רק שעת טיסה מישראל: חופשה מהאגדות במלון היוקרתי והמפנק

שארם א-שייח' - יעד שמשלב צלילות, בטן גב, נופי מדבר ופינוקים. בלוגרית הטיולים, אבנית סטרולוב, הוזמנה להתארח במלון ארבע העונות הכי קרוב לישראל וחזרה עם חשק לעוד

ארבע העונות שארם

למלונות של Four Seasons יש הילה ומוניטין של פאר ויוקרה. מעין ג'יימס בונד פוגש את ריצ'רד גיר ב"אשה יפה", עניבות פרפר, שמלות נשף מפונפנות, מכוניות נוצצות וארוחות פאר. הבעיה היא שלרוב בשביל חופשה כזו תאלצו להיפרד מסכום כסף לא מבוטל, אז לפחות שהטיסה תהיה קצרה וישירה.

לפני כחצי שנה החלו לפעול קווי טיסה ישירה מנתב"ג לשדה התעופה הבינ"ל בשארם. הטיסה לשארם קצרה מאד. פחות משעה ואנחנו כבר במדינה אחרת. יש משהו מיוחד בטיסה הזו. היא מתחילה במעין תחושה של טיסה בשמי הארץ, ומסתיימת בטיסה מעל שפע הריזורטים, הלגונה והמים הכל כך תכולים, או טורקיזים - לא בטוחה שהמציאו מילה שמתארת את גוון המים המיוחד הזה. מה שבטוח – פילטר לא צריך כאן כדי לצלם תמונות.

השדה קטן, הולכים ברגל מהמטוס אל בית הנתיבות, ועוד לפני שהספקנו לעבור את ביקורת הדרכונים, המזוודות כבר המתינו לנו. כ-10 דקות נסיעה מובילות אותנו משדה התעופה אל שעריו של המלון.

מלון 4 העונות שארם א שייח
כמו מתוך אגדת אלף לילה ולילה. צילום: אבנית סטרולוב

מלון שנראה כמו מאגדת אלאדין

המלון בשארם א-שיח', אשר נפתח לפני כ-20 שנים, עבר לאחרונה שיפוץ, הרחבה ומתיחת פנים. גודלו הוכפל, התווספו סוגי חדרים, אפשרויות בילוי ומסעדות.

המלון ממוקם על רצועת חוף פרטית באורך של כקילומטר, והוא נראה כמו מן האגדות. המבנים בצבע חול, מלאי קשתות, מזרקות עטורות פסיפס סיום ואורות בלילה בכל פינה, מדשאות, מפלים, נחל זורם באמצעו, מספר חופים, פעילויות מים, ובין הכל שזורים לא פחות מ-3,000 עצי דקל (בחיי! המספר אמיתי! שאלתי...). נדמה כאילו בכל שניה אלאדין והמנורה שלו יגיחו מאחד המבנים.

המלון כל כך גדול שממקום למקום מתניידים ברכבי גולף, אותם מזמינים מן הקבלה או באפליקציה. לאורך כל הדרך נראים מבני הערבסקה, המדשאות רחבות הידיים, פרחי הבוגנוויליה הצבעוניים ועצי הדקל. ביניהם משובצים מפלים, מזרקות ואפילו נחל – ככה בדיוק צריך להיראות נווה מדבר.

בנוסף ניתן להתנייד באמצעות הפוניקולר – קרון פתוח שמוביל מן החלק הגבוה של המלון ועד לחלק התחתון, לחוף הים, עם תחנות עצירה בדרך. יש כאן יותר מאחד כזה.

Luna Pool 3 E
בריכת לונה. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

אז מה עושים עם כל הטוב הזה?

אם חשקה נפשכם להתפנק ולעשות בטן – גב, זה המקום.

תוכלו לבחור בין אחת מ-5 הבריכות הממוקמות ברחבי הריזורט. הבחירה הקשה היא בין השתיים המיוחדות ביותר, כי איך אפשר לבחור בין זו עם הבר באמצע ובין בריכת האינפיניטי, שבזווית מסוימת נראית כאילו היא נשפכת לים? 

אפשרות נוספת היא להיכנס לספא של המלון, המכיל בריכה נוספת, חדר כושר וטיפולים שונים, החל מטיפולים קלאסיים וכלה בטיפולים מיוחדים למקום כגון טיפול פרעוני , קרצוף בדבש וקקאו או "טקס קפה מצרי". אם תרצו, ניתן לקבל את הטיפול בקבינה מיוחדת בחוץ, אל מול הים.

Spavfz
הספא של המלון. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

בנוסף לרצועת החוף הארוכה שמתפאר בה המלון, ושלל הברים על החוף, ניתן ליהנות מצלילה ופעילויות מים במרכז הצלילה של המלון. גם מי שמגיע ללא כל ידע קודם בצלילה יכול ליהנות כאן וללמוד את רזי הצלילה בבריכת הכשרה וכיתה ייעודית.

המים כאן חמימים ונעימים, ובעיקר צלולים. לאורך חוף המלון משתרעת מה שמכנים כאן במלון "שונית הבית" אם אתם מחפשים חוויה מבלי לצאת מהמלון, מומלץ לכם לצאת לשנירקול (או צלילה) בשונית הבית.

אנחנו שכרנו יאכטה פרטית, עם מדריך, שהובילו אותנו למספר מקומות מושלמים לשנירקול, כמו למשל ריף גורדון. שארם עצמה ממוקמת בסמוך למיצרי טיראן, ובאי טיראן, אשר רואים מכל פינה במלון, נמצאות נקודות הדגה והנוף הימי הטובות מכולן.

אחרי חווית השחייה במים הנעימים של הים האדום ושפע הדגים והשוניות שראינו, הוגשה לנו על הסיפון ארוחה אשר הם מכנים "ארוחה קלה". שפע של סלטים, פירות ים בכל הגדלים והטעמים, קינוחים, משקאות ועוד.

בסוף ההפלגה הפלגנו אל הנקודה באזור, שידועה בשל הדולפינים. הדולפינים לא איכזבו ונתנו לנו הופעה שלמה. הם שחו סביב הספינה, לידה, מצדדיה ומאחוריה, הם קפצו, מקרוב ומרחוק. זה היה בהחלט סיום מרשים לחוויה מיוחדת במינה. מומלץ במיוחד בשעת השקיעה.

Boatfz
שייט אל מיצרי טיראן. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

מיצרי טיראן דולפינים
הדולפינים קפצו לבקר. צילום: אבנית סטרולוב

כתבות נוספות ב- Mood

תן לשים את הראש על דיונה

במלון 315 חדרי אירוח מסוגים שונים. החל מן החדר הקטן והפשוט ביותר, שגודלו כ-70 מטרים רבועים, ועד לארמון הפאלאס, סוויטה מלכותית בגודל של כ-565 מ"ר.

החדרים ממוקמים במבנים דו קומתיים. לחדרים העליונים מרפסות רחבות ידיים, ולחדרים התחתונים יציאה לחצר. לחלקם גם יש בריכה פרטית. כך או כך, כל סוגי החדרים מתאימים לאירוח של משפחות או זוגות.

באגף החדש והמשופץ קיימים 115 חדרי אירוח. אני התארחתי בסוויטה המכונה, איך לא, סוויטת ארבע העונות, שגודלה 156 מ"ר. כלומר – החדר שקבלתי במלון גדול יותר מן הבית שלי!

ומה לא היה כאן? סלון רחב ידיים, פינת אוכל עם שולחן וכסאות, חדר שינה עצום, שולחנות, פינות ישיבה, מבואת כניסה רחבה ושני חדרי הלבשה עצומים. החלק המרשים ביותר בחדר היה ללא ספק חדר האמבטיה. יש בו הדום ישיבה ענק, שיש גדול עם שני כיורים, אמבט עומד גדול, מקלחון נפרד וחדר שירותים נפרד. רק כדי שלא תדאגו, זה לא היה חדר המקלחת היחיד בסוויטה. אפילו הייתה טלוויזיה בתוך המראה!

לכאן כמובן הגיעו כל הפינוקים הקיימים... חלונות בצורת קשתות עם וילונות חשמליים, מוצרי טואלטיקה של חברת ידועות, וחשיבה על הפרטים הקטנים- החל מסוג קיסמי השיניים, וכלה בנעלי הבית הפרוותיות.

זו עבודה קשה לחיות בתוך כל הטוב הזה. לקח לי יומיים לפענח את הטאבלטים הקטנים שעל הקירות ששולטים באופן חשמלי במאפייני החדר (הווילון השקוף, הווילון הכהה, המאוורר, עוצמת האורות ועוד...)

סוויטה במלון ארבע העונות בשארם. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות
סוויטה במלון ארבע העונות בשארם. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

גם אם אתם לא מעוניינים להזמין סוויטה, ומסתפקים בצניעות בחדרים "הרגילים", מדובר בחדרים מפנקים, בגודל של כ-75 מטרים, עם אותו חדר אמבט מפנק, ואותם טאבלטים על הקירות. גם כאן תקבלו מרפסת ענקית או חצר, עם שולחן וכסאות ועם ספת רביצה ועוד.

במלון קיימים גם תשעה סוגי סוויטות:

סוויטת הפאלאס היא אחת מסוגה במלון, וכשמה כן היא – היא מיועדת לארח אורחים רמי דרג, בני מלוכה ושאר מיני סלב. ב"סויטה", שהינה למעשה דירת ענק, ניתן למצוא חדר כושר פרטי, חדר ספא, חדרי הלבשה, חדרי שינה, מטבחים, חדר אוכל "רשמי", חללי משרדים ועוד.  בנוסף לחדרי ההלבשה הגדולים שקיימים בחדרים הרגילים יש גם חדר הלבשה עצום במימדיו, בגודל של 2 חנויות בגדים בקניון. אם משעמם לכן ב"פאלאס", תוכלו להקרין סרט בקולנוע הפרטי. כמובן שכל הטוב הזה מגיע עם משרת אישי 24 שעות ביממה.

אפילו בחצר ניתן למצוא מספר פינות ישיבה, בריכה פרטית, ג'קוזי בנוי חיצוני, ופינת אוכל והדובדבן שבקצפת - לפאלאס אף יש חוף פרטי.

מלון 4 העונות שארם א שייח
הבריכה הפרטית בסוויטת פאלאס. צילום: אבנית סטרולוב

כי האדם צועד על קיבתו...

מנעד התגובות שנתקלתי בהן כשבישרתי לאנשים שאני נוסעת לשארם א-שייח' נעו בין "האוכל שם לא טעים" מפי האנשים העדינים, לבין "תיזהרי, ואל תאכלי שם כלום", ועוד שלל תיאורים פלסטיים.

ואכן, שארם א-שייח' לא ידועה בזכות הקולינריה שלה (בלשון המעטה). נדמה כאילו מלון ארבע העונות הוא אי בודד של קולינריה בים המדבר שסביבו.

במלון יש 12 מסעדות, בתי קפה וברים, שעל כולם מנצח ביד רמה שף סבסטיאנו ספיוורי האיטלקי, בעל ותק של 27 שנים ברשת, ובינינו, ברגע שלדמות הבכירה במטבח יש מבטא איטלקי מתנגן, כבר הכל הופך לטעים יותר. מבין שפע האפשרויות הקולינריות שבמלון, שלוש בולטות במיוחד.

הראשונה היא yatai, מסעדת הדגל של המלון. המסעדה היא מסעדה אסייתית ולה אזור ישיבה פנימי וחיצוני. מיד עם הכניסה למסעדה נמצא במרכזה בריכה דקורטיבית, ובה פרחים צפים ונרות. בפינות המסעדה נמצא, בנוסף למטבחה המרכזי, פינות בהן האוכל מוכן לעיני הסועד. אני כמובן לא יכולתי להתיק את עיניי מפינת הסושי.

Yatai Sushi
מסעדת הסושי. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

מסעדה נוספת ומצוינת היא מסעדת זייתוני, המציגה מטבח לבנוני וערבי. זו הייתה המסעדה האהובה עליי. אולי כי בסופו של דבר האוכל שם הזכיר בטעמיו את האוכל כאן בישראל. במסעדה טאבון ובו נאפים מטעמים לבנונים.

מסעדת לונה היא מסעדה דרום אמריקאית, שהשף שלה מקסיקני. כאן, בסמוך לבריכת האינפיניטי המשגעת, נמצא מאכלים כגון טאקוס, טורטיות, סביצ'ה, צ'ורוס לקינוח ועוד.

בנוסף למסעדות אלו ישנו בר החוף בריזה המתאים בדיוק לקוקטייל שאחרי (או לפני) הטבילה בים.

ואם כל אלו לא הספיקו לכם, תוכלו להזמין הרפתקה מיוחדת במינה – סעודת בוקר בדואית אותנטית בנקודה פרטית אל מול הים.

כאן יכינו לכם שולחן נמוך, כריות ומזרונים לשבת עליהם, המלצרים יעטו גלביות והאוכל יהיה מסורתי ואותנטי.

Breeze Bar 2 E
בר החוף בריזה. תמונה באדיבות רשת מלונות ארבע העונות

מלון 4 העונות שארם א שייח
ארוחת בוקר בדואית מול הים. צילום: אבנית סטרולוב

להיות או לא להיות (גם מחוץ למלון) זו השאלה

כאן מצאתי את עצמי בדילמה קשה במיוחד. מחד, בכל זאת, טסתי לחו"ל, ליעד חדש, ורציתי מאד להכיר את היעד, לחוות אותו ולהכירו.

מצד שני.... המלון... הבריכה..... החדר.... הם מאד פיתו אותי להישאר ולהתנמנם בשמש החמימה תחת שמשיה ועץ דקל, תוך שמלצר חייכן מגיש לי עוד פינוק אל שפת המים (ואפילו דואג שהמים בצידנית יהיו עם קרח). בסוף קיבלתי החלטה יצאתי לדגום את המיטב שיש לשארם להציע;

* מתחם סוהו: ממוקם 5 דקות הליכה מן המלון. מדובר באזור המיועד לבילוי וחיי לילה, מלא אורות מנצנצים, בחל מן השלט המקבל את פניכם בכניסה, והמשך בשדירות שלמות עם קשתות של אורות ועמודי פרחים מוארים. כאן ניתן למצוא מסעדות, פאבים, בתי קפה,  מופע מזרקות מרקדות, מופעים חיים, וכמובן קניון וחנויות. 

מתחם סוהו שארם.
מתחם סוהו, שארם. צילום: אבנית סטרולוב

* העיר העתיקה: מי שרוצה להרגיש את שארם האמיתית, מוזמן להגיע לאזור העיר העתיקה. מדובר בנסיעה של כ-20 דקות מן המלון (15$ למונית מפתח המלון). כאן תוכלו לטייל בין חנויות המציעות תבלינים, מזכרות ובגדים, להתפעל מהמסגד היפהפה שנראה ממש כמו תפאורה מסרט ולטייל. מבחינת ההרגשה, חשנו כאן מאד בטוחים. האזור תחום ושוטרי התיירות מסתובבים כאן.

* קפה אל פארשה: אחת הנקודות הכי חמות היום בשארם היא קפה אל פארשה. גם הוא במרחק של כ-20 דקות מן המלון (שוב – 15$ למונית). המקום נראה כמו אוסף של עתיקות שנאספו משוק הפשפשים – כסאות לא תואמים, דלתות ששינו את יעודן ועוד. בלילה, נדלקים האורות על כל צלע ההר, הירח משתקף, והמוני אנשים מתכנסים סביב שולחנות קטנים, ישובים על גבי מזרונים  סביב נשנושים או נרגילות. מדובר באחד המקומות הכי איניים בשארם (כולם רוצים להצטלם שם) ולכן קחו בחשבון כי יש רשימת המתנה בכניסה.

* אבנית (ניתי) סטרולוב, מדריכת טיולי בוטיק ובעלת הבלוג ואתר הטיולים טיולים ורגעי אושר, הייתה אורחת של מלון ארבע העונות בשארם א-שייח.