קלאץ' באפס מאמץ - חמישה מעיינות ומקורות מים צמודים לחנייה

החום כבד מנשוא ואין כח לצעוד עד למקור מים צוננים? אל דאגה, אבנית סטרולוב מצאה עבורכם 5 מעיינות ומקורות מים מרעננים בגולן בלי הליכה בכלל

עיינות עדן - עין סלוקיה. צילום אבנית סטרולוב

עין צנובר

עין צנובר נמצא ברמת הגולן, לא רחוק מצומת בית המכס, בסמוך לבסיס צנובר. אין כמעט שילוט למקום (מזל שהוא כבר מופיע בווייז). מדובר בבריכה גדולה ויפה, ואליה וממנה זורם מעיין מקסים, שהינו חלק מנחל משושים. באזור המעיין צמחיה רבה, בעיקר של אקליפטוסים, הנותנים צל על המעיין וסביבתו. מאחר והמקום מוצל ונעים, יש במקום אפשרות לפרוס שמיכות ולעשות פיקניק, וזאת למרות שאין שולחנות מוסדרים. ישנה תוכנית עתידית להפוך את המקום לשמורה בתשלום, אז זה בדיוק הזמן ליהנות ממנו, כעת כשהוא עוד חינם ופראי.

המקום נקרא גם עין ראובן על שמו של רס"ב ראובן גליימר ז"ל, נגד בחיל ההנדסה ששירת במחנה צנובר ונהרג בדצמבר 1986 בתאונת דרכים בצומת עמיעד. במקום אף הוקמה אנדרטה לזכרו, המורכבת מנגמ"ש ומצבה. לתשומת לבכם – מומלץ להיכנס לבריכה עם סנדלים או נעלים המיועדות למים מאחר והקרקע מאד בוצית.

חניה: יש במקום חניית עפר

ווייז: עין צנובר

עין צנובר. צילום אבנית סטרולוב
עין צנובר. צילום אבנית סטרולוב

 

כתבות נוספות ב- Mood

עין תות

הידעתם שיש בארץ שלושה מעיינות הנושאים את השם עין תות? האחד בצפון, עליו נרחיב מיד, השני בסמוך למחלף תות בכביש 6, והשלישי בחבל בנימין. עין תות הצפוני, המכונה גם עין אניעם הוא מעיין הנובע סמוך לכניסה לישוב אניעם. סביר להניח שעברתם שם בכביש פעמים רבות, ולא ידעתם כי פינת החמד הזו נחבאת שם. מדובר בבריכה גדולה מאד, בגודל של 4 מטרים על 6. במקומות העמוקים, מגיעים המים לגובה של 1.5 מטרים. הבריכה שוכנת בינות לעצי אקליפטוס, שחלקם אף נמצאים בתוך המים, מה שיוצר מראה של אדם קסום עטוף בצמחיה פראית. הבריכה אינה טבעית והיא צמודה לסכר, אשר נמצא על יובל של נחל יהודיה, במקביל לנחל עיט, ועוצר את מימיו בתוך בריכת הבטון. בהמשך הסכר נראה את המים זורמים לאיטם, ומתפתלים אל בינות לעצים, שם לעתים נמצא צפרדעים.

חניה: יש חנית עפר קטנה לצד הדרך

וויז: עין אניעם

עין תות. צילום אבנית סטרולוב
עין תות. צילום אבנית סטרולוב

 

עיינות עדן - סלוקיה

עיינות עדן הוא פארק מוסדר (ולכן מוגבל בשעות הפעילות שלו) אך על אף שהמקום מאד מתאים למשפחות עם ילדים, הוא אינו נגיש ואינו מונגש. בפארק זורם מעין סלוקיה, על שמו של כפר קדום ששכן במקום. את השם מעיין עדן קיבל משום שחברת מי עדן נהגה לשאוב מכאן את המים המינרלים כך יוצא שאתם מוזמנים לרחוץ במים מינרלים. בפארק שפע ספסלים, אך ללא שולחנות, פינות חמד ומבנים עתיקים. גולת הכותרת של המקום הוא המעיין הזורם בין שכשוכיות, בריכות קטנות וגדולות, בין מפלונים, סכרים ועוד (הכל מלאכותי ומעשה יד אדם).

המקום גדול, ויש כאן הרבה מקומות שכשוך, כך שגם ביום עמוס, סביר להניח שתמצאו כאן את הפינה השלוה שלכם ובין המים המפכים מוצבים סלעים עם פתגמים ופסוקים הקשורים למים. אם אתם ממש חרוצים, אפשר לעשות במקום מסלול הליכה קצרצר.

חניה: יש במקום חניה מוסדרת

ווייז: מעינות עדן

עיינות עדן - עין סלוקיה. צילום אבנית סטרולוב
עיינות עדן - עין סלוקיה. צילום אבנית סטרולוב

 

מעיין כנף

מעיין כנף נמצא בתוך היישוב כנף, וכולל שלוש בריכות מבוטנות בעומקים שונים ושולחנות פיקניק, הכל אל מול נופי נחל כנף ורמת הגולן. מבין 3 הבריכות, שתי הבריכות התחתונות מלאות ירוקת וקולות צפרדעים. הן נהדרות לצפיה, אך פחות לטבילה. הבריכה העליונה כוללת שפוע לכניסה ומעקה. שימו לב כי הכניסה עלולה להיות מחליקה ביותר, אנא השתמשו במעקה. הגישה עד למעיינות נגישה ומונגשת.

אם תמשיכו בשביל שלצד המעיינות תגיעו לתצפית מרשימה במיוחד של האזור. מול המעיין נמצא את חורבות דיר עתיק (דורש עלייה קלה), ושם נמצאים שרידי בית הכנסת העתיק ובית בד שנותרו מיישוב יהודי קדום מימי תקופת התלמוד.

חניה: יש. יש גם חנית נכים

ווייז: מעיין כנף

עין כנף. צילום אבנית סטרולוב
עין כנף. צילום אבנית סטרולוב

 

עין תאופיק

עין תאופיק ממוקם ביער מבוא חמה, יער אשר משתרע על פני 1250 דונם, ובו מספר נקודות חן, חניונים, תצפיות ומבנים מיוחדים. למעיין שני שמות: עין תאופיק - על שם הכפר הסורי תאופיק, ששרידיו נמצאים ביער מבוא חמה, ועין עקוב - שמו של פונדק דרכים קדום ששרידיו נמצאים כקילומטר מערבה מן המעיין, שנקרא חאן אל-עקבה.

המעיין נובע לתוך בריכת אבן וממשיך לזרום בתעלות מים. המים בבריכה רדודים, צלולים ומרעננים ומזמינים להיכנס אליהם, ומתאים מאד עם ילדים קטנים. את בריכת האבן הקימו בני הקיבוץ לזכר חברם. מהבריכה תוכלו ליהנות מנוף נפלא אל כל עמק הירדן והכנרת. סביב הבריכה שביל קצר ומונגש, ואף גשר. עוד במקום חניון מטיילים עם שולחנות, שירותים ומים.

חניה: יש. יש גם חנית נכים

ווייז: עין תאופיק

עין תאופיק. צילום אבנית סטרולוב
עין תאופיק. צילום אבנית סטרולוב

הערות חשובות:

* בחלק מן המעיינות אין פינוי אשפה. אנא הקפידו לנקות אחריכם
* באף אחד מן המעיינות אין שירותי הצלה. הנכנס לרחוץ עושה זאת על אחריותו בלבד
* בעונה זו ניתן למצוא הרבה דבורים/צרעות. שימו לב והיזהרו

 

אבנית (ניתי) סטרולוב היא מדריכת טיולי בוטיק ובעלת הבלוג ואתר הטיולים "טיולים ורגעי אושר".  עמוד האינסטגרם של אבנית (ניתי) סטרולוב