המירוץ מגיע ליער הגשם הגדול בעולם | 10 עובדות מרטיטות על האמזונאס

הזוגות עוד לא יודעים מה מצפה להם כשהם נוחתים ביער המסוכן בעולם, ביתו של נחש האנקודה ועם למעלה מ 50 שבטים שמעולם לא היו בקשר עם העולם המודרני. מפחדים? גם אנחנו! הנה 10 עובדות מצמררות על האמזונאס וגם למה כדאי לנו לשמור עליו

Shutterstock 671979868

 

  1. זהו יער הגשם הטרופי הגדול ביותר בעולם

יער הגשם משתרע על שטח של 5.5 מיליון קמ"ר, שהוא אפילו גדול יותר מהודו, שהיא אחת המדינות הגדולות בעולם. זה ביתם של מיליוני בעלי חיים וצמחים ולכן יש לו תפקיד חשוב במערכת האקולוגית של כדור הארץ. האמזונאס נמצא ב -9 מדינות: ברזיל, בוליביה, קולומביה, אקוודור, פרו, גיאנה וסורינאם.

 

  1. עדיין חיים שם שבטים מקומיים

ההערכה היא כי 400-500 שבטים ילידים מתגוררים ביערות הגשם של האמזונאס. אולי כ- 50 שבטים מעולם לא היו בקשר עם העולם המודרני, אם כי שבטים נוספים מותקפים על ידי כורתים בלתי חוקיים העוברים על אדמתם. חלק מהשבטים הילידים בחרו לערבב חיים מודרניים גם עם חיי האמזונאס.

שבטים אמזונאס
Shutterstock

 

  1. כ -20% מהחמצן בעולם מיוצר כאן

יערות הגשם של האמזונאס נקראים לעיתים קרובות "ריאות כדור הארץ" וזה נכון במובנים רבים מכיוון שכ -20 אחוזים מכלל החמצן על הפלנטה שלנו מיוצרים כאן ביער הגשם הזה. למרבה הצער, העתיד לא נראה בהיר במיוחד עם המספר ההולך וגדל של כריתת עצים בלתי חוקית כמו גם כריתת יערות כדי לפנות מקום לחקלאות ולבקר.

אמזונאס
Shutterstock

  1. ביתם של יותר מ -50% מהמגוון הביולוגי בעולם

אם יער הגשם באמזונאס ייעלם, היינו מאבדים כמחצית מהמגוון הביולוגי על פני כדור הארץ הזה. בהתחשב בכל בעלי החיים, החרקים והצמחים, ביולוגים מעריכים כי יותר מ -10 מיליון מינים חיים בגבולות האמזונאס.

 

 

  1. רבע מהתרופות מיוצרות מצמחים באמזונאס

כ -25 אחוזים מהרפואה המודרנית מיוצרים עם מרכיבים המצויים בצמחי האמזונאס. עם זאת, רק כמות משוערת של 1% מכלל הצמחים ביערות הגשם נבדקה ביכולותיהם לעזור לבני אדם.

 

עוד על המירוץ למיליון אולסטארס:

האולסטארס באמזונאס | הטקסים הרוחנים המזעזעים בעולם

המירוץ למיליון באמזונאס: גלו איזו חיה מסתתרת בכם

"בשלב הזה איבדנו את נטע": עומר ונטע פוגשים את תולעי הענק

  1. השם אמזונאס ניתן על ידי חוקר ספרדי שנכנס לקטטה עם לוחמות-

לאמיתו של דבר, ישנן מספר גירסאות על מקור השם אבל החביבה שבהן היא שהשם ניתן על ידי החוקר הספרדי פרנסיסקו אורלנה שהותקף על ידי לוחמות, אותן השווה לאמזונות שנמצאו במיתולוגיה היוונית.

 

אמזנואס לוחמות
Shutterstock

  1. זהו ביתו של הנחש הגדול ביותר בעולם אבל לא רק-

האנקונדה הירוקה אורבת במי האמזונאס, והיא הנחש הגדול ביותר בעולם שאורכו עד 9 מטר. למזלם של בני האדם, היא לא באמת רואה אותנו כטרף אבל היא בהחלט יכול להרוג אדם בוגר. זהו גם ביתו של דג הפיראנה הידועה לשמצה וצפרדע קטלנית שההרס שלה יכול להמית. וחרקים אתם אוהבים? יש שם מעל ל2.5 מיליון מינים!

 

אמזונאס נחש
Shutterstock

 

  1. נראה טוב לגילו- אין תאריך מדוייק אבל משערים שמעל ל55 מיליון שנה. מאז ועד היום חלו שינויים רבים באקולוגיה ובעלי חיים וצמחים שונים התמודדו עם הכחדה בעוד שחלקם המשיכו בקיומם.

 

  1. חושך תמידי- בגלל עובי העצים, קרקעית האמזונאס נמצאת בחושך קבוע. למעשה, כאשר יורד גשם, לוקח בערך עשר דקות עד שהמים מגיעים לקרקע!

אמזונאס
Shutterstock

 

  1. אז מה יקרה אם יער הגשם באמזונס ייעלם?

לא רק שנאבד מספר עצום של מינים, אלא שגם איכות האוויר תחמיר בעולם, ומזג האוויר ישתנה גם כן. מדענים משערים שהתוצאה תסתיים באירועים קטסטרופאליים עבור העולם. כריתת יערות היא בעיה ענקית כאשר יותר מ -7 מיליארד עצים נכרתים מדי שנה. זה אחד האיומים העיקריים נגד הישרדות האמזונאס ואולי כדאי להתחיל לטפל בעניין הספציפי הזה למען כולם.

 

המירוץ למיליון אולסטארס, רביעי ושבת אחרי החדשות בערוץ 13