העם עם הגולן - 24 שעות נפלאות בקצרין

מבשלה, מזקקה, בית בד, חוות סוסים, חווה תיירותית, דירת אירוח, עגלת קפה ומעיין - בלוגרית הטיולים, אבנית סטרולוב, נסעה עם משפחתה ל-24 שעות בקצרין וסביבתה ונהנתה מכל רגע

חוות הבוקרים מרום הגולן - אבנית סטרולוב

12:00 - עגלת קפה נינו

כדי שלא נרגיש שנסענו דרך ארוכה מדי, ומאחר שבאופן טבעי, בשנויה שיוצאים מהבית לטיול או נופש, אוטומטים נהיים רעבים (כאילו שיש קיבה נפרדת לטיולים), החלטנו לעצור בדרך בעגלת קפה. יש משהו קסום בחוויה של עגלת קפה, זה כמו פיקניק מבלי לעמול בבית שעות לפני, ולאחרונה עגלות הקפה בארץ השתדרגו ומציגות קולינריה מהממת. חפשנו עגלה שתהיה יחסית קרובה למקום היעד, עם אוכל טעים ונוף. עגלת קפה נינו, הממוקמת במעלה גמלא ענתה לנו בדיוק על כל הדרישות.

בעגלה מגישים מגוון מאפים, מתוקים ומלוחים, כריכים, קפה ומשקאות קרים.

אני ממש ממליצה להתמקד במאפים, מאחר ואחד משני החברים הבעלים של העגלה (נינו = ניר נועם) הוא קונדיטור.

ווייז: נינו עגלת קפה

שעות פעילות: ימי שישי בשעות 08:00-14:00

בית הבד של הגולן. צילום: אבנית סטרולוב
בית הבד של הגולן. צילום: אבנית סטרולוב

14:00 - ביקור בבית הבד של הגולן – אולאה אסנס

שמחים, מלאי קפאין ופחמימות המשכנו אל העיר קצרין, בירת הגולן. לביקור בבית הבד של הגולן. המקום עצמו מעוצב באופן מיוחד, עם עצי זית בתוך המבנה, בריכת דגים, ומתקני בית בד עתיקים. הביקור מתחיל בסרט המספר על המקום, סיור במפעל, ולבסוף טעימות שמן זית והתנסות של מוצרי טיפוח העשויים מן הזית ותוצריו. לי הזכיר לי את מוצרי ים המלח, המייחדים מאד את ישראל, ומסתבר שגם מוצרי הקוסמטיקה הישראלים מן הזית מפורסמים ברחבי העולם כמייצגים את ישראל. אבנר, מנהל המקום, מספר כי הרעיון ליצור קוסמטיקה משמן זית קרה בטעות (כמו כל ההמצאות, לא?) כשניסה לתקן את אחד הצינורות שנפגם, ונפל כל כולו לתוך גפת הזיתים, וגילה לאחר מספר ימים כי העור שלו חלק מתמיד. מזל שלא נפל לו תפוח על הראש...

ווייז: בית הבד של הגולן

פתוח בשבת

עלות: סיור ב-20 ₪ לאדם מעל גיל 6. הכניסה לחנות המפעל ולמרכז המבקרים ללא תשלום.

תיאום והזמנת סיורים: 04-6850023

אתר בית הבד

חדר הטעימות של מזקקת גולני. צילום: אבנית סטרולוב
חדר הטעימות של מזקקת גולני. צילום: אבנית סטרולוב

16:00 - מזקקת גולני

מבית הבד, במרחק קצר הגענו אל מזקקת גולני. מדובר במזקקה, המתמחה בוויסקי, אך לא רק. המזקקה מנוהלת ע"י זוג חמוד להפליא – דוד ואלונה ציבל, עולים חדשים מקנדה, אשר החליטו להתיישב בקצרין ולהגשים חלום.

כאן יוצר הוויסקי הראשון בישראל שנולד באופן סמלי ב-ה' באייר, 2016. מאז המקום גדל, אך עדיין נותר משפחתי ואינטימי.

בסיור ראינו את חדר החביות ודודי הזיקוק, ולאחר מכן התישבנו בחדר הטעימות ונחשפנו לחוויה מיוחדת במינה. דוד מפגין את מלוא הידע שלו, ומספר על שלל מיני המשקאות המיוצרים במזקקה – ויסקי ולצידו ברנדי, ג'ין, ערק, ליקר ויסקי בטעמים, אבסינת ועוד. אב, מרבית המשקאות המיוצרים במזקקת גולני, אם לא כולם, מתהדרים בתארים ובזכיות בתחרויות בינלאומיות.

הסדנא כוללת סיור במזקקה ומגוון של 5 טעימות והסברים בעלות של 50 ₪ . ניתן גם להוסיף גבינות לצד הטעימות. הטעימות אינן קבועות מראש, ומותאמות לקהל המגיע בהתאם לדרישותיו ואהבותיו.

ווייז: מזקקת גולני

טלפון להזמנת סדנא/סיור: אלונה  053-339-4787

עלות: 50 ₪ לאדום ל-5 טעימות משתנות

אתר המזקקה

כתבות נוספות ב- Mood

טעימות בירה וארוחה בברוהאוס. צילום: אבנית סטרולוב
טעימות בירה וארוחה בברוהאוס. צילום: אבנית סטרולוב

19:00 - ארוחת ערב בברוהאוס

מבושמים קלות, ומאושרים מהאוויר הגולני, המשכנו אל התחנה הבאה שלנו – ארוחת הערב במסעדת ברוהאוס, הממוקמת אף היא בקצרין. מדובר במסעדת בשרים, היושבת בתוך המבשלה של אחת מהבירות הטובות במדינה - בירה בזלת הגולן. 

המסעדה מציגה תפריט המאפיין מבשלות בירה, לצד בירות המקום המוגשות, ואף מספר ערכות טעימות בירה (שעליהן לא ויתרנו כמובן). חלקם מן הבשרים מבושלים בבירה.

חלל המסעדה מרשים, וניתן לראות כאן את מיכלי הבירה הגדולים וכן נוף מרהיב הנשקף מן החלונות הגדולים.

הבשרים היו מעולים, השירות היה מוין, והבירה.... נמזגה כמים (אחרי הכל, בירה שעשויה ממי הגולן).

ווייז: ברוהאוס הגולן

הזמנות ובירורים באתר המסעדה

דירת לביא קצרין. צילום: אבנית סטרולוב
דירת לביא קצרין. צילום: אבנית סטרולוב

21:00 - לינה ב'לביא דירת בוטיק' בקצרין

לחופשונת הזו יצאנו הפעם בהרכב מלא יחד עם הילדים. 

כשאנחנו נוסעים עם הילדים, מערכת השיקולים משתנה כמובן, ולעתים אנחנו מעדיפים לשכור דירה מאשר לישון במלון. כך כולנו תחת קורת גג אחת, תחת להתפצל בין מספר חדרים במלון, ובנוסף יש לנו את כל הנוחות של מטבח מצויד היטב, חצר מפנקת, מספר חדרי אמבטיה ועוד.

הפעם ישנו ב"לביא דירת בוטיק". הדירה ממוקמת בלב קצרין, מרחק דקות בודדות מכל המקומות שבקרנו בהם.

בדירה 3 חדרי שינה, כך שהיא התאימה לנו מאד (זוג+4 ילדים), מטבח, סלון פינת אוכל וחצר עם מתקנים.

מאד היה לנו נוח בערב, כשהילדים התאגדו בסלון עם משחקי הקופסא הנמצאים בירה, בעוד שאנחנו ישבנו בנחת על הנדנדה בחצר.

כתובת: טיילת נווה 32, קצרין

טלפון לתיאום: 053-628-1772

פרטים נוספים באתר הדירה 

ארוחת בוקר של לילך בעין פחורה. צילום: אבנית סטרולוב
ארוחת בוקר של לילך בעין פחורה. צילום: אבנית סטרולוב

08:00 - ארוחת בוקר בעין פחורה

את מזג האוויר הנאה של הגולן החלטנו לנצל לטובת טבילת בוקר במעיין "עין פחורה". המעיין ממוקם ממש בכניסה לקצרין, ומוכר בעיקר למקומיים (כך שאפילו בשבת סיכוי גבוה שתהיו כאן לגמרי לבד).

אם אתם עם רכב שטח, ניתן להגיע ממש עד לשפת המעיין. במידה ואתם לא (כמונו), יש חניית עפר, וממנה הליכה קלה של פחות מ-10 דקות בדרך עפר. בדרך בוודאי תפגשו את פרות הגולן הרובצות להן בנחת. במעיין עצמו תמצאו 2 בריכות שכשוך, ומים צלולים  זורמים בתעלה ביניהן. 

בנוסף ניתן למצוא נדנדה התלויה מעץ, ומספר שולחנות וספה, שהשאירו אחריהם מטיילים.

אנחנו ניצלנו את המקום המושלם הזה לארוחת בוקר. הזמנו מארז מלילך, תושבת קצרין, אשר בעקבות הקורונה עשתה חישוב מסלול מחדש, והקימה קייטרינג חלבי במטבח ביתה. את המארז הביאה לילך אלינו לדירה והוא היה עשיר ומלא כל טוב – מגוון מאפים מעשי ידיה, מטבלים שונים, שקשוקה, סלטים, גבינות, מיצים ועוד. אפילו כלי אוכל ומפה משובצת היו במארז.

שימו לב: יש לא מעט דבורים באזור.

ווייז: עין פחורה

להזמנות ארוחת בוקר ומארזים: 0526785196  לילך 

עלויות: מארז א. בוקר זוגי 180 ₪ 

חוות הבוקרים במרום גולן
חוות הבוקרים במרום גולן

10:00 - רכיבה על סוסים בחוות הבוקרים במרום גולן

היום השני לטיולנו הוקדש לטבע, ולקחנו את הילדים לחוויה מיוחדת – רכיבה על סוסים בנופי הגולן. כך הגענו אל חוות הבוקרים שבמרום גולן.

מדובר בחווה, הדוגלת באמונה כי הקרבה לטבע וחיים דומים ככל שניתן לחיי חופש היא הדרך הנכונה והבריאה ביותר לגדל סוסים. ובזכותה הסוסים שלנו בריאים ורגועים יותר.

בחווה עדר של סוסים וסייחים המונה מעל 25 סוסים, המתגוררים בשטח מרעה של 1700 דונם במהלך היום והלילה ומגיעים לחווה רק לשעות הפעילות. חלק גדול מהסוסים נולדו וגדלו בעדר וכולם מכירים היטב את השטח ויודעים להתמודד היטב עם תנאי השטח.

חלקם של הסוסים הם סוסים מוצלים, שחיו בתנאים מחפירים עד הגעתם לחווה.

מיקומה של החווה הוא על הר בנטל, לוע של הר געש קדום. הטיול יוצא מתוך שטח החווה עולה לחצי הגובה של ההר, שם זוכים לתצפית יפיפייה לכיוון צפון רמת הגולן. בהמשך המסלול ניתן לצפות על קו התילים הגעשיים המרשים, הכולל את הר שיפון, יוסיפון ואביטל, איזור קונייטרה ועמק הבכא וכמובן הר החרמון.

במהלך הטיול המדריך הסביר לנו על הנופים שראינו, על הצמחים שבאזור, ואפילו ליקט למעננו מצמחית המאכל הגדלה פרא באזור.

הרכיבה מתאימה מגיל 3 ומעלה.

עלות: החל מ-150 ₪, בהתאם לאורך המסלול הנבחר.

ווייז: חוות הבוקרים – מרום גולן

טל' להזמנות: 052-8514434

פרטים ותיאום באתר חוות הבוקרים

חוות בל עפרי. צילום: אבנית סטרולוב
חוות בל עפרי. צילום: אבנית סטרולוב

12:00 - סיור ארוחה וסדנא בחוות בל עופרי 

את החופשה סיימנו בביקור בחוות בל עופרי, הממוקמת בישוב קדמת צבי. החווה מנוהלת ע"י בני הזוג בבי ותמי ומציעה מגוון חוויות – החל מסדנאות של מלאכות קדומות כגון סדנת לחם, הכוללת הסבר על כלי החריש והקציר העתיקים, טחינה לקמח ועד לאפיית הלחם בטאבון, סדנת יין, הכוללת בציר מענבי המקום, דריכת הענבים בגת עתיקה והכנת היין, סדנת שמן זית ועוד.

בנוסף, בני הזוג הם אומנים וניתן לבקר בסטודיו ובתי המלאכה שלהם.

בחווה פינת חי המאמצת חיות פגועות ומשקמת אותם, עיזים חולבות המספקות לחווה חלב טרי לייצור “גבינות נועם” המוגשות כבסיס לתפריט המסעדה ולמכירה לבודדים- קממבר, ברי, אדם בטעמים שונים, פטה, בולגרית, צ’רקסית, לבנה וגבינות מתובלות.

עוד במקום יקב, המכונה יקב עין נשוט, המייצר יינות ושלל משקאות שיכר על בסיס התוצרת החקלאית הגדלה במקום (ערק תאנים וענבים, ברנדי קלבדוס תפוחים וכד'). מרתף היינות של היקב הינו בונקר סורי נטוש.

לסיום חווית הביקור בחווה, מומלץ להכנס למסעדת החווה, המציעה ארוחה חלבית נהדרת של תפריט קבוע מראש ממיטב התוצרת של החווה, וכוללת לחם וריבות מעשי ידיה של תמי, גבינות, סלטים, קישים ופיצות, יין, מטבלים ודגים מעושנים.

המלצה: אל תוותרו על שיחה עם אחד מבני הזוג, או שניהם. שיחה המציגה את הישראלי הטוב, את דור החלוצים, אלו שהיה להם חזון, והם חיים אותו בפועל, ביום יום.

ווייז: בל עפרי, קדמת צבי

שעות פתיחה: המסעדה פתוחה כל ימות השבוע 10:00-18:00, בתיאום מראש

טלפון להזמנות: תמי  0528805026

עלויות: 30 ₪ למשתתף בסדנא

* אבנית (ניתי) סטרולוב היא מדריכת טיולי בוטיק ובעלת הבלוג ואתר הטיולים טיולים ורגעי אושר . עמוד האינסטגרם של אבנית

* הכותבת הייתה אורחת של העסקים בגולן המתוארים בכתבה