7,600 דירות חדשות: בקרוב ייחתם הסכם גג ביהוד-מונוסון

במסגרת ההסכם המתגבש עם המדינה בתקציב מוערך של 800 מיליון שקל ייבנו גם למעלה מ-680 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כבישים, מוסדות חינוך ותרבות ופארקים

יהוד מונוסון, צילום עיריית יהוד מונוסון
יהוד מונוסון, צילום עיריית יהוד מונוסון | צילום: צילום עיריית יהוד מונוסון

בשבועות הקרובים ייחתם הסכם גג בין המדינה לעיריית יהוד-מונוסון בתקציב מוערך של 800 מיליון שקל. הפרטים הסופיים של הסכם הגג הוצגו בשבוע שעבר לחברי מועצת העיר יהוד מונוסון ע"י מנכ"לית העירייה ובהמשך צפויה החתימה עם המדינה אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון.

 

במסגרת הסכם הגג המתגבש ייבנו בעיר 7,600 דירות חדשות וכן יתווספו למעלה מ-680 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. התוכנית כוללת גם תוספת מקומות חנייה בעיר, שיפור התחבורה הציבורית, פיתוח כבישים עירוניים חדשים וחיבורים לכבישים קיימים, תוספת ושדרוג מוסדות החינוך והתרבות והקמת פארקים וגינות ברחבי העיר.

 

הדירות החדשות ייבנו בשני מתחמים חדשים במגשימים ובגני יהודה הסמוכים שיסופחו לעיר. 4,500 דירות יוקמו בפרויקטי פינוי בינוי בלב העיר, תוך הקצאה של "קרקע משלימה" בשכונות החדשות בהיקף של עד 15% ממספר הדירות בפרויקטים שתהפוך אותם לכדאיים מבחינה כלכלית. הפרויקט הגדול הראשון שיעבור את התהליך הוא מתחם מוהליבר בעיר שבו יפונו 336 יחידות דיור קיימות וייבנו 1,332 יח"ד חדשות. בהמשך ייבנו עוד 12 פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר.

 

לפי ההסכם, בגני יהודה ייבנו כ-4,100 יח"ד על שטח שמשתרע על כ-800 דונם, אשר סופח לשטח השיפוט של יהוד-מונוסון. בשטח זה ייבנו גם מאות דירות קטנות לזוגות צעירים תושבי העיר וכן דירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח. המתחם ייבנה במערב העיר ויכלול כ-90 דונם שיופנו לטובת תעסוקה ומסחר. במתחם מגשימים צפויות להיבנות עוד כ-3,500 יח"ד על שטח של כ-900 דונם. הצפי לאכלוס הוא בין השנים 2023-2032.

 

התקציבים שתקבל העירייה ישמשו לפיתוח ושדרוג העיר הוותיקה מבחינת תשתיות כגון כבישים, מדרכות, גנים ציבוריים, תאורה, ניקוז, היכל תרבות, פארקים, שבילי הליכה ועוד. בשכונות המגורים החדשות התקציבים ישמשו להקמת מוסדות חינוך, תרבות וחברה. העירייה מבחינתה מתחייבת לתת היתרי בנייה לשני המתחמים החדשים.

 

לדברי מנכ"לית העירייה שירה דקל-כץ, "הסכם הגג הוא הזדמנות חד פעמית למהפך אמיתי ביהוד-מונוסון. רק בעזרתו נוכל לשפר את העיר, לבנות עשרות מבני ציבור וחינוך חדשים הנדרשים לעיר ועוד פרויקטים רבים להם זקוקים התושבים כאוויר לנשימה".

 

תמצית ההסכם במספרים:

 

85 מיליון שקל - לגנים ציבוריים, פארקים אתגריים, שיקום תל יהוד, שבילי הליכה ויצירת טבעת ירוקה סביב מרכז העיר כולו.

180מיליון שקל - לשדרוג ופיתוח הכבישים העירוניים, כולל: חידוש כבישים, הוספת כניסות ויציאות חדשות לעיר, הקמת חניונים ציבוריים ועוד פרויקטים לשיקום תשתיות התחבורה בכל רחבי העיר.

40 מיליון שקל - לחידוש מערכות הניקוז בעיר הוותיקה תוך שימוש בפתרונות ניקוז מתקדמים.

75 מיליון שקל - לשיפוץ מרכז העיר יהוד כולו וחידוש בית הספר העל-תיכוני בעיר.

95 מיליון שקל - לבניית מוסדות ציבור בעיר הוותיקה: היכל תרבות גדול, אולמות ספורט, מבנים לתנועות הנוער, מוסדות רווחה וחברה ועוד שלל מבנים למען גיבוש הקהילה העירונית.

290 מיליון שקל - לבניית עשרות מוסדות חינוך בשכונות החדשות ובאזורי ההתחדשות העירונית בעיר הוותיקה, מעבר לתקציב החינוך הקיים.

20 מיליון שקל - לתוספות כלליות לכל הפרויקטים לפי הצורך.