זו הסיבה שאנשים מסוימים מזיעים יותר מאחרים

תרימו את היד אם אתם תמיד האדם היחיד בחדר כושר שעוזב שטוף זיעה לגמרי. או שאולי זה ההפך; כולם מזיעים בזמן שאתם אלה שמתרחקים עם ניצוץ קטן במצח. לא משנה מה המקרה, זה לא רק הדמיון שלכם. יש לזה הסבר מדעי

זיעה

בעיות הזיעה שלכם עשויות להיות בשליטתכם, או שלא.

תרימו את היד אם אתם תמיד האדם היחיד בחדר כושר שעוזב שטוף זיעה לגמרי. או שאולי זה ההפך; כולם מזיעים בזמן שאתם אלה שמתרחקים עם ניצוץ קטן במצח. לא משנה מה המקרה, זה לא רק הדמיון שלכם. יש הסבר מדעי מאחורי מדוע אנשים מסוימים מזיעים יותר מאחרים ומה הזיעה שלך אומרת על הבריאות שלך.

למה יש אנשים שמזיעים יותר מאחרים

לגוף שלנו יש בין שניים עד ארבעה מיליון בלוטות זיעה, ומטרתן לשמור על טמפרטורת גוף תקינה - ולקרר אותנו כשהיא מעל הממוצע - על ידי ייצור זיעה. כפי שמסביר ג'רמי ווייט, רופא כירורגי פלסטי מוסמך במיאמי, "אנחנו מזיעים כדי לשחרר חום מהגוף שלנו, אבל לא כולם מזיעים מאוד, ולכל אדם יכול להיות סף אחר לפני שהוא מזיע. גברים נוטים להזיע יותר מנשים וחלק ממה שמשפיע על מידת ההזעה שלנו כבר כתוב כבר ב- DNA שלנו . השומן שומר על החום בגוף, כך שאנשים הסובלים מעודף משקל נוטים להזיע יותר מאנשים רזים יותר ".

עוד ב"בריאות"

המדריך המלא: כך תהפכו את הבקרים שלכם ליותר פרודוקטיביים

תקופת צינון: כך תימנעו מהתופעה הנפוצה בגיל המבוגר

בריאות הגוף כולו מתחילה בכיסא המשרד שלכם

 

האם ידעתם שיש אפילו הסבר מפתיע מדוע אתם מזיעים כל כך בלילה?

משטר הכושר שלכם יכול גם להיות האשם מאחורי נטייתכם להזיע. ד"ר ווייט מסביר שאנשים בכושר נוטים להזיע זיעה מוקדמת יותר כאשר הם מתאמנים מכיוון ש"גוף הספורטאי הסתגל להסרת החום ביעילות רבה יותר ".

מי שנשאר בישיבה, לעומת זאת, עלול להתחמם מהר יותר ולאבד יותר זיעה כשהוא מתאמן. מכיוון ששומן נוטה ללכוד חום ולהעלות את טמפרטורת הליבה של הגוף, אנשים בעלי עודף משקל בדרך כלל מזיעים יותר. וריח הגוף האמיתי שלכם מגלה הרבה על הבריאות שלכם.

איך להפסיק להזיע כל כך

רוצים לעצור את בעיות הזיעה האלו לתמיד? ניקולס פנטליאו, רופא משפחה ומומחה לרפואה פנימית ב- Westmed Medical Group ביונקרס, ניו יורק, מציע כמה אפשרויות פשוטות. "ניתן להשתמש במספר הרגלי התנהגות כדי לסייע בהפחתת הזעה. שמירה על קרירות הגוף על ידי שמירה על לחות, כמו גם לבישת בגדי בד קלים ונושמים, יכולה לסייע בהפחתת ההזעה. הימנעות ממעוררי מזון כמו קפאין ומזונות חריפים יכולה גם היא לעזור. באופן מקומי, ניתן ליישם נוגדי זיעה למניעת הזעה. דאודורנטים, שניתן לשלב אותם עם אנטי -ספירנטים, מסווים את הריח כאשר אדם מייצר זיעה."

הזעה
לבישת בגדי בד קלים ונושמים, יכולה לסייע בהפחתת ההזעה | צילום: shutterstock

ד"ר וייט מציע: "זריקות בוטוקס לבתי השחי הן דרך מצוינת להפחית את רמות הזיעה. אנו מורחים קרם קהה על האזור כדי שלא יזיק, והמטופלים חוזרים כל 6-12 חודשים לפגישה חוזרת. זה לא רק מפחית זיעה ומחזיק מעמד זמן רב יותר בבתי השחי מאשר באזורים אחרים, אלא גם עוזר להפחית את ריח הגוף ".

מעדיפים לשמור את זריקות הבוטוקס לקמטים? לא לדאוג. האפשרות השנייה היא טכנולוגיית "מיראדרי". טכנולוגיה זו משתמשת באנרגיה תרמית כדי לחמם ולהרוס כמה בלוטות זיעה באזור בית השחי. זה לוקח מספר מפגשים עד שזה עובד, אך יכול להוביל להפחתה משמעותית (82%) באזור.

אל תדאגו, עדיין יש לכם הרבה יותר בלוטות זיעה לשחרור חום מהגוף שלכם, כך שצמצום הפעילות מאזור זה אינו פוגע בבריאותכם! (Miradry מאושר על ידי ה- FDA לשימוש זה).

מקור - thehealthy