טיסות ישירות למונטנגרו גם בחורף: קבלו המלצות ליעד הקסום בסתיו ובחורף

קו טיסות חדש של חברת סאן דור, החל מאוקטובר, לפודגוריצה, בירת מונטנגרו, יאפשר לכם לטייל במסלולי טיול מעוטרים בצבעי שלכת, ליהנות סקי וספורט חורף, להתפנק במלונות ספא מפנקים ולשוטט בנחת בערים עתיקות קסומות. אספנו לכם את כל הסיבות מדוע מונטנגרו תהיה "יעד חם" גם בחורף

Montenegro,מונטנגרו בסתיו
מונטנגרו בסתיו | צילום: shutterstock

מונטנגרו זוכה לפופולאריות גדולה ולמבול של תיירים בקיץ, הן בזכות החופים היפים והן בזכות מזג האוויר הקריר בהרים. הישראלים גילו אותה בשנים האחרונות בזכות הטיסות הישירות של כל חברות התעופה הישראליות.

אולם המדינה הקטנה והצעירה נפלאה לביקור גם בעונות נוספות. למעשה עונת הסתיו היא עונה מושלמת לביקור במונטנגרו וגם בחורף תמצאו בה מה לעשות.

 

איך מגיעים למונטנגרו בסתיו ובחורף

סאן דור תתחיל להפעיל טיסות לפודגוריצה, בירת מונטנגרו, החל מה-27 באוקטובר ועד ה-29 במרץ 2025. הדבר התאפשר בסיוע ובמאמצים משותפים של קונסוליית הכבוד של מונטנגרו, ממשלת מונטנגרו וחברת התעופה הישראלית אל על. אורך הטיסה מישראל למונטנגרו הינו רק שעתיים וחצי.

פודגוריצה היא נקודת בסיס נוחה להגיע הן להרים והן לחופים וערי החוף העתיקות. במהלך החגים תמשיך סאן דור להפעיל את קו הטיסות שלה לעיר החוף טיווט, שנמצאת במיקום נח בין מפרץ קוטור למפרץ בודווה.

ישראייר תמשיך את קו הטיסות שלה לטיווט עד לסוף נובמבר 2024.

 

בואו להכיר את החופים ועיירות החוף של מונטנגרו.

התצפית מהר ביאליסיצה
מונטנגרו נהדרת גם בסתיו ובחורף | צילום: ברנימיר ראייצ'ביץ'

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

מה עושים במונטנגרו בסתיו?

הסתיו, כאמור, הוא העונה הכי יפה לבקר במונטנגרו. מזג האוויר, שבקיץ  חם והביל הופך לנוח, ההמונים שמציפים ביולי-אוגוסט את המדינה, בפרט את מפרץ קוטור, פוחתים והנופים מקבלים גוונים מרהיבים של כתום וזהוב.

הסתיו הוא עונה נפלאה ליהנות מטיולים רגליים במסלולי הטיול בהרים:

הפארק הלאומי דורמיטור: הפארק הגדול והמרשים ביותר במונטנגרו מציע מסלולי הליכה מגוונים, החל מטיולים קלים לאורך האגם השחור ועד טרקים ארוכים יותר ברכס ההרים.

האגם השחור הוא אחד מ-18 אגמים קרחוניים הנקראים "עיני ההר" והאגם השחור, שנמצא בגובה 1,416 מטר הוא היפה והנגיש מכולם. האגם שוכן בתוך יער של עצי אורן ועצי אשוח המשתקפים במי האגם הצלולים.

קניון טרה: אחד הקניונים העמוקים באירופה, מציע מסלולי הליכה מרהיבים בין צוקים תלולים ומפלים.

הפארק הלאומי לובצ'ן: הפארק ההיסטורי והתרבותי של מונטנגרו מציע נופים פנורמיים מרהיבים ומסלולי הליכה קלים.

הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה: הקטן מבין ארבעת הפארקים הלאומיים במונטנגרו.

הפארק כולל בתוכו יער בראשיתי גדול, פסגות ושישה אגמים קרחוניים. האגם ביוגרדסקה (Biogradsko jezero), אשר נמצא בכניסה לפארק, הוא האגם הגדול ומרשים ביותר בשמורה.

Autumn,in,biogradska,gora,national,park,,kolasin,,montenegro.הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה מונטנגרו
הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה | צילום: shutterstock

 

רחצה בים אולי כבר פחות מתאימה בחודש אוקטובר ואילך, אבל שייט דווקא כן:

שייט באגם סקאדר: אגם סקאדר, האגם הגדול ביותר בחצי האי הבלקני, מציע שייט רגוע בין נופים קסומים, צפייה בציפורים ומבנים היסטוריים.

שייט ביאכטה במפרץ קוטור: דרך מיוחדת לראות את יופיו של המפרץ מהזווית של הים.

קיאקים וראפטינג: נהרות הזטה וטרה מציעים חוויה אקסטרימית של קיאקים וראפטינג, מושלמת לחובבי האדרנלין.

מפרץ קוטור מונטנגרו
שייט היא דרך נהדרת לראות את מפרץ קוטור | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

וכמובן הערים העתיקות מימי הביניים, קוטור, בודווה והרציג נובי יפות בכל עונה ואף נעימות יותר לשיטוט כאשר אין לחות וצפיפות של תיירים.

גם מחירי המלונות בערים אלו ולאורך מפרץ קוטור ומפרץ בודווה יורדים בעונת הסתיו והחורף, כך שתוכלו להתפנק במלונות יוקרתיים במחירים סבירים.

הרציג נובי מונטנגרו
הרציג נובי - יפה בכל עונה | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

מה עושים בפודגוריצה?

היות וסאן דור תציע טיסות ישירות לפודגוריצה בעונת החורף, הנחיתה בעיר הבירה מזמנת אפשרות להכיר עיר שעל פי רב לא בוחרים לשהות בה, אולם אפשר לבלות בה יום-יומיים לפני שעולים להרים או יורדים לחופים.

פודגוריצה, השוכנת למרגלותיה של גבעת גוריצה מוקפת הרים מכל הכיוונים וסביבה חמישה נהרות, מציעה שילוב מרתק בין היסטוריה, תרבות וטבע.

רוב העיר נהרסה במהלך מלחמת העולם השנייה, ולכן מרבית המבנים בפודגוריצה הינם מודרניים, אבל יש גם עיר עתיקה קטנה עם רחובות צרים וארכיטקטורה טורקית וביזנטית.

בין האתרים החשובים של העיר נמצאים מסגד סטארודוגאנסקה המרשים, ארמון המלך ניקולה, המשמש כיום כמוזיאון, וגשר המילניום, גשר מודרני ומרשים המשקיף על נהר מוראצ'ה.

בפודגוריצה מתקיימים מספר אירועי תרבות וישנם תיאטראות רבים וגם מספר לא מבוטל של קניונים ובזארים לחובבי השופינג.

תוכלו לשלב את הביקור בעיר עם הטבע שסביב לה, אשר בעונת הסתיו מתהדר בצבעי השלכת - פארק מוראצ'ה, המשתרע לאורך נהר מוראצ'ה, שייט באגם סקאדר וטיול לאורך דרך היין של מונטנגרו המהממת בסתיו וטיול קסום אל 3 המפלים המרשימים של נהר הקיג'בנה - קריבאק (Krivac), מאריקינה רופה (Maricina rupa), ומפלי הניאגרה (NIAGARA FALLS).

שושני מים באגם סקאדר
שושני מים באגם סקאדר | צילום: елена скорубская from Pixabay

 

מה עושים במונטנגרו בחורף?

מונטנגרו הקטנה התברכה בחופים ובהרים והחורף הוא שעתם היפה של ההרים.

החורף מביא עמו נופים קסומים של שלג ופעילויות של ספורט חורף.

סקי וסנובורד: האזורים ההרריים כמו דורמיטור וקולאשין מציעים אתרים מצוינים לסקי, עם מסלולים למתחילים ומנוסים כאחד, במחירים נמוכים בהרבה מאשר במערב אירופה.

הליכה בשלג: מסלולי הליכה רבים נפתחים בחורף, ומאפשרים לכם לחקור את הנופים המושלגים של ההרים.

רכיבה על מזחלות: פעילות משפחתית מהנה לכל הגילאים.

לצד ספורט החורף תוכלו ליהנות במונטנגרו גם ממלונות ספא מפנקים הנמצאים בהרים ובעיירות החוף השונות. היות שמונטנגרו היא מדינה בלקנית, החורף לאורך החוף אינו קשוח מדי ולכן אפשר לשוטט בהנאה בערים היפות גם בעונה זו.

Kolasin,,montenegro, אתר הסקי קולאשין במונטנגרו
אתר הסקי קולאשין במונטנגרו | צילום: שאטרסטוק