ביער, במעיין או במבצר: חדרי הבריחה הכי מיוחדים בארץ

בין המעיינות, בבית המלון, במוזיאון או בכל לוקיישן, מופרע ככל שיהיה, אליו יגיעו חדרים ניידים - אתם תחליטו לאן או ממי בא לכם לברוח. אנחנו רק ממליצים

זמן צפייה: 00:57

"הרגשתי קצת כמו ג''ימס בונד שמנסה להציל את העולם ותוך שעה אני צריך להשלים את המשימה ולצאת מהחדר. טוב, ברור שאני לא בונד אבל נהניתי מהמשימה ויצאתי מלא אדרנלין". כך סיכם אלון גילי את חוויית חדר הבריחה הראשון שלו. מיותר לציין שהבחור נדלק, התמכר ומאז כבר דגם 7 חדרים ברחבי הארץ. אז לאן כולם בורחים? ומה זה הטרנד המטורף הזה שמתפשט כמו אש בשדה קוצים וסוחף אחריו משפחות שלמות, קבוצות חברים, ועדי עובדים ואפילו דרדסים בני 6. התשובה –  אתגר, מתח, לחץ, רגש, אדרנלין, אסטרטגיה, תחרותיות, חוויה ועל הדרך גם קצת תוכן, עניין, תקשורת, עבודת צוות, עמידה בזמנים וערך מוסף שמניע את גלגלי המוח, המתנוונים מול המסכים, לחשוב ולמצוא פתרונות באופן עצמוני.

>>דם, רצח וזוועות: 11 חדרי הבריחה המפחידים בארץ

עם הביקוש עלה התיאבון ומה שהתחיל לפני שנתיים כטפטוף של אטרקציה נשתית, ומנה כ-30 חדרי בריחה ברחבי הארץ, היום כבר קשה לספור כמה יש. בכל חור בורחים, פותרים, מתלהבים ומחפשים את היעד הבא שיהיה הרבה יותר מעניין, מלחיץ ומאתגר. אלא שיזמים זריזים שהבינו את הצורף לעלות את הרף והוסיפו לוקיישנים מחוץ לקופסה הסטנדרטית – בריחה ביער, בריחה מתוך מבצר, בריחה רטובה בין מעיינות, בריחה במלון, במוזיאון או בכל לוקיישן אחר שתבקשו, מופרע ככל שיהיה, אליו יגיעו החדרים הניידים. אז יאללה, בואו נברח.

מה עושים בחדר בריחה? צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_276' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ukj51ugy' duration='48']

בריחה מבצרית, קיבוץ יחיעם

על חדרי בריחה כבר שמעתם, וסביר שגם התנסיתם, אבל על מבצר בריחה? בטוח שלא. אז קבלו את המבצר הראשון בארץ שיזמים זריזים הבינו שיש בו פוטנציאל אדיר והוא גם הלוקיישן הכי מתבקש לסודות אפלים בכוכים נסתרים. למבצר שלנו קוראים יחיעם והוא שריד של מצודה צלבנית מהמאה ה-12 שנהרסה בכיבוש המוסלמי. המבצר, שנשאר כמעט בשלמותו, הוא יפה, גבוה וחולש על כל הפנורמה המרשימה של הגליל המערבי, המרחיקה עד לעכו וחיפה. על הגילוי וזיהוי הפוטנציאל אחראית קבוצת "אסקייפ גרופ", בשיתוף מיזם אוצרות הגליל, שהתבססו על סיפור המסתורין של רוחו של דאהר אל עומר, שליט הגליל מהמאה  ה-18, שנרצח באכזריות על ידי שומריו. החבר'ה שידרגו את חווית הבריחה במבצר הגדול עם משחק הרפתקני שיכול להכיל 7 עד 100 משתתפים בו זמנית.

המשחק: המשחק מתבצע בתוך כתלי המבצר, עובר דרך נקודות עניין היסטוריות שמחברות בין העבר המרתק להווה, כשהמטרה היא לברוח מהמבצר תוך שעה מרגע תחילת המשחק. על הדרך המשתתפים יצטרכו לפתור משימות חדשניות, יצירתיות ומקוריות בעקבות סיפורם של הגיבורים ההיסטוריים שעברו במבצר ובהם פרידריך הצלבני, ד'אהר אל-עומר הבדואי האגדי, וגיבורי שיירת יחיעם, הזכורים מניסיון פיצוץ הגשרים בנחל כזיב, בליל הגשרים המפורסם. המשחק במבצר הוא חווית בריחה מאתגרת ומלאת אדרנלין כשהצוותים משחקים אחד לטובת השני למען הצלחת הקבוצה כולה. במהלך המשחק נעשה שימוש בטכנולוגיה ובגדג'טים חדשניים, מעבר בין קרני לייזר ועוד הפתעות, שנשאיר לכם לגלות לבד.

אקסטרה: חוויית הבריחה המבצרית כוללת גם אקסטרה מרעננת וקיצית – התחלה עם שתייה, גלידות ופירות וסיום עם כוס יין.

מתי: בתיאום מראש
איפה: גן לאומי יחיעם, קיבוץ יחיעם
כמה עולה: 195 שקלים
מזמינים: 077-2308338,  ozrothagalil.org.il

לוקיישן מדהים. מבצר הבריחה ביחיעם | צילום: אוצרות הגליל

בורחים במלון, אילת

אילת הומה, לוהטת ותוססת כך שחדרי בריחה ממוזגים הם בהחלט מפלט מרענן מהחום. ואם אילת - בירת המלונות של ישראל, הכי טבעי לה חדרי בריחה במלון, ואיך לא חשבו על זה קודם. הסנונית הראשונה שמיהרה לזהות את הפוטנציאל היא רשת מלונות רימונים שהשיקה בתחילת החופש הגדול שני חדרי בריחה שהוקמו על ידי  מומחי Escapeit. החדרים הפכו מיד לאטרקציה (ולא רק לאורחי המלון) שמעשירה את החופשה ומבריחה את הנופשים מהמסלול הקבוע של ים-בריכה-טיילת-שופינג בקניון.

המשחק: טוב, זה לא שהמשתתפים מתחילים עכשיו להתרוצץ ולברוח בין הלובי, לבריכה, לחדר האוכל כי הבריחה המלונאית התכנסה לחדרים מיוחדים הממוקמים בקומה מינוס 1. שני חדרי הבריחה חולקו לרמות קושי – האחד הרפתקה ביער הכוללת איסוף פריטים ופרחים על הדרך, כדי שדלת הקסמים תפתח, והיא המותאמת למתחילים עד מנוסים בינוניים, ובמיוחד למשפחות עם הילדים קטנים. החדר השני הוא חידה בלשית ברמה יותר מאתגרת שמומלצת למנוסים פלוס.

ואם כבר אטרקציות באילת: קבלו את האייסמול

[brightcove_iframe video_id='mood_article_315' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_7c8y5pd7' duration='1929']

אקסטרה: מעבר לחוויה הכיפית ולעבודת הצוות המשפחתית, המגבשת, יתרונם של חדרי המלון הוא שאם עייפתם מהמאמץ החשיבתי תוכלו לברוח אל חדרכם, לנוח קצת ולשוב ולסיים את פתרון המשימה עם הצוות שלא התייאשו כמוכם.

מתי: כל השבוע, 10:00-22:00
איפה: מלון רימונים, אילת
כמה עולה: 64-100 שקלים
מזמינים: 08-636-9369

איך לא חשבו על זה קודם? חדר בריחה במלון רימונים אילת | צילום: יהודה בן איטח

בריחה ביער, יער ביריה וכברי

גם קק"ל הבניה שבריחה זה הקטע ובנתה משחקי חידות, משימות ובריחות בין עצי היער. אחת מהבריחות מתרחשת ביער ביריה כאשר המשתתפים מוזמנים לחזור בזמן ולהצטרף לחברי הפלמ"ח כשהמשימה היא לעזור להם להתנגד לאיסור שהטיל המנדט הבריטי על הקמת יישובים יהודים חדשים. התוצאה, הפלמ"חניקים קיבלו על עצמם את המשימה להקים יישוב יהודי בביריה.

המשחק: הבריחה היערנית מתבצעת בהנחיית מתנדבי קק"ל הצעירים שמוזמנים לחוות איתם טיול יוצא דופן בסגנון חדר בריחה, ובסימן ההתיישבות בביריה. הבריחה כוללת פתרון חידות, מילוי משימות, הרחבת הידע ההיסטורי, ועוד. המסלול והמשימות, מתאימים למשפחות מיטיבות לכת עם ילדים מגיל 5. עוד הרפתקה בריחתית, חווייתית, מתרחשת בגן היערני-ארכיאולוגי בכברי. המשחק משלב טכנולוגיה של מציאות מדומה לצד תחנות יצירה וגיבוש כאשר כל משפחה  תפתור סדרת חידות, תחפש רמזים ותפענח צפנים במטרה לאתר בזמן את החפץ האבוד.

מתי: בתיאום ובהרשמה מראש
איפה: יער ביריה
כמה עולה: 10 שקלים למשתתף, 40 שקלים למשפחה
מזמינים: קו ליער - 1-800-350-550

אסקייפארק, פארק המעיינות

הכל התחיל לפני עשרות שנים, בתקופת חומה ומגדל. שלמה גור, שהיה רכז הביטחון של הקיבוץ, בנה בחשאי סליק בו הסתיר כלי נשק מעיניי הבריטים. גור הלך לעולמו אבל קודם לכן הטמין ברחבי הפארק, ובין המעיינות, רמזים שיכולים לעזור בפתיחת הסליק שדלתו הנעולה התגלתה רק לאחרונה.

המשחק: המשימה, להסתובב בשטח, לאסוף את הרמזים, להגיע לדלת ולפתוח אותה. כדי להצליח במשימה המשתתפים מקבלים את התיק של גור, מכשיר קשר ורכב עם איתורן ויוצאים למסע בזמן שמטרתו פיצוח הקווסט, שמשמעותו  איסוף הקודים שיאפשרו את פתיחת דלת הסליק.

אקסטרה: משימת המעיינות היא למעשה חדר הבריחה הרכוב הראשון בארץ, כאשר בראשית המשחק עולים לרכב ירוק ונעים איתו בשטח עד לפיצוח המשימות וההגעה ליעד.

מתי: כל השבוע, בתיאום מראש
איפה: פארק המעיינות, קיבוץ ניר דוד
כמה עולה: 105 שקלים למשתתף, מינימום 4 שחקנים
מזמינים: 04-6488060

מסע בזמן ולגמרי בטבע. אסקייפארק, פארק המעיינות | צילום: אסקייפארק, מתוך היוטיוב

אסקייפ סיטי, תל אביב

אחרי שהתרוצצנו ביער, במבצר, במעיין ובמלון, חזרנו אל המקורות, אל בריחה בחדרים ממוזגים. מבין העשרות שנפתחו בשנתיים האחרונות בחרנו את החדש והגדול מכולם - ESCAPE CITY. הקומפלקס כולל 10 חדרי בריחה חדשניים שנוצרו מתוך עולמות תוכן שונים ומרגשים, ובהם החדר של צ'ארלי בממלכת השוקולד, בו יוצאים להשיג את המתכון הסודי של השוקולד; "שודדי הקאריביים" בו צריך למצוא את המפה המובילה למעיין; בשבי האויב, אטלנטיס ומשחקי הכס. החדרים החדשים מוכרים בעיקר כ"חדרים של סושארד", אך בפועל מדובר  ביזמים - דן דואניאס ורון פדרמן (מבעלי רשת מלונות דן) שהצטרפו לאמן החושים ליאור  סושרד. החדרים מתאימים לכל המשפחה, כולל ילדים מגיל 8.

המשחק: המשימות בחדרים הן ברמות שונות ולכולם יש GAME MASTER משלו שמוביל את הקבוצה לחדרה. לכל חדר סיפור מסגרת, הוראות למשימה, חיפוש רמזים ופתרון חידות  כשהמטרה לפענח את כל הסודות ולהצליח ולברוח לפני שייגמר הזמן.

אקסטרה: בנוסף לחדרים במתחם יש גם בר שתייה ואוכל, שעוצב בהשראת לאונרדו דה וינצ'י, חדרי קריוקי וגיימינג, הקרנת שידורי ספורט ועוד.

מתי: כל השבוע, מ-16:30
איפה:
בית אל על, רח' בן יהודה 32, תל אביב
כמה עולה: 240-420 שקלים ל-2 עד 6 שחקנים
מזמינים:  03-6566106, .escap

חדר החרב המכושפת באסקייפ סיטי | צילום: יחצ

אמנות הבריחה, ירושלים

מוזיאון ישראל משנה את חוקי המשחק של חדרי הבריחה ומביא את "אמנות הבריחה" לכל שטחי המוזיאון. אמנות הבריחה, על פי המוזיאון, נחשבת לדור הבא של חדרי הבריחה המשלב בין האלמנטים המוכרים כדוגמת פתרון חידות, פענוח פאזלים ופתיחת דלתות, לצד סיפור שהסחוף ויעביר את המבקרים במסלול חוצה תקופות ותרבויות, ויזמין להתבונן לעומקן של אוצרות המוזיאון ולהתייחס לסיפורים העומדים מאחורי המוצגים השונים. ההשתתפות בפעילות היא באמצעות מפה מיוחדת שתהווה את הרמז הראשון בדרך לבריחה החוצה. יוצרי החדר הם קליוסטרו הקוסם ומעין רוגל.

אקסטרה: לצד אמנות הבריחה, בכל יום יתקיימו במוזיאון מגוון פעילויות, סדנאות אמנות, שעת סיפור, הקרנת סרט אנימציה החושף את סוד המגילות הגנוזות. ואם אתם כבר במוזיאון, היכנסו לראות את תערוכת החובה "כלבים וחתולים".

מתי: ראשון-שישי - 6-25.8 (לא כולל 22.8)
איפה: מוזיאון ישראל, ירושלים
כמה עולה: בשלישי, שבת וחודש אוגוסט הכניסה לילדים ללא תשלו, פעילות חדר הבריחה 15 שקלי למפה משפחתית
מזמינים: מוזיאון ישראל

בריחה ניידת, ברחבי הארץ

נטע פורטנוי ויובל ויטבון הכירו אוהבים חידות ואתגרים. השניים הכירו במהלך חגיגת בני המצווה של ילדיהם, שנערכה בבית הספר. שניהם שם היו אחראים על בניית האקשן למתבגרים החוגגים, ומשם המשיכו יחד ובנו את "מצחוק" - מיזם של כתבי חידה, משחקי חברה, הרפתקה, הגיון וצחוק, וכן של בניית חדרי בריחה.

בשונה מחדרי הבריחה הסטנדרטים החדרים של השניים הם ניידים, ואם רק תבקשו הם יגיעו עד אליכם הביתה, למשרד או בכל לוקיישן אחר שתבקשו ביער, על חוף הים ועוד כיד הדמיון. לדברי יובל הם כבר 'ברחו' לגשר הצבים בנחל אלכסנדר, במבצר אנטיפטרוס, במבנה לשימור בעכו העתיקה, ובעוד לוקיישנים ייחודיים.

המשחק: בארסנל שלהם שישה סוגי חדרי בריחה, בנושאים שונים וברמת קושי ואתגר המותאמת לשחקנים. במידה ותבקשו יוכלו להתאים לחדר שלכם  את סיפור המסגרת, ואת המסר בסיום, אותם תרצו להעביר למשתתפים. ברשימת החדרים: "תקועים בבית", "באי בודד", "רוצח סדרתי", מסביב לעולם בשישים דקות, ועוד. בנוסף הם כותבים מפות חשיבה – משחק שמתנהל על גבי מפה גדולה ומתאים להרבה שחקנים בו זמנית.

אקסטרה: ואם אתם רוצים חדר משלכם, השניים עורכים סדנאות לבניית חדרי בריחה אותם תוכלו להרכיב ולהפעיל בעצמכם.

מתי: בתאום מראש

כמה: 2900 שקלים לעד 24 משתתפים

לפרטים: 052-2798478, giggle.co.il,