערוכה.

את התערוכה, שעוסקת בנושא הצבע וחוקרת אותו ממגוון היבטים, אצרו יובל סער וליאורה רוזין. התערוכה מציגה מגוון רב של עבודות מדיסציפלינות שונות בעולם העיצוב, כגון: עיצוב מוצר, עיצוב טקסטיל, עיצוב אופנה, תקשורת חזותית, קרמיקה ואיור ממגוון נקודות מבט: החל בצבע כחומר והטכנולוגיות החדשות והמסורתיות המשמשות ליצירתו, דרך צבע ככלי לייצוג רעיונות, זהות אישית והשימוש שנעשה בו בתהליכי מיתוג מסחריים, וכלה בקשר בין צבע לעולם החי במעבדה אינטראקטיבית לילדים.

כתובת: מדיטק, גולדה מאיר 6 חולון

רכישת כרטיסים דרך אתר מוזיאון העיצוב חולון 

חלל תערוכת צבע – COLOR, מדיטק ומוזיאון העיצוב חולון
חלל תערוכת צבע – COLOR, מדיטק ומוזיאון העיצוב חולון | צילום: אלעד שריג
סטודיו DESGINIT בתערוכת צבע מוזיאון העיצוב חולון
סטודיו DESGINIT בתערוכת צבע מוזיאון העיצוב חולון | צילום: אלעד שריג

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

תערוכת "כל הימים כל הימים", מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית

שמה של התערוכה החדשה "כל הימים כל הימים" לקוח מתוך שירה של לאה גולדברג, "כובע קסמים". התערוכה עוסקת בקשרים ובהשפעות ההדדיות המתקיימים בין משחק, דמיון ויצירה, ובאופן בו משחק ודמיון בוראים מציאות חדשה.

בתערוכה משתתפים עשרות אמניות ואמנים ישראלים הבוחנים את גבולות היצירה באמצעים משחקיים ומתייחסים ביצירותיהם בין היתר, למשחקים עכשוויים ומשחקים מן העבר. חלק מהיצירות  נוצרו במיוחד לתערוכה וחלקן מזמינות את הצופים להשתתף בעבודה באופן אקטיבי.

התערוכה הענקית, המתפרשת על פני שלוש קומות המוזיאון, משלבת בין משחק, חלום, פנטזיה ומציאות, בין ביקורת להומור, בין הנוסטלגי לעכשווי ובין האנושי לטכנולוגי ומציעה חוויות מגוונות ומפתיעות לכל הגילאים.

בחודשי הקיץ יתקיימו במסגרת התערוכה מגוון אירועים, סדנאות יצירה אינטראקטיביות, סיורים מודרכים ופעילויות לכל המשפחה.

כתובת: רח׳ אבא הלל סילבר 146, רמת גן

רכישת כרטיסים ופרטים נוספים באתר המוזיאון

מסיבת התה של אליס, פסל של ורד אהרונוביץ
מסיבת התה של אליס, פסל של ורד אהרונוביץ בתערוכת "כל הימים כל הימים" | צילום: יובל חי

 

״דודליזם״ DOODLIZM, מרכז תאו, הרצליה

״דודליזם״ DOODLIZM היא תערוכת היחיד של האמן הבינ"ל BINSKY.

חלקכם אולי מכירים אותו מסמלו המסחרי: הלב האדום עם העין הכחולה בתוכו, אשר כבש את קירות ורחובות תל אביב. כעת רועי יעקובינסקי, המכונה BINSKY, מציג תערוכת יחיד במרכז תאו בהרצליה בה הוא יחשוף את הקהל לעשרות יצירות על קנבסים גדולים ולעבודות שנוצרו על חלקי ריהוט ישנים שמצא ברחוב.

BINSKY הנו אמן רב תחומי ווירטואוזי אשר חי ופועל ברחובות תל אביב.  ציוריו  מאופיינים באקספרסיביות חסרת מעצורים, בגוונים חזקים, בצורות משונות, עשויות בטכניקה של "דודל" DOODLE, רישום לא מודע ללא תכנון מראש וללא מטרה ברורה.

קיר מיוחד יוקדש ל 120 עבודות שנעשו על קרטון ממוחזר ונצבעו בצבעי שחור, צהוב אדום. עבודות אלו המכילות דמויות מיוחדות עם הלב של בינסקי, יועמדו למכירה במחיר של 250 ₪ לעבודה, ו50% מההכנסות ממכירה זו יועברו למטה החטופים.

אוצרת התערוכה: טלי בן סירא

התערוכה תיפתח ב-25.7. במהלך התערוכה יתקיימו במקום סיורים מודרכים וסדנאות אומן.

כתובת: וינגייט 168, הרצליה

הכניסה חופשית. בהרשמה מראש באתר תאו

 

פעילות לכל המשפחה בקיץ במוזיאונים לאומנות:

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ביחד עם המדיטק חולון יקיימו שלל פעילויות מגוונות לילדים ולכל המשפחה במהלך חודשי הקיץ יולי ואוגוסט.

כמו כן, מציע המוזיאון הזדמנות לבקר בתערוכות הרצות במוזיאון: "השנה שהייתה 2023", "העולם בדרכי נעם" ו"נירמו ואלנבוגן מזהים תהליכים".

בין פעילויות הקיץ המתוכננות: 'ציור דמויות למתחילים' סדנת קומיקס עם ערן אביאני, זבנג לחופש הגדול - סדנה בהנחיית יוצר הקומיקס "זבנג" אורי פינק, מחנה קומיקס וחיות, מרתון לנוער בהנחיית מיטב יוצרי הקומיקס בארץ,  סדנת קומיקס - "עולם בקטנה", סדנת איור וקריקטורה בהנחיית המאייר דודי שמאי, על דמויות והבעות בקומיקס ע"פ נעם נדב, סיור בהנחיית הקריקטוריסט יותם פישביין – "מדברים קריקטורה" וסיורים מודרכים לקהל הרחב.

כתובת: רחוב ויצמן 61 , חולון

אתר המוזיאון

סדנאות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס
סדנאות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס | צילום: נועה גוטפרוינד דרובל

 

מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב משיק בימים אלה את עונת הקיץ עם מגוון פעילויות לכל המשפחה:

"תיאטרון החיות", תערוכת ילדים חדשה במרכז החווייתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן, מזמינה את המבקרים לחוות את האופן שבו אנחנו תופסים את בעלי החיים, להרהר ביחס שלנו אליהם ולקחת חלק פעיל במרחבי יצירה המוצבים בה.

סדנאות אמן, סיורי אמנות חווייתיים, סרטים לכל המשפחה, הצגות ילדים, מופעי מוזיקה ושירה בהשתתפות הקהל, הדרכות מיוחדות שיפעילו את הילדים להתבונן ולדמיין, להגיב וליצור יצירות חדשות בעקבות התערוכות והאוספים המוצגים במוזיאון, בין היתר גם סדנאות מיוחדות וסיורים בעקבות התערוכה "לתפוס רגע חולף: 150 שנה לאימפרסיוניזם".

פעילויות הקיץ יתקיימו בשיתוף עם עמותת א.ר.ם לחדשנות ומובילות באף אוזן גרון, לצורך העלאת המודעות לחשיבותם של איברי החושים (אף, אוזן, גרון, לשון, מיתרי קול ועוד) והשמירה על בריאותם. שיתוף הפעולה הייחודי כולל בין השאר מבחר פעילויות לכל המשפחה המשלבות בין טבע וחושים, ובין אמנות ורפואה. סיורים מיוחדים לילדים ולמבוגרים בין יצירות המוזיאון בהנחיית רופאים מומחים ועוד.

כתובת: שד' שאול המלך תל אביב

הכניסה למוזיאון לילדים ונוער עד גיל 18 חינם.

הסדנאות והמופעים בתשלום בהרשמה מראש באתר המוזיאון 

מרחב יצירה בתערוכת תיאטרון החיות
מרחב יצירה בתערוכת תיאטרון החיות | צילום: דור קדמי

 

מוזיאון ישראל, ירושלים

מוזיאון ישראל מזמין את כל המשפחה לחוויה ייחודית של שיתוף פעולה בתערוכה השנתית של אגף הנוער "1+1=ביחד" – שיתוף פעולה זה עם זו, ועם האמנים המשתתפים בתערוכה

התערוכה "1+1= ביחד" היא תערוכה אינטראקטיבית, שבמסגרתה מוזמן הקהל הצעיר להכיר את עולם האמנות באמצעות שיתוף פעולה בינו לבין האמנים.

התערוכה מתפרשת על שתי קומות באגף הנוער. הקומה התחתונה מוקדשת כולה לשעשוע ומשחק משותף, ואילו בקומה העליונה מרוכזים מיצבים אמנותיים פעילים שתוכננו על ידי חמישה אמנים. בחלק מהמיצבים התרומה היצירתית של כל אחד מהמבקרים תתווסף לתרומת המבקרים האחרים עד שתתקבל יצירה אחת שלמה, ואילו מיצבים אחרים ישתנו ויקבלו פנים חדשות מדי יום ביומו על פי פעילות המבקרים בתוכם.

אם אתם כבר במוזיאון שווה לקפוץ גם לתערוכה "ככל הנראה" - התערוכה החדשנית והאינטראקטיבית של האגף לארכאולוגיה, שמזמינה את המבקרים להתלוות למעצבים עכשוויים ולארכאולוגים ולנסות לפתור 10 תעלומות שפשרן לא נודע - חפצים שארכאולוגים לא יודעים עדיין מה היה תפקידם, והמעצבים ינסו למצוא ולפענח.

כתובת: דרך רופין 1, ירושלים

אתר מוזיאון ישראל

תערוכת 'ככל הנראה'
פתרון לבקבוק פלישתי דמוי קרן, תערוכת 'ככל הנראה'