ליהנות מארוחת חג בלי לעלות במשקל - זה אפשרי

בלי לצום או לוותר על מצה מטוגנת: איך אפשר לשמור על המשקל בארוחת ליל הסדר? קבלו 7 עצות תזונה שיעזרו לכם לאכול נכון למרות כל הפיתויים

 

1. צום לקראת הארוחה – טעות גדולה

אם התכוונתם לא לאכול כל היום כדי "לחסוך בקלוריות" לקראת ארוחת החג, הרעבתם את עצמכם סתם. חשבו על זה: הבטן שלכם מקרקרת ואתם מחליטים לאכול חצי מצה עם חרוסת שרק פותחת לכם את התיאבון... אם זה המצב, כמה תצליחו לאכול עד שתגיעו ל"אחד מי יודע"? ומי יודע כמה קלוריות תכניסו בארוחה אם ככה התחלתם אותה?
במקום לצום, הקפידו לאכול ארוחות קלות שלא יכבידו עליכם: ירקות בתנור, סלט, ביצים (אם הצלחתם למצוא תבנית בסופר, כמובן), טונה או יוגורט.

אם התכוונתם לחסוך בקלוריות, הרעבתם את עצמכם סתם | צילום: Shutterstock

2. חשבו חכם

כמה דקות לפני שאתם מתיישבים ליד שולחן ליל הסדר, הסתכלו על שפע המנות ובחרו בחוכמה מה עומד לככב אצלכם בצלחת. הרגע הזו שבו תעצרו כדי לחשוב ולבחור נכון, יחזיר לכם את השליטה, יעזור לכם ליהנות יותר מהאוכל וימנע מכם רגשות אשמה שיתלוו לאחר אכילה מוגזמת.

עצרו כדי לחשוב ולבחור מה יככב אצלם בצלחת | צילום: Shutterstock

3. העדיפו את הגרסאות הבריאות

בחירה במזונות אפויים על מטוגנים, יחסכו מכם לפחות שליש מכמות הקלוריות ובעיקר הרבה בלאגן במטבח. מתחשק לכם לאכול מצה מגולגלת ומטוגנת בשמן עמוק? אם תכינו אותה בתנור היא תצא טעימה באותה מידה ואפילו יותר, תאמינו לנו. אם אתם בכל זאת לא מוכנים לוותר על הגירסה המטוגנת, תדאגו לאכול כמות מוגבלת על מנת לא להגזים.

4. המצה רק נראית תמימה

כמות הקלוריות במצה אחת שווה לכמות הקלוריות שיש ב-2 פרוסות לחם. עם זאת, רמת השובע של המצה רחוקה קילומטרים מרמת השובע שהלחם מקנה. כדי להימנע מאכילת מצות ללא הכרה, העדיפו לאכול מצה קלה שמכילה מחצית מכמות הקלוריות.

המצה רק נראית תמימה | צילום: Shutterstock

5. אז מה תשתו?

ארוחת החג כוללת, לרוב, שתייה מתוקה מכל הסוגים, כאשר כוס שתייה מתוקה אחת מכילה 4 כפיות סוכר בממוצע. כשאנחנו שותים 3-5 כוסות בזמן קריאת ההגדה, תוך כדי הארוחה ובשלב הקינוחים, אנחנו למעשה צורכים בין 12-20 כפיות סוכר מהשתייה בלבד (ועוד לא הגענו לקינוחים בסוף הערב). לכן, העדיפו לשתות מים – הם בריאים, מזינים ותורמים לתחושת השובע.

מעדיפים לשתות יין? קחו בחשבון כי אלכוהול מכיל כמות קלוריות גדולה ולרוב גם מעורר תיאבון. אם אתם שותים יין, העדיפו יין אדום, שתו לאט עם הארוחה וכמובן שלא על בטן ריקה.

העדיפו יין אדום, שתו לאט ולא על קיבה ריקה | צילום: Shutterstock

6. אין דבר כזה "אם כבר - אז כבר"

התרגלתם לומר לעצמכם "אחרי החג אני אתחיל לשמור", "רק עוד ארוחה אחת ודי" או "החגים הורסים לי הדיאטה"? זה הזמן לעצור. אמנם לא משמינים מהיום למחר, אבל אם תרשו לעצמכם לאכול יותר מדי לאורך החג, ללא ספק תסיימו אותו עם עודף גדול של קילוגרמים מיותרים.

7. תתחילו לזוז

הכנסתם הרבה קלוריות? זה הזמן להוציא אותן! הקפידו לשלב אימוני כושר במהלך החג כדי לגרום להוצאה קלורית גדולה, שתשמור על מאזן קלורי תקין ותסייע לכם לא לעלות במשקל.

כמה קלוריות כבר שרפתם היום? תתחילו לזוז | צילום: Shutterstock