כל ההתחלות קשות: כך נפתחו העונות הקודמות של הישרדות; אז מה מחכה לנו הפעם?

לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו ממש כבר סופרים את הימים עד לעליית העונה החדשה של הישרדות; במקום לשבת ולחכות, חזרנו להתחלות של כמה מהעונות הקודמות ונזכרנו במשימות הראשונות שחיכו לשורדים; מה מצאנו? בעיקר קרבות בוץ מלוכלכים; ומה יחכה הפעם לשורדים הטריים? אנחנו רק יכולים לדמיין | הישרדות, פרק הבכורה, שבת ב-21:30 ברשת 13

זמן צפייה: 00:58

בכל פעם שאנחנו מתיישבים לצפות בפרק פתיחת עונה של הישרדות, עולה בנו התהייה: למה המתמודדים מגיעים לאי עם בגדים מהודרים כל כך? כלומר, מה - הם לא מנוסים מספיק בשביל לדעת שההפקה לא תשאיר אותם כאלה נקיים, ודי מהר תורה להם להתפלש בבוץ? ומה נסגר עם הבנות שבאות, לא עלינו, עם עקבים? התבלבלתם חברים - פה זה לא בית האח הגדול.

לכתבות נוספות:

אבל עזבו, אנחנו לא כאן בשביל לשפוט. באנו לפה כדי להיזכר ולהזכיר איך נראו ההתחלות הקודמות של שורדי העבר, וגם כדי לנסות לנחש מה צפוי לשורדים הצעירים שממש השבוע יצאו לדרך עם שידור הפרק הראשון בעונה החדשה (שבת, 21:30 ברשת 13).

עונה 5

גם הפעם כבכל העונות השורדים הגיעו עם מיטב מחלצותיהם (ב"מיטב" אנחנו גם מתכוונים ליובל שם טוב שבא עם האאוטפיט המלא של יובל המבולבל. כן, כולל הכובע האדום). בתור התחלה הם נדרשו להסתכל טוב טוב על שאר המתמודדים, ולבחור למי לדעתם יש תכונות של מנהיג. אחרי שהצביעו עבור ליה גיל ודודו אווט, הגיעה משימת הדו-קרב כשעל הפרק: החלוקה לשבטים.

ברחבת המשימות פוזרו 8 מתחמי דו-קרבים שונים, כשכל אחד התאפיין בתכונת אופי אחרת: כוח, מוח, עמידות, סיבולת, נחישות, סבלנות, אומץ וריכוז. ברגע שגיא נתן את האות, כל שורד בחר מתחם להתחרות בו מול שורד אחר, ומי שניצח - קיבל את האפשרות לבחור לאיזה שבט הוא רוצה להשתייך. השבט הראשון שהתמלא בשורדים זכה בברזנט, ואילו השבט השני נאלץ להתמודד עם גשמי המונסון העזים ועם מועצת השבט הראשונה שבסופה הדחה - שהגיעה ממש יום אחרי.

אה רגע, והיה עוד משהו בפתח העונה ההיא: השורד במסכה. אחד המתמודדים הגיע כשהוא עוטה מסכה לראשו, ורק בתום הקרבות והחלוקה לשבטים התברר כי מי שמסתתר מאחוריה הוא זהר שטראוס, השורד שהשתתף גם בעונה שלפני כן ובא לתקן את ההדחה המוקדמת.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-05-vip-clips-01-part-05' autoplay='0' credit='' desc='הדו-קרב שהפיל את פאני בוזגלו' poster='' kid='1_iwafq3fb' duration='']

עונה 4

כן כן, שוב השורדים התבלבלו והתלבשו לקוקטייל חגיגי בשישי בבוקר ולא למשחק מטורלל שמתרחש כולו על אי בודד. נו, מה נגיד לכם. בכל מקרה, המשימה הראשונה הפעם היא אחת המשימות היקרות לליבנו בכל תולדות הפורמט: זו אחת המשימות הבודדות שראינו את דנה רון לפני שפרשה והותירה אותנו שבורי לב ומלאי ספקות מה היה קורה לו הייתה ממשיכה בתחרות.

בעונה זו, השורדים המפונפנים התבקשו לדרג האחד את השני מהמתמודד האהוב ביותר - לזה שפחות. על מה הם התבססו? על היכרות קודמת בתקשורת, אייטמי רכילות וכתבות שקראו. מי שנבחר לשורד הכי אהוב הוא עידן חביב ("כל הבנות, חוץ ממני, בקראש עליו". ד. רון), ואילו זה שפחות היה דוד דביר ("מי ששופט - סופו להישפט", ל. סמדג'ה).

הדירוג החברתי הזה הוא שהביא הלכה למעשה לחלוקה לשבטים, כשמיד אחרי התחילה המשימה שאילצה את השורדים לשלוף ציפורניים ולהילחם כמו צ'יטות. במתחם המשימות פוזרו, נקברו באדמה או נתלו על העצים פריטים חיוניים להישרדות, כגון ברזנט, אבן אש, מצ'טה ואפילו פסלון חסינות. החוקים פשוטים: כל עוד החפץ שנאסף לא עבר את קו הסיום הוא מותר לכל אדם - מה שהוביל לקרבות בוציים שבסופם ערימת ילדים אחת גדולה ומלוכלכת.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-04-vip-clips-01-part-05' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_fom1jdu0' duration='']

עונה 3

אז מה היה לנו פה חוץ מליהיא גרינר בחליפת נצנצים וסטילטו אימתניים? השורדים הגיעו אחד אחד לאי בסירת מנוע, ואחרי המינגלינג המלבב (בכל זאת, סלבס) תהו מה עליהם לעשות - וזה נשמע בערך ככה: רגע, איפה גיא זו? אה, הנה תיבה - בואו נפתח אותה ונגלה משהו; ואכן, בתוך התיבה הסתתרו תשע בנדנות בצבע צהוב. אבל היי, זה לא מספיק לכולם!

לאט לאט הבינו השורדים שהמשחק התחיל: אחרי שיטוט קל באי הם מצאו תיבה נוספת כשהפעם היו בתוכה בנדנות בצבע אדום. כך, באופן אקראי למדי על בסיס "כל הקודם זוכה", חולקו השבטים - ולא כולם היו מרוצים: "אוף, למה אני מתחזרת כל כך מהר?", רטנה גרינר, "לא שמתי לב מי עוד לקח בנדנה צהובה ולא הבנתי מה קורה". שמחה גואטה, לעומת זאת, קיבלה זאת קצת יותר בסבבה: "צהוב זה טוב, זה שמש".

אבל רגע, יש עוד טוויסט בעלילה! אחרי שהעבירו לילה באי, השורדים נפגשו עם גיא זו-ארץ שהבהיר: רק אני קובע כאן את החוקים. אחד אחד הוא קרא להם והחליט אם יישארו בשבט שאליו הצטוותו עם הנחיתה על האי וחלוקת הבנדנות החפוזה או שמא יעברו לשבט השני. גיא עשה מיש-מש בקיצר, ולא היה משעמם.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-03-clips-01-part-05' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_l8mo7dn5' duration='']

אז מה יחכה הפעם לשורדים הטריים? ובכן, בניגוד למה שאתם חושבים - אין לנו מושג. אנחנו רק יכולים לשער שגם הפעם יהיו תלבושות שלא מתאימות למעמד וקרבות על פריטים חיוניים להישרדות על האי.

הישרדות, פרק הבכורה, שבת ב-21:30 ברשת 13