טיסה קצרה, אוכל מוכר ואווירה ים תיכונית - העיר שהפתיעה אותנו לטובה

אתונה של קיץ 2022 היא עיר תוססת, מלאת חיים, שלגמרי שווה להגיע אליה. גייל זאבי ציבלין תפרה עבורכם את החופשה המשפחתית המושלמת בבירה היוונית

גייל זאבי ציבלין על האקרופוליס

האיים היוונים הם בין היעדים הפופולאריים ביותר לחופשה משפחתית בקיץ. הטיסה הקצרה, האוכל המוכר, האווירה הים תיכונית, החמימות של היוונים והנופים עוצרי הנשימה הם שילוב מנצח וזול (יחסית).

אתונה נחשבה עד לשנים האחרונות תחנת מעבר לאיים היוונים, מקום לנחות ולקחת טיסת המשך, או לשכור רכב ולהמשיך הלאה. אבל, אתונה שאחרי הקורונה היא עיר תוססת, מלאת חיים, שלגמרי שווה להישאר בה.

היוונים, בעלי המזג הים תיכוני, דומים לנו מאד באהבתם לילדים ולכן העיר הזו מושלמת להגיע אליה כמשפחה. באתונה לא יסתכלו עליכם מוזר אם הילד ישכב על הריצפה ויצרח את נשמתו ברחוב, או אם הקטנה תשפוך את המיץ על כל השולחן. חרשנו את אתונה כדי לתת לכם את הטופ שיש לעיר להציע.

אטרקציות באתונה

האקרופוליס

להגיע לאתונה ולא לבקר באקרופוליס, זה כמו להגיע לפאריז ולא לראות את האייפל. במרכז ההיסטורי של העיר העתיקה, מתנשא מעל לעיר כולה, נמצא האתר ההיסטורי הכי משמעותי ביוון – האקרופוליס. מדובר במבנים ושרידים ארכיאולוגיים מהתקופה הכי טובה של אתונה ובראשם הפרתנון. גם הילדים יכולים ליהנות בסיור במקום, להתרוצץ חופשי ולשמוע סיפורים מרתקים על תקופות קדומות. מומלץ בקיץ שלא לעשות את הסיור בשעות החמות.

ימים ושעות פתיחת מתחם האקרופוליס ועלויות כניסה :

מחיר 20 יורו לאדם או 30 יורו לאדם בכרטיס משולב ביחד עם מוזיאון האקרופוליס.

שעות פתיחה בקיץ - יום שני עד שבת-7:30 -19:00, יום ראשון 10:00-19:30

האתר הרשמי של האקרופוליס כולל הזמנת כרטיסים אונליין ומידע חשוב נוסף. 

מוזיאון האשליות

אין ילד שלא נהנה במוזיאון האשליות הזה, הממוקם בלב השכונה המרכזית, מונסטיראקי. חוויה ויזואלית, חושית, חינוכית ובידורית עם תערוכות חכמות, חדרי משחקים, טריקים משעשעים, אוסף הולוגרמות ועוד.ני תן לרכוש במקום גם  משחקי חשיבה שונים, מזכרות וחולצות. 

המוזיאון נמצא  ברחוב  Ermou 119 - הכניסה היא מרחוב פנימי Astiggos 12

פתוח בכל יום בין השעות 10:00 - 22:00. מחירים: חינם עד גיל 5. ילדים עד גיל 18,  6 יורו. מבוגרים, 9 יורו. יש גם כרטיס משפחתי במחיר 23 יורו. 

קישור לאתר המוזיאון

מוזיאון רכבי האספנות של יוון

אם הילדים שלכם חובבי מכוניות, המוזיאון הזה יהיה גן עדן עבורם. מדובר באוסף נדיר וענק של רכבים מכל התקופות, במוזיאון סופר מושקע ברמה בינלאומית. המוזיאון ממוקם ממש במרכז אתונה בקרבה למלון נובוטל אתונה, מידע נוסף והוראות הגעה ראו באתר האינטרנט של המוזיאון.

קישור לאתר המוזיאון

חילופי המשמר

יש משהו בחיילים, לבושים במדים מסורתיים, אוחזים בנשק וצועדים בצורה קצת מצחיקה, שכובש כל ילד ואף מבוגר. טקס חילופי המשמר, שנערך מדי יום במרכז העיר הוא משהו שלא כדאי להחמיץ. כל שעה עגולה, ברחבת קבר החייל האלמוני בכיכר סינדגמה. בימי ראשון בשעה 11:00 הטקס ארוך ומרשים יותר עם תזמורת ו-120 חיילים.

XPLORE Entertainment Center

במרחק של 20 דק ממרכז העיר, אבל מאידך צמוד לקניון (מקום מושלם להורים בזמן שהילדים עסוקים), נמצא המתחם המושלם הזה עם 3 חללים של פעילויות מכל הסוגים, לילדים במגוון גילאים, ובעיקר בתנאים ממוזגים. 

קישור למקום ופרטים נוספים

XPLORE Entertainment Center - צילום גייל זאבי ציבלין
XPLORE Entertainment Center

מקומות לשוטט בהם

הפלאקה

הפלאקה היא אחת השכונות הכי מתויירות באתונה, ולא בכדי.  למרות שהשכונה העתיקה הזו מוצפת תיירים, הקסם שלה לא התפוגג. מדובר בסימטאות עתיקות מלאות במסעדות, חנויות מזכרות ובעיקר אווירה שמחה וצבעונית. מכל מקום בשכונה תראו  מעל ראשכם את האקרופוליס של אתונה.

הפלאקה נמצאת בין תחנת סינטאגמה לבין תחנת מונסטראקי ותחנת אקרופוליס של המטרו, תוכלו לעשות את כל האיזור בשעה הליכה.

שוק הפשפשים של אתונה

שוק הפשפשים הידוע של אתונה, מצוי סמוך לתחנת המטרו Monstraki שבמרכז אתונה, הוא המקום למצוא מציאות ולקנות לילדים כמה שטויות בזול. בימי ראשון המקום מוצף במוכרים, שינסו למכור לכם הכל מהכל ויש בהחלט מה למצוא שם.

שוק הפשפשים באתונה. צילום: מיכל בן ארי מנור
שוק הפשפשים באתונה. צילום: מיכל בן ארי מנור

הכי חשוב - איפה אוכלים עם הילדים 

Little Kook

אם יש מקום שהילדים יעופו עליו, זה המקום הזה, שנראה לקוח מעליסה בארץ הפלאות. מקום קסום, בקטע רחוב קטנטן שכולו אגדה אחת מופלאה. האוכל אמנם לא הטעים ביותר באתונה, אבל החוויה כולה לא תשכח.

קישור למקום ופרטים נוספים

Crust

ממוקמת במרכז, המסעדה הזו היא המקום המושלם לילדים שאוכלים רק פיצה.

LUKUMAΔΕΣ

הסופגניות היווניות הם אחד הקינוחים הכי שווים, שאתם חייבים לנסות וזה המקום הכי טוב לאכול אותן.

קישור לאתר

Dickie Dee

הגלידה הטובה ביותר באתונה - נמצאת ממש ממש במרכז והכי טעימה שיש.

Balthazar

מקום לצאת אליו ולהשאיר את הילדים עם בייביסיטר - אחת המסעדות הכי מדוברות ושוות באתונה עם אוירה צעירה, שמחה ועיצוב עוצר נשימה. מטבח פיוז'ן עם נגיעות אסייאתיות וחוויה קולינרית מהמדרגה הראשונה.  המסעדה יקרה ולא תראו בה כמעט משפחות עם ילדים, אז לערב הזה תגיעו לבד.

קישור לאתר המסעדה

האינסטגרם של גייל זאבי ציבלין

גייל זאבי ציבלין בLittle Kook
גייל זאבי ציבלין בLittle Kook