האולסטארס באמזונאס | הטקסים הרוחנים המוזרים בעולם

האולסטארס מגיעים אל לב האמזונאס ונדרשים לעבור טקס רוחני מקומי ולא כולם מצליחים לעמוד בכך. בעולם ישנם טקסי פולחן רבים אך לא כולם עושים את זה בדרך דומה. אצלנו יש את טקסי הבר מצווה שמלווה בקריאה בתורה וזריקת סוכריות, כואב, אבל הרבה פחות מהטקסים שעדיין קיימים בעולם. לא לבעלי לב חלש

 

הנה כמה מהטקסים הרוחנים המוזרים ביותר שעדיין קיימים בעולם ואף מילה על ברית מילה:

  1. בשבט היאנומאמי (Yanomami) מאמזונאס שורפים את המתים ומערבבים עם האפר שלהם ו... בננות טריות. את הקינוח המעניין הזה אוכל כל השבט על מנת שרוחו של המת תמשיך לחיות איתם גם בעתיד.

צילום: Shutterstock

 

  1. בשבט הסטרה-מאווה מהג'ונגלים של האמזונאס צריך הצעיר להוכיח שהוא ראוי להשתייך לעולם הגברים והוא נדרש לעבור טקס חניכה מהכואבים שיש. בטקס הנערים מכניסים את ידיהם לתוך כפפות שבתוכן מאות נמלי-קליע. הכאב שגורם עקיצתן הוא הכאב שנחשב לכואב ביותר שנוצר על ידי חרק. הנערים צריכים להשאיר את ידיהם בתוך הכפפה לפחות 10 דקות וגם אסור להם להתלונן. אחרי עשרות עקיצות והתעלפויות תם הטקס אבל בשבט הזה  קשוחים במיוחד וחוזרים עליו עשרים פעם. לפעמים הנערים נכנסים לתרדמת של כמה ימים או פשוט מתים אבל חברי השבט מוכנים להישבע שהטקסים האלו מחסנים מפני מחלות וארס של החיות השונות בג'ונגל. לא נתווכח איתם.

 

 

 

  1. לשבט Fulani שנמצא בעיקר באזורים המערביים של אפריקה יש דרך מאתגרת כדי להכיר לנערים הצעירים את הקשיים שהם יחוו בחייהם הבוגרים. הנערים נשלחים לקרבות אחד נגד השני עם כלי נשק שנוצרו במיוחד ולבסוף הקהל בוחר מי נלחם טוב יותר מבין השניים ומכריז עליו כמנצח.

 

 

 

  1. אצל השבאי והנואטו שחיים באי ונואטו שבאוקינוס השקט ישנו טקס הנקרא "באנג'" ובו בגילאי 7-8 קושרים חבלים מצמחים לרגליהם של הילדים והם קופצים קפיצת בנג'י ממגדל שגובהו מעל ל 30 מטרים. החבלים לא חזקים במיוחד וגם הקשירות לא תמיד ולכן יש סיכוי שהם ישברו איזה רגל או שתיים בדרך.

 

 

  1. עוד מקום בו מתייחסים למתים בכבוד הוא מדגסקר, שם רוקדים עם עצמות המת. פסטיבל ה"פמדיאנה" או "חג סיבוב העצם", הוא אירוע שמקיימים אחת לכמה שנים באי. המקומיים רוקדים בו עם המתים וזאת על מנת לפרק את העצמות של המתים מהר יותר בקברם כדי להביא אותם אל עולם המתים מהר יותר.

 

  1. בני שבט האלגונקווין בצפון אמריקה כולאים את הצעירים שלהם בכלובים שם הם צורכים מנה של סם שהופק מצמח הדטורה שגורמת להזיות קשות. המטרה היא להשכיח מהם את הילדות ובעצם "לפתוח דף חדש" בכניסתם אל הבגרות. כשהם חוזרים אל הכפר - אם הם חלילה מזהים אנשים או חפצים מילדותם, סימן שהם עדיין זוכרים את הילדות שלהם והם נשלחים בחזרה לכלובים. נשמע כמו פאן בסך הכל.

 

צילום: Shutterstock

 

  1. על האבוריג'ינים שמעתם? אז מתבגרי השבט האוסטרלי, שמגיעים לגיל הבגרות נזרקים מסירה בלב ים, קילומטרים רבים מהחוף והם נדרשים להגיע בשחייה ליבשה, זאת כדי שהחזקים ביותר ישרדו ויישארו בשבט. כיום הטקס מעט שונה והנערים שלא מצליחים להגיע ליבשה מקבלים גלגל הצלה - אבל עדיין נחשבים ללוזרים לכל ימי חייהם.

צילום: Shutterstock

 

"בשלב הזה איבדנו את נטע": עומר ונטע פוגשים את תולעי הענק

המירוץ למיליון באמזונס: גלו איזו חיית ג'ונגל מסתתרת בכם

"כל שלוק קטן אני מרגיש שמתעללים בי"

המירוץ למיליון אולסטארס, רביעי ושבת בערוץ 13