התחליף המושלם למלדיביים: הריזורט החדש מרשת אננטרה שנפתח בראס אל ח'ימה

ווילות פרטיות על הים אל מול נוף עוצר נשימה של לגונות תכולות והרים מרהיבים. קבלו את המלון החדש והיוקרתי של רשת אננטרה, הממוקם על חצי אי פרטי בראס אל ח'ימה, האמירות הפחות מוכרת באיחוד האמירויות, שמחכה לישראלים

521092 Anantara Mina Al Arab R ראס אל חימה

מלון אננטרה מינה אל-ערב, ראס אל-ח'ימה (Anantara Mina Al Arab), פתח את שעריו ומביא את בשורת האירוח היוקרתי-אקולוגי לאמירויות. המלון ממוקם על חצי-אי פרטי עטוף בתפאורה טבעית שאין שני לה; נוף מדברי במיטבו, כפי שלא נראה מעולם, שופע חול זהוב וצמחיה טבעית היוצרים חווית אירוח שלווה ויוקרתית על רקע נופם של הרי חג'ר המרהיבים, המהווים אזור תיירות ייחודי, הודות למפגש בין המדבר לים, לגונות תכולות וחיות אופייניות למקום.

בריזורט תמצאו בריכת אינפיניטי לצד מגוון רחב של מרחבי אירוח שונים הכוללים חדרי אורחים מרווחים וסוויטות, חלק במבנה המלון המרכזי והמודרני וחלק ממוקמים במבנה מסורתי. עיצוב החללים נשען על אלמנטים מודרניים לצד אלמנטים עיצוביים מקומיים עתיקים וכל זה עטוף בנוף הטבעי של רצועות החוף הבלתי נגמרות של המפרץ הפרסי הנשקף ממגוון המרפסות שבחדרים השונים.

521095 Anantara Mina Al Arab R ראס אל חיימה
Anantara Mina Al Arab - אננטרה מינה אל-ערב

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

השראה מהאיים המלדיביים

ההשראה ליוקרה העיצובית של המלון מגיעה מאיי המלדיביים ומדובר במלון הראשון באמירויות אשר מציע וילות פרטיות על הים שיש בהן שפע של חלל מגורים פנימי, דק חיצוני הכולל בריכה פרטית, מסעדה הממוקמת בחוף הפרטי של איזור הווילות.

חלק מהסטנדרט השירותי של המלון הוא שירות אירוח פרסונלי לאורחי הווילות מה שמבטיח שהעדפותיו הייחודיות של כל אורח יטופלו בכל הזדמנות. בנוסף, עלות השהות כוללת גם חוויות שיבטיחו פינוק יוקרתי כגון מסאז' או ברביקיו פרטי.

 

מסעדות ספורט ימי וספא

הריזורט כולל 6 מסעדות וברים, כשמסעדת הדגל של המלון, מקונג, מציעה מהעושר של מזרח אסיה עם מנות מתאילנד, וייטנאם וסין.

במקום תמצאו מגוון עשיר של ספורט ימי ומתקני פנאי שונים הכוללים מרכז כושר, יוגה, מועדון ילדים ומועדון נוער.

מי שדווקא חפץ בחופשה שקטה ושלווה יוכל ליהנות ממתחם הספא שעוצב במטרה ליצור חלל ריפוי ומרגוע. הספא ממוקם בלב גנים המשקיפים ללגונות והוא כולל 7 חדרי טיפול פרטיים. הטיפולים כוללים שימוש במסורות ובתכשירים מקומיים כגון טיפול פנים עמוק באמצעות קרמים עשויים תמרים, מלחים ודבש מקומי. כל אלה לצד הטיפולים מארץ המוצא של רשת אננטרה - תאילנד.

Anantara Mina Al Arab - אננטרה מינה אל-ערב ראס אל חיימה
Anantara Mina Al Arab - אננטרה מינה אל-ערב

 

ריזורט הדוגל בערכי קיימות

אחד מהעקרונות הייחודיים של הריזורט החדש בראס אל-ח'ימה הוא קיימות ושמירה על אוצרות הטבע הנטועים במפרץ דרך פעולות ואסטרטגיות שמטרתן הפחתת שימוש בפלסטיק והפחתת שימוש באנרגיה. כל חללי האירוח נבנו על בסיס עקרונות אקולוגיים והריהוט כולו בנוי מחומרים ידידותיים לסביבה כמו עץ ירוק, בדים ופלסטיק ממוחזר. תשומת לב רבה ננקטה בבנייה במטרה לא לפגוע באקוסיסטם הייחודי הכולל מפגש בין ים למדבר.

 

לחקור את התרבות והטבע המקומיים

כמו כל מלון ברשת אננטרה, גם בריזורט החדש בראס אל-ח'יימה לאורחים יש את האפשרות לקחת חלק בתרבות המקומית. חלק מחוויות הדגל של הריזורט כוללות:
טיולים במסלולי הליכה בהרי ג'בל ג'ייס. מסלולים אלה כוללים פיקניק גורמה שמוגש בפסגת ההר המשקיפה אל נופים מרהיבים; שייט קיאקים לצד פלמינגוס; שייט יוקרתי במפרץ בו תוגש ארוחת שף שמוגשת על הסיפון בדיוק בשעת השקיעה או טיסה בכדור פורח שמאפשרת תצפית על חיות הפרא של האיזור.

ראס אל-ח'ימה
לחקור את הטבע של ראס אל-ח'ימה | צילום: שאטרסטוק

 

ראס אל חיימה  - נעים להכיר:

ראס אל חי'מה (RAK), שטרם נכבשה על ידי הישראלים, היא האמירות הרביעית בגדולה באיחוד האמירויות וגם הגבוהה והצפונית ביותר - המקום בו הים, המדבר וההרים נפגשים.

מבחינה תיירותית היא פונה לקהל שפחות מחפש את ה"שופוני" והזוהר של דובאי ואבו דאבי אלא יותר את הטבע, הרוגע, האותנטיות, מפגש עם המקומיים לצד אפשרויות יותר הרפתקניות.

Aerial,view,of,ras,al,khaimah,,united,arab,emirates,ראס אל חי'מה
ראס אל חי'מה - מפגש בין הר, מדבר וים | צילום: שאטרסטוק

 

האם ראס אל ח'ימה בטוחה לישראלים?

שאלת השאלות בימים אלו היא האם ראס אל ח'ימה בטוחה לישראלים. תמר סמולביץ, מארגנת ומדריכת טיולים לראס אל ח'ימה ובעלת חברת הטיולים "הגמל ההרפתקני", המתגוררת בראס אל ח'ימה למעלה משנתיים, מרגיעה ואומרת כי האמירות הקטנה בטוחה ושקטה.

"אנחנו כאן ולא נתקלנו במשהו לא נעים או מפחיד, והרבה יודעים שאנחנו ישראלים" מספרת תמר "אין אפילו חשש מלהסתובב או להראות סימנים של יהדות. בחודש הבא יש כאן פסטיבל אומנות, שהאוצר שלו ישראלי ואמנים ישראלים ייקחו בו חלק. הפסטיבל הוא תחת הקרן של האמיר, שתומך מאוד בחיבור של ישראל לאמירויות ובעיקר לראס אל-ח'ימה"

 

מה מייחד את ראס אל ח'ימה משאר האמירויות?

"היא נחשבת לאמירות של הטבע" מתארת תמר "מעבר למדבר ולדיונות המרהיבות יש בה גם את רכס הרי חאג'ר שבהם נמצא גם ההר הכי גבוה באמירות (ג'אבל ג'איס). יש באזורים ההררים שפע של מסלולי טבע מדרגת קושי קלילה ועד למסלולים מאתגרים ומיוחדים. ישנם וואדיות מוריקים, חורשות מנגרוב באמצע העיר עם להקות פלמינגו וכמובן חופי ים יוצאי דופן עם חול לבן ומים בצבע טורקיז.
מאפיין חשוב שלה הוא ההיסטוריה – תמצאו בה את חוות הפנינים הפעילה האחרונה (האמירות בעבר נקראה ג'ולפאר שזו פנינה), כפר דייגים שננטש ונשאר כמוזיאון חי בו ניתן ללמוד על החיים טרום האיחוד והנפט, מבצר עתיק ועוד.

יתרון גדול זה מזג האוויר, בממוצע, הטמפרטורות בראס אל ח'ימה נמוכות בעשר מעלות מאשר בדובאי ובאבו דאבי, והלחות בה נמוכה יותר.

דבר נוסף שאני מאוד אוהבת כאן – זה החיים האמיתיים של המקומיים. מעל למחצית האוכלוסייה הם אמירתיים (בניגוד לדובאי בה הם פחות מ-15%)".

ראס אל חיימה
פלמינגו באמצע העיר | צילום: Denys Gromov

 

3 דברים שאסור לפספס בביקור בראס אל ח'ימה:

ג'אבל ג'איס

ההר הגבוה בכל האמירויות, המזמן נוף מרהיב שנשקף מפסגתו, מסלולי הליכה מאתגרים, אתרי טיפוס  וגם את האומגה הארוכה בעולם, שמאפשרת לחצות את השמים ואת הנוף היפה של הרי ג'בל ג'ייס בגובה 1,834 מטרים, במהירות של לפחות 120 קמ"ש באורך של 2,832 מטרים מעל המדבר. עוד אטרקציה בהר היא מגלשת הרים בשם Jais Sledder, באורך של 1,840 מ'.

ג'זירה אל ח'מרה

״האי האדום״, כפר דייגים נטוש שעובר עכשיו תהליכי שימור, ניתן להסתובב בכפר ולהתרשם ממבנים, בתי מגורים, חנויות ומסגדים, המשקפים איך נראו החיים באמירות לפני שהנפט שינה את את פניה.

חוות הפנינים סוואידי (Suwaidi Pearls Farm) 

החווה היא מרכז מבקרים שבו ניתן ללמוד על ההיסטוריה עתיקת היומין של חקלאות הפנינים באזור והתקופה בה ראס אל חי'מה הייתה אחד מנמלי הסחר הפעילים במפרץ הפרסי. אל מרכז המבקרים,  שנמצא על רפסודה בים, באל ראמס (Al Rams), מגיעים בשיט על סירה מסורתית, כאשר השייט לצד מנגרובים ולהקת פלמינגו, מהווה חלק מהחוויה.

ג'אבל ג'איס ראס אל ח'ימה
ג'אבל ג'איס, הפסגה הכי גבוהה באמירויות | צילום: שאטרסטוק

 

איך מגיעים לראס אל ח'ימה?

ראס אל ח'ימה ממוקמת כשעה נסיעה משדה התעופה של דובאי או שעתיים ורבע משדה התעופה של אבו-דאבי.

פלאיי דובאי מפעילה קו יומי בין תל אביב לדובאי ואיתיחאד מפעילה טיסות בין תל אביב לאבו דאבי.